B Blackfear skrev:
Hej! Jag köpte igår ett beg powermaster 10...
Får jag fråga vad du fick ge och vad det var med i köpet. Står i valet och kvalet om jag ska sälja mitt.
 
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Får jag fråga vad du fick ge och vad det var med i köpet. Står i valet och kvalet om jag ska sälja mitt.

Jag 1500kr och då fick jag 2st detektorer med kamera/ 4st detektorer utan kamera/ 2st brandvarnare/ kontrollpanelen med touch/ fjärrkontroll/ 2st kontakter till dörrarna. Och centralen är V18 så det känns som ett väldigt bra pris på larmet :)

Om du vill sälja det i delar så är jag intresserad två kameradetektorer/innesiren/utesiren :)
 
Redigerat:
Måste jag köpa tillbehören i sverige då jag har ett svenskt larm?

Om jag nu måste köpa i sverige, var köper jag tillbehören billigast?
 
Någon som vet om man kan köpa och använda en powerlink från eBay till en svensk enhet?
 
Hur laddar jag kontantkortet via pm10? Vilken meny är det? :)
 
Ladda via operatörens hemsida eller liknande...
 
Jag köpte påladdning via Statoil så har det på kvitto, så det går inte att knappa in detta i centralen? :/
 
Nej, det är ingen telefon på det viset. Kan man inte använda värdekoden på nätet eller typ ladda på ett annat nummer än det man ringer från?

Annars får du väl i värsta fall plocka ur sim kortet och sätta det i en telefon för att ladda på.
 
Aha tack för info, då får jag ladda från nätet nästa gång :)
 
Varför står det sim ej verifierad?
 
Grundar på varför jag bara får sms när jag från/tillkopplar larmet och inte när själva larmet går? Vad gör jag för fel? Centralen ringer inte upp mig heller när larmet går? Vore Nice om någon kunde hjälpa mig med detta :)
 
Ingen som vet? :)
 
B Blackfear skrev:
Ingen som vet? :)
Du är inte lite ”käftig”, ovanstående inlägg skriver du tre (3) timmar efter frågeinlägget (22:53) och råga på allt en lördagsnatt (02:03) och det är ingen vanlig lördagsnatt heller utan det är ”alla helgons dag/natt”!
Tror du att vi är någon 24timmars support som inte gör något annat än att svara på frågor?

Jag ska hjälpa dig lite, rtfm
http://www.visonic.com/data/uploads/powermaster_10_swedish_installer_guide_d-302973.pdf
 
Ber om ursäkt om det lät lite uppkäftigt men det var inte min tanke att reta upp någon för det vill jag inte, sorry!

Tack för länken! Har kollat lite där och testat lite olika men får inte ordning på det, det som jag har gjort är:

Sim kod: klar
GSM rap: klar
Sms rap: klar
Lade in mitt nr i tal rap samt till sms rap
 
Nån som vet hur länge CPU batteriet ska räcka innan det tar slut?
Hade ett längre strömavbrott för en vecka sen o fick larmet low CPU backup efter typ 4-5 timmar.
Sen började en av mina brandvarnare pipa med 30s emellan givetvis kl 03.55 så jag kastade mig upp o bytte batteriet o fick den o tystna men ska den inte säga till på centralen också att batteriet är dåligt?
Mäter jag på batteriet så är det ok men varit med om ett dåligt batteri förut som visar ok utan belastning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.