69 666 läst · 197 svar
70k läst
197 svar
Volvo t24 startar ej
Vattenslang och en uppsamlare under? 🤔Micro skrev:
Vattnet borde man isåfall kunna köra till åvc
Vi hade en BM Teddy med samma problem. Närmast omöjligt att få ordning på. Vi löste det tillfälligt genom att koppla en trycktank för utombordare direkt till förgasaren (via ett slangfilter). Förgasaren kan, och bör för övrigt bensinkonverteras om det är en fotogenare. Slabbigt att blanda egen motorfotogen av bensin och diesel. Trycktankslösningen var så praktisk att den blev permanent tills traktorn såldes.
Tog ett tag innan jag fattade hur du menarmattiasp skrev:Vi hade en BM Teddy med samma problem. Närmast omöjligt att få ordning på. Vi löste det tillfälligt genom att koppla en trycktank för utombordare direkt till förgasaren (via ett slangfilter). Förgasaren kan, och bör för övrigt bensinkonverteras om det är en fotogenare. Slabbigt att blanda egen motorfotogen av bensin och diesel. Trycktankslösningen var så praktisk att den blev permanent tills traktorn såldes.
Du monterade en ny extra tank istället?
Fastnade vid trycktank 😄 trodde det var en tank med pump etc
Det skulle faktiskt kunna vara en nödlösning 🤔
Borde det inte fungera att spänna fast en reservdunke med slang direkt till förgasaren med filter emellan? Typ samma som du beskrev?
Redigerat:
Tog rent alla rör
Hittade skräp
Sköljde rent rör o tank
Monterade ihop och det verkade funka fint. Gick länge på tomgång och med gaspådrag
Hoppade upp och åkte till backen..
Då dog den 😂😂😂
Tillbaka med den.. Loss med slang.. Dåligt med soppa.. Blåste och sen kom det..
Startade.. Hoppade upp och skulle åka en sväng.. Dog den 😳😳😳
Funderar på om skräpet hänger ihop med stora tanken så närmast ( imorgon ) ska jag prova om lilla tanken fungerar bättre eller så blir det en dunk på sidan som soppan får komma ifrån
Nu skiter jag i den där förbannelsen och dricker öl
Hittade skräp
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sköljde rent rör o tank
Monterade ihop och det verkade funka fint. Gick länge på tomgång och med gaspådrag
Hoppade upp och åkte till backen..
Då dog den 😂😂😂
Tillbaka med den.. Loss med slang.. Dåligt med soppa.. Blåste och sen kom det..
Startade.. Hoppade upp och skulle åka en sväng.. Dog den 😳😳😳
Funderar på om skräpet hänger ihop med stora tanken så närmast ( imorgon ) ska jag prova om lilla tanken fungerar bättre eller så blir det en dunk på sidan som soppan får komma ifrån
Nu skiter jag i den där förbannelsen och dricker öl
Redigerat:
Självbyggare
· Stockholm
· 2 697 inlägg
Blir mer och mer peppad på att sparka liv i min gamla t22a, dock behöver jag för att köra den nya hjulbultar då de är gängslut och för korta...
En sån här:D09 skrev:Tog ett tag innan jag fattade hur du menar
Du monterade en ny extra tank istället?
Fastnade vid trycktank trodde det var en tank med pump etc
Det skulle faktiskt kunna vara en nödlösning
Borde det inte fungera att spänna fast en reservdunke med slang direkt till förgasaren med filter emellan? Typ samma som du beskrev?
http://www.captains.se/trycktank-25l-yamaha.html
Finns även billigare på biltema. Smidigt att kunna ta tanken till bensinmacken isf att slabba med jeepdunkar.
http://www.jula.se/catalog/fritid/b...rtillbehor/bensintank-for-utombordare-650007/mattiasp skrev:
Denna är jag inne på.. Behöver inte bli så dyrt
Biltema sa du ja.. Nästan lättare att köpa därifrån 😄👍🏼
http://www.biltema.se/sv/Bat/Motor/Motor-tillbehor/Bransle-tillbehor/Bransletank-2000017706/
Redigerat:
Nackdelen är väl brandfaran om man har en lös tank på traktorn , fast det kanske kvittar i D09:s fall då han gör regndans med traktorn.
Fast det är ju bra att ha en annan tank om man vill felsöka och verkligen se om det är orginaltanken som spökar i detta fallet.
Fast det är ju bra att ha en annan tank om man vill felsöka och verkligen se om det är orginaltanken som spökar i detta fallet.
Det skulle kunna vara en lösning tills jag får iordning på vägen och köpt mig lite tidMicro skrev:
Tid är iofs inte min bästa vän..
Känner du ingen med båt som du kan låna en tank av?
Tänker det blir kostsamt för dig att köpa grejor som du bara behöver en kort stund...
Det bästa vore kanske att montera bort orginaltanken för att kunna rengöra den på golvet i garaget utan att klänga på traktorn halvvägs ner i backen.
Tänker det blir kostsamt för dig att köpa grejor som du bara behöver en kort stund...
Det bästa vore kanske att montera bort orginaltanken för att kunna rengöra den på golvet i garaget utan att klänga på traktorn halvvägs ner i backen.