peternicklas
Har du ingen granne i närheten som kan störa ut den så är det en mycket bra klippare och prisvärd klippare.
 
Jo, men det var inte det jag undrade.
Till årets klippare har programvaran uppdaterats samt att laddningsstationen är ny.
Är det värt ca 2000 kr att köpa med dessa uppdateringar, jämfört med förra årets modell som Jula åter säljer?
 
peternicklas
Laddstationen har uppdaterats bl.a. för att störa mindre av andra klippare. I programvaran för M så kan man ställa aut. klippning, det är väl den stora nyheten. Jag hade inga problem med den gamla programvaran och tror ingen annan heller hade det.
 
Honken_byggare skrev:
Skulle man även kunna koppla på laddare 2 på slingan där den står och få förstärkning på signalen så inte slingan blir för lång runt 2 tomter?
Efter att ha pratat med supporten och fått klartecken har jag nu seriekopplat mina laddare och det fungerar alldeles utmärkt. Jag har egentligen inga problem med signalen så jäg märker egentligen inte av någon större förändring mer än att båda slinggeneratorerna nu är aktiva. Ytterligare ett bevis på att inga elektroniska förändingar skett på själva laddaren utan enbart kosmetiska. All förbättring av störningskänsligheten sitter alltså i robotarna, både M och L, av årets modell vilket också supporten säger alldeles oavsett vad peternicklas hävdar.
 
Denna klippare säljs nu ut för 5995kr på Jula. Känns som ett ruskigt bra pris.
 
slaskankan skrev:
Denna klippare säljs nu ut för 5995kr på Jula. Känns som ett ruskigt bra pris.
Absolut köpvärd om man nu inte har grannar som har eller tänker skaffa robotklippare på för nära avstånd. Jag har inte det och är mycket nöjd med min klippare från förra året vilket är den Jula säljer ut.
 
Tänkte precis skriv in Julas pris här när jag läste att det redan var inskrivet. Intressant att Jula säljer denna klippare nu igen efter deras inblandande av HQ och stämning
 
mortimer skrev:
Tänkte precis skriv in Julas pris här när jag läste att det redan var inskrivet. Intressant att Jula säljer denna klippare nu igen efter deras inblandande av HQ och stämning
Stämningarna mot Coop och Jula drogs ju tillbaka redan förra året, Coop slutade aldrig sälja i princip och nu vågar visst även Jula trotsa "the big one" och sälja ut sitt lager av förra årets modell. Hur det blir sedan är dock intressant att följa, tar de in de nya modellerna kan det ju bli en boost för Worx.
 
Japp, ska bli intressant att se om de tar in version 2.0
 
Om jag ska vara riktigt ärlig är jag inte helt nöjd med min Landroid.
Ett stort MINUS är att den följer slingan hem, i varje hörn eller kurva, så tuggar hjulen sönder gräsmattan och det blir fula märken.
Står man ut med det så är priset på klipparen OK.

Nu har jag förpassat min Landroid till en mindre gräsmatta, och köpt Husqvarna Automower 308, som följer guidekabeln hem och dessutom varierar sitt spår där.
Helnöjd med den, årets bästa köp för min del.
 
Har haft Landroid sen maj förra året. En sak vi har observerat är att vi numera knappt får in några sniglar alls i trädgården. Hittills i år två (2) stycken och förra året ca fem. Funderar på om det skulle kunna vara så att sniglarna inte gillar att gå över kabeln med viss spänning i. Det vore intressant att höra om nån av er andra har märkt något liknande??
 
Loctite .. Jag blir snart tokig på att mitt ena hjul glappar. Har nog öppnat och kört med Loctite Normal som ersätter 241,242,245 enligt beskrivningen. Håller några veckor men är sen tillbaks till glappandet på ca 5cm. Jag börjar faktiskt tröttna och jag börjar hålla med om att även jag börjar fundera på en HQ 220 ...
 
M@ZE skrev:
Loctite .. Jag blir snart tokig på att mitt ena hjul glappar. Har nog öppnat och kört med Loctite Normal som ersätter 241,242,245 enligt beskrivningen. Håller några veckor men är sen tillbaks till glappandet på ca 5cm. Jag börjar faktiskt tröttna och jag börjar hålla med om att även jag börjar fundera på en HQ 220 ...
Hur stor gräsyta har du ?
 
Mortimer .. 1000kvm
 
Och nu stannade den på ett helt oförklarligt ställe med slingan mer än 45cm till murkant, utanför arbetsområde. Jag tror jag snart ger upp :(
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.