69 366 läst · 197 svar
69k läst
197 svar
Volvo t24 startar ej
En bränsletank har man ju alltid nytta avMicro skrev:
Kan ju montera den på paddan sen.. Behöver aldrig ta paus
Fan 😳
Sist jag körde med den så startade den perfekt och gick bra men noterade när jag backade efter sista draget att det "knackade" / slog från motorrummet vid full gas.
Osäker om det är från motorn men den får inte dö nu 😢
Sist jag körde med den så startade den perfekt och gick bra men noterade när jag backade efter sista draget att det "knackade" / slog från motorrummet vid full gas.
Osäker om det är från motorn men den får inte dö nu 😢
Kolla så att du har frisk olja i traktorn och att ingenting sitter löst efter dina felsökningar.
Fast var vänlig och gör det på Måndag då solen har tittat fram här nu och jag gärna vill ha solsken över helgen.
Fast var vänlig och gör det på Måndag då solen har tittat fram här nu och jag gärna vill ha solsken över helgen.
Hjälp
Sålde traktorn idag ( hämtas imorgon )
Den startade lätt när köparen kollade på den iofs han la ett bud " som den står " dvs några tusen under jag egentligen velat ha.
Skulle flytta den när han åkt och göra den mer åtkomlig för han och då ville den inte gå upp i varv, och puffade bakåt i luftintaget
Kan jag ha förväxlat tändkablarna sist?
Tar emot att lämna ifrån sig något som strular och som inte framgick i köpetillfället.
Är det tändföljden som ska kollas?
1-3-4-2. Men var det tvunget att öppna ventilkåpan eller ser man det om man lossar fördelarlocket?
Sålde traktorn idag ( hämtas imorgon )
Den startade lätt när köparen kollade på den iofs han la ett bud " som den står " dvs några tusen under jag egentligen velat ha.
Skulle flytta den när han åkt och göra den mer åtkomlig för han och då ville den inte gå upp i varv, och puffade bakåt i luftintaget
Kan jag ha förväxlat tändkablarna sist?
Tar emot att lämna ifrån sig något som strular och som inte framgick i köpetillfället.
Är det tändföljden som ska kollas?
1-3-4-2. Men var det tvunget att öppna ventilkåpan eller ser man det om man lossar fördelarlocket?
Redigerat:
Kollat tändföljden och den stämmer
Kollat ventilbackar och de rör sig som det ska enligt min uppfattning
Tändstift 2-3-4 var sotiga
Lossade ventilkåpan och vad kan detta bero på?
Kommit in fukt? Övrig motorolja visar inga spår av vatten
Sen var det lite löst gojs i utrymmet vid ventilerna.
Vad beror det på? 🤔
Kollat ventilbackar och de rör sig som det ska enligt min uppfattning
Tändstift 2-3-4 var sotiga
Lossade ventilkåpan och vad kan detta bero på?
Kommit in fukt? Övrig motorolja visar inga spår av vatten
Sen var det lite löst gojs i utrymmet vid ventilerna.
Vad beror det på? 🤔
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Magnet eller batteritändnig med spole?
Ta ett kompprov.
Att den slår tillbaks kan bero på fel tändläge. Kontrollera grundtändläge statiskt, kolla även med en skruvmejsel i tändstifthålet på ettans cyl att ÖD-markeringen på remskivan stämmer.
Kolla att magneten/fördelaren är hel så att inte tändpunkten vandrar.
Ta ett kompprov.
Att den slår tillbaks kan bero på fel tändläge. Kontrollera grundtändläge statiskt, kolla även med en skruvmejsel i tändstifthålet på ettans cyl att ÖD-markeringen på remskivan stämmer.
MagnetFotografen skrev:Magnet eller batteritändnig med spole?
Ta ett kompprov.
Kan man göra komprov utan speciell utrustning?
Kollade med mejsel att kolven var högst på 1an och sen jämförde med tändarmen att den pekade mot rätt i fördelarlocket
Fördelarlocket är nytt
Kan det vara öd som felar litet tro 🤔
Har iofs inte rört magneten på bra länge.
Magneten är renoverad för 3 år sedan.