69 366 läst · 197 svar
69k läst
197 svar
Volvo t24 startar ej
Du skall inte lossa något när du testar med startgas fixa bränsle filter eller renare är det väl,så det blir ordning på det gå sen vidareD09 skrev:Nästa försök är nog med att ta loss grejorna kring grenröret och köra startas där 👍
Hur funkar det med soppan i tanken.
Jag har ganska lite i eftersom den tenderar till att läcka kring bränslefiltret. Insatsen är kass.
Jag tömmer traktorn när jag inte har den och har inte direkt fullt tankat.
Soppan täcker iofs hålet med några cm men blir finns det förutsättningar för att det ska störa tro 🤔
Nytt bränslefilter o slang monterat 👍
Provade med startas. Tyckte inte den svarade
Öppnade luckan vid motorn. Ser ut som det kommer avgaser från grenrörskopplingen.
Fortfarande samma. Dvs nästan full shoke. Orkeslös
Nu lyckades jag flytta den nätt o jämt iaf
Provade med startas. Tyckte inte den svarade
Öppnade luckan vid motorn. Ser ut som det kommer avgaser från grenrörskopplingen.
Fortfarande samma. Dvs nästan full shoke. Orkeslös
Nu lyckades jag flytta den nätt o jämt iaf
Soppan tät.
Tog isär förgasaren. Noterade att nålen tenderade att fastna igen.. Behövs nog en renoveringssats..
Den gick hyfsat på halv shoke.
Noterade läkage från grenröret.. Bubblade från det.. Synd att man inte kan ladda videoklipp här..
Hoppas den håller för en dragning av backen innan fredag 😬😬😬
Tog isär förgasaren. Noterade att nålen tenderade att fastna igen.. Behövs nog en renoveringssats..
Noterade läkage från grenröret.. Bubblade från det.. Synd att man inte kan ladda videoklipp här..
polera flottörnålen med läppstift helst skarp röttD09 skrev:Soppan tät.