Hanquist skrev:
Hej Behöver "kick starta" men klippare och måste därför köpa en batteriladdare, skulle följande kunna göra jobbet eller blir det några problem med följande: [länk]

Tänkte mig: 12 V, 10 A för 499 kr
Varför behövs "kickstart"? Är batterierna äldre än ett år, annars har du ju garanti kvar på dem.

Då det är 0 % kvar så enligt håkan måste man "kickstarta" innan laddnings stationen kan ta hand om laddningen igen. Skulle T: 12 V, 10 A för 499 kr på Biltema göra jobbet?

peternicklas
Jag hade köpte en CTEK MXS 3,6 så har du en laddare för både klipparens underhållsladdning på vintern samt till bilen. Kostar c:a 500:-

Hanquist skrev:
Då det är 0 % kvar så enligt håkan måste man "kickstarta" innan laddnings stationen kan ta hand om laddningen igen. Skulle T: 12 V, 10 A för 499 kr på Biltema göra jobbet?
Den laddaren är till för batterier mellan 70-200 Ah enligt manualen och därmed alldeles för stark för de 5 Ah batterierna LD har. Den laddaren peternicklas föreslår passar bättre i så fall men har batterierna dränerats så mitt under säsong är nog risken att minst ett av dem är slut. När köpte du klipparen?

Blev en CTEK på Jula

• Gilla
M@ZE
  • Laddar…
Hanquist skrev:
Blev en CTEK på Jula
Ja, för de andra var ju också för större batterier vilket man direkt ser om man läser specen. Sen hoppas jag du köpte en CTEC som är för mindre batterier nu då. Varför försöker du inte få ett nytt batteri föresten?

MBygga skrev:
Ja, för de andra var ju också för större batterier vilket man direkt ser om man läser specen. Sen hoppas jag du köpte en CTEC som är för mindre batterier nu då. Varför försöker du inte få ett nytt batteri föresten?
Instämmer. Max en Zafir 45 för 499kr. Ett nytt batteri hade ju inte kostat något om garantin finns kvar.

Har köpt en landroid L, men har sett att efter att man startar den för klippning så står batteriet alltid på ca 47% trots att den fick ladda fullt kvällen innan. Grejen är att jag tryckt på home knappen så den får ladda fullt, och sedan innan jag gått och lagt mig lyfte in Hjon i den låsbara stugan. Gör jag fel ?

råttboet skrev:
Har köpt en landroid L, men har sett att efter att man startar den för klippning så står batteriet alltid på ca 47% trots att den fick ladda fullt kvällen innan. Grejen är att jag tryckt på home knappen så den får ladda fullt, och sedan innan jag gått och lagt mig lyfte in Hjon i den låsbara stugan. Gör jag fel ?
Exakt samma problem har jag, den åker och laddar till 100%, åker och klipper igen så är det endast 40-50% kvar i batterierna vid start. Fler med samma bekymmer? Har mailat supporten utan något svar, nu har den dessutom vägrat ta laddning.

Om ni bortser från vad det står i displayen, hur länge klipper den när den är ute ?

Den skall gå tillbaks själv och ladda, den laddar inte om ni tryckt på Home har jag för mig. Då bryter ni schemaläggningen och måste sätta på den för att den skall ut och klippa.

Min klipper allt från 5 minuter till max 1 h innan den åker och laddar, och då laddar aldrig mer än 1 h.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.