tankarna måste rengöras om det skall funka

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Micro skrev:
Kommer du åt att ta bort tanken/ tankarna , tänkte om det var lättare för dig att kunna skvalpa runt lite bensin och skölja ur den smutsen som finns ?
Om det är för mycket jobb så är det ingen ide" (men chansen till solsken ökar ju om du inte får i gång den :p)
Vattenslang och en uppsamlare under? 🤔

Vattnet borde man isåfall kunna köra till åvc

Vi hade en BM Teddy med samma problem. Närmast omöjligt att få ordning på. Vi löste det tillfälligt genom att koppla en trycktank för utombordare direkt till förgasaren (via ett slangfilter). Förgasaren kan, och bör för övrigt bensinkonverteras om det är en fotogenare. Slabbigt att blanda egen motorfotogen av bensin och diesel. Trycktankslösningen var så praktisk att den blev permanent tills traktorn såldes.

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
mattiasp skrev:
Vi hade en BM Teddy med samma problem. Närmast omöjligt att få ordning på. Vi löste det tillfälligt genom att koppla en trycktank för utombordare direkt till förgasaren (via ett slangfilter). Förgasaren kan, och bör för övrigt bensinkonverteras om det är en fotogenare. Slabbigt att blanda egen motorfotogen av bensin och diesel. Trycktankslösningen var så praktisk att den blev permanent tills traktorn såldes.
Tog ett tag innan jag fattade hur du menar :)

Du monterade en ny extra tank istället? :)

Fastnade vid trycktank 😄 trodde det var en tank med pump etc

Det skulle faktiskt kunna vara en nödlösning 🤔
Borde det inte fungera att spänna fast en reservdunke med slang direkt till förgasaren med filter emellan? Typ samma som du beskrev?

Redigerat:
Häll i diesel i tanken och låt den lösa upp skiten

D09
Tog rent alla rör

Hittade skräp

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sköljde rent rör o tank

Monterade ihop och det verkade funka fint. Gick länge på tomgång och med gaspådrag

Hoppade upp och åkte till backen..

Då dog den 😂😂😂

Tillbaka med den.. Loss med slang.. Dåligt med soppa.. Blåste och sen kom det..

Startade.. Hoppade upp och skulle åka en sväng.. Dog den 😳😳😳

Funderar på om skräpet hänger ihop med stora tanken så närmast ( imorgon ) ska jag prova om lilla tanken fungerar bättre eller så blir det en dunk på sidan som soppan får komma ifrån

Nu skiter jag i den där förbannelsen och dricker öl

Redigerat:
Blir mer och mer peppad på att sparka liv i min gamla t22a, dock behöver jag för att köra den nya hjulbultar då de är gängslut och för korta...

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
sir_daniel skrev:
Blir mer och mer peppad på att sparka liv i min gamla t22a, dock behöver jag för att köra den nya hjulbultar då de är gängslut och för korta...
Klart du ska 😄👍🏼

Vad är det för storlek på såna bultar? Är det någon udda storlek?

D09 skrev:
Tog ett tag innan jag fattade hur du menar :)

Du monterade en ny extra tank istället? :)

Fastnade vid trycktank �� trodde det var en tank med pump etc

Det skulle faktiskt kunna vara en nödlösning ��
Borde det inte fungera att spänna fast en reservdunke med slang direkt till förgasaren med filter emellan? Typ samma som du beskrev?
En sån här:
http://www.captains.se/trycktank-25l-yamaha.html
Finns även billigare på biltema. Smidigt att kunna ta tanken till bensinmacken isf att slabba med jeepdunkar.

• Gilla
Micro och 1 till
  • Laddar…
D09
mattiasp skrev:
En sån här:
[länk]
Finns även billigare på biltema. Smidigt att kunna ta tanken till bensinmacken isf att slabba med jeepdunkar.
http://www.jula.se/catalog/fritid/b...rtillbehor/bensintank-for-utombordare-650007/

Denna är jag inne på.. Behöver inte bli så dyrt :)

Biltema sa du ja.. Nästan lättare att köpa därifrån 😄👍🏼

http://www.biltema.se/sv/Bat/Motor/Motor-tillbehor/Bransle-tillbehor/Bransletank-2000017706/

Redigerat:
Nackdelen är väl brandfaran om man har en lös tank på traktorn , fast det kanske kvittar i D09:s fall då han gör regndans med traktorn.;)
Fast det är ju bra att ha en annan tank om man vill felsöka och verkligen se om det är orginaltanken som spökar i detta fallet.:beer:

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Micro skrev:
Nackdelen är väl brandfaran om man har en lös tank på traktorn , fast det kanske kvittar i D09:s fall då han gör regndans med traktorn.;)
Fast det är ju bra att ha en annan tank om man vill felsöka och verkligen se om det är orginaltanken som spökar i detta fallet.:beer:
Det skulle kunna vara en lösning tills jag får iordning på vägen och köpt mig lite tid :)

Tid är iofs inte min bästa vän..

Tid är iofs inte min bästa vän..[/QUOTE]

Inte traktorn heller....:p

D09
Micro skrev:
Tid är iofs inte min bästa vän..
Inte traktorn heller....:p[/QUOTE]

😂😂😂😂

Borde putta ner den för backen..

Det sjuka är att den skulle inte ens gå sönder..

En ren järnhäst

Känner du ingen med båt som du kan låna en tank av?
Tänker det blir kostsamt för dig att köpa grejor som du bara behöver en kort stund...:confused:
Det bästa vore kanske att montera bort orginaltanken för att kunna rengöra den på golvet i garaget utan att klänga på traktorn halvvägs ner i backen.

• Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.