83 249 läst · 656 svar
83k läst
656 svar
VVS-faktura huvudkran rimlig?
Så jävla kaxig men vet inte vad blisterpack är, sopa.N nb. skrev:Jag är högst tveksam till det. Däremot finns tex renova i ett antal varianter:
Med klor
Utan klor
Med snabbkoppling
Med skruvplint
Med ram
Utan ram
I blisterförpackning
I 10-pack (som även säljs styckvis)
Blisterpack vänder sig framförallt till slutkonsument och den är med ram, skruvplint och jag har för mig klor.
Om något annat skulle finnas skulle det framgå av schneiders produktkatloger som vänder sig till ÅF men jag har aldrig hört talas om det och leverantörerna förnekar.
De enda som påstår det är små installatörer som försöker rättfärdiga sin ineffektiva materialhantering.
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 601 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 601 inlägg
Jag är ledsen att du inte verkar må särskilt bra, men om det fick dig att må bättre bjuder jag på det.E Eloffen skrev:
Jag förstår att vissa inte har tid eller kunskap att läsa schneiders produktkatlog men det kan rekommenderas, där kan du även läsa om deras produkter och förpackningstyper.
Jag vet inte ens varför jag argumenterar eftersom jag varit på plats efter pandemin själv. Men om du klickar bland länkarna finns flera exempel som visar att det är minst frallor och kaffe.Krilleman skrev:
När jag var där var det just den typen av frukost.
Jag tror att frukost finns kvar i en viss mån tex. Ibland på fredagar, inför helger som jul kan dom ha julfrukost men jag har inte sett någon som har det 5 dagar i veckan året runt som innan pandemin…Krilleman skrev:
Visst, jag kan inte påstå det alltid finns. Jag har varit där ett par gånger senaste året.R Rejäl skrev:
Jo det är inte längre som förr flera Ahlsell har nu mer infört varuautomater där man kan köpa sitt eget fika eller något att stoppa i magen istället för gratisfrukosten de hade förr.Krilleman skrev:
Ahlsell i Älvsjö har Convini varuautomater där man även kan köpa något ätbart att värma på samt lite snask.
Kaffe, te och varm choklad är fortfarande gratis.
Även Swedol drog ner på korvfredagar under coronan och alla har inte återinfört den än.
Ja och nej, verkar det som.N nb. skrev:
T.ex. 2-vägsuttagen finns endast med skruvanslutning och då är det troligen exakt samma produkt (t.ex. 18 200 56 vs. 18 214 37).
Men kikar du på 1-vägsuttagen är det inte samma produkt. Blisterpack finns endast med skruvanslutning (t.ex. 18 201 49) och det lösa uttaget finns endast med snabbanslutning (t.ex. 18 200 55).
Vad gäller plast- vs. metallram så antyder alla katalogbilder att skruvanslutning = plast och snabbanslutning = metall. Det stämmer också med min verklighetsuppfattning, men då den baserar sig på ett begränsat urval skall jag låta det vara osagt... Menar du att ett och samma E-nummer sålts med både plast- och metallram?
Vilken variant som är "bäst" har jag inte spekulerat i, så det kan vi ju lämna därhän.