God kväll Jowa45, skulle du välja att "skrota ut" klipparen är jag intresserad av din klippare till rätt pris. Skicka ett PM om du är intresserad.
 
Går ju att endast byta kretskortet i laddstationen, fick ett nytt på garantin till min för några år sen. Var inga större konstigheter att byta!
 
Går ju att endast byta kretskortet i laddstationen, fick ett nytt på garantin till min för några år sen. Var inga större konstigheter att byta!
Tack för tipset magnetens! Ska se om jag kommer fram till supporten imorrn!
 
Min gamla Landroid från 2012 verkar ha gett upp. Fungerade u.a. när jag ställde undan den ifjol höstas. Nu är den helt död, displayen mörk. Batteriet fulladdat och slingan intakt. Är det någon som har ngn. idé om vad som är fel?
 
magnetens skrev:
Går ju att endast byta kretskortet i laddstationen, fick ett nytt på garantin till min för några år sen. Var inga större konstigheter att byta!
Ett samtal till supporten och nytt kretskort i brevlådan dagen efter! Nu jobbar hon igen! Dock 30 min klippning, 30 min laddning så det blir nog till att fixa nytt batteri. Bra gjort ändå av originalbatteriet.
 
G
jowa45 skrev:
Ett samtal till supporten och nytt kretskort i brevlådan dagen efter! Nu jobbar hon igen! Dock 30 min klippning, 30 min laddning så det blir nog till att fixa nytt batteri. Bra gjort ändå av originalbatteriet.
Snyggt! Får man fråga hur mycket de tog betalt?
 
Grief skrev:
Snyggt! Får man fråga hur mycket de tog betalt?
Det skulle bli 540kr om jag kommer ihåg rätt. Fakturan kommer i efterhand eftersom de ville prioritera leveransen.
 
P pegualin skrev:
Min gamla Landroid från 2012 verkar ha gett upp. Fungerade u.a. när jag ställde undan den ifjol höstas. Nu är den helt död, displayen mörk. Batteriet fulladdat och slingan intakt. Är det någon som har ngn. idé om vad som är fel?
Samma fel här också pegualin. Skriv gärna vad du hittar för fel på din klippare. Jag har skruvat isär min och det luktar lite bränt men det syns inget på moderkortet.
 
Min landroid är helt död och då misstänker jag att det är moderkortet och det kostar ca 2300kr. Borde man inte kunna hitta ett sånt på nätet till ett bättre pris? Det verkar ju funka så att det är en firma i Hässleholm som har hand om all servic. Jag har inte hittat nån sida på nätet som säljer kretskort till en landroid, men andra robotklippare säljer dom till.
 
Förmodligen moderkortet. Ström fram till laddstationen men ingen ut till pinnarna. Har investerat i en HQ automower 420. Trots allt har gamle James gjort ett bra jobb under de fem år jag haft honom. 1500kvm var dock alltför mycket för honom. Det blev en hel del bärande tillbaka till laddstationen under hans tid. Nu har han hamnat hos byns meste fixare. Förvånar mig inte om han får liv i honom igen. 420 verkar funka hur bra som helst men då har han ju kapacitet för gräsytan samt lite fler finesser.
 
Tjena alla har precis köpt en Worx Landroid WG795E. Har dock lite frågor.
För det första vad är det för modellår på min? SN 201211004012 är det en 2012 eller 2013?

Har problem med batteriet på den. Förre ägaren har köpt nytt batteri på biltema och vet inte om han kopplat det rätt. Kolla bilden är det rätt så? Laddar supersnabbt i laddaren och kör bara några minuter.

Testar att ladda dem utanför maskinen nu får se om det blir bättre.

Tar tacksamt emot alla tips och synpunkter. Öppet batterifack med kablar anslutna till polerna, möjligen felaktigt kopplat baserat på forumfrågan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
J jowa45 skrev:
Det skulle bli 540kr om jag kommer ihåg rätt. Fakturan kommer i efterhand eftersom de ville prioritera leveransen.
Efter att ha bytt kretskort på laddstationen bytte jag ut originalbatterierna efter 5 säsonger plus någon månad. Jag klockade därefter klipptiden till 2 tim 35 minuter! Klart värt 750kr. Just nu otroligt nöjd med gamlingen. 1300kr i reparation/underhåll en bit in på 6:e säsongen tycker jag är ok.
 
J jowa45 skrev:
Efter att ha bytt kretskort på laddstationen bytte jag ut originalbatterierna efter 5 säsonger plus någon månad. Jag klockade därefter klipptiden till 2 tim 35 minuter! Klart värt 750kr. Just nu otroligt nöjd med gamlingen. 1300kr i reparation/underhåll en bit in på 6:e säsongen tycker jag är ok.
Helt klart värt respekt! Får jag fråga vad du kör med för batteri som levererar den kapaciteten? Upplever inte alls samma klipptid med mitt litiumjonbatteri på 2Ah...
 
A Anders_husbygge skrev:
Helt klart värt respekt! Får jag fråga vad du kör med för batteri som levererar den kapaciteten? Upplever inte alls samma klipptid med mitt litiumjonbatteri på 2Ah...
Visst får du fråga men jag kan i dagsläget inte svara. Jag gick till gamle "Batteri-Bengt" som tittade på mina originalare och sedan beställde nya blybatterier som han lödde ihop. De hade inte exakt samma mått men med lite press fick jag ihop lådan. Skulle naturligtvis kollat ordentligt men hade lite bråttom då gräset nu fått ansenlig längd. Ber att få återkomma i ärendet!
 
J jowa45 skrev:
Min Landroid av första årsmodellen är felfri inne på sin 6:e säsong och har fortfarande originalbatteriet kvar. Så trots lite tjuvstopp i buskar och häckar så kan jag inte vara annat än otroligt nöjd.

MEN nu har laddstationen slocknat. Jag har gjort rent och testat glappkontakt och får lampan att blinka till emellanåt men inget permanent. Jag testade transformatorn med grannen en bit bort och den är det inget fel på.

Finns det möjligtvis någon fungerande laddstation till den första modellen (WG795E) stående hemma hos någon som kanske fått problem med själva klipparen, och som vill sälja den till mig?

Annars återstår alternativet 1795:- för ny laddstation och snart nytt batteri också. Hur skulle ni andra gjort då? Lagt pengarna på en helt ny? Och vilken sort då i så fall?
Har en laddstation som du kan få köpa om du fortfarande är intresserad?
Vart bor du i landet?
Mvh Anders
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.