Har tidigare använt GSM Alarm Manager appen för att larma av och på via SMS.
Fått virusvarningar på den.

Kör nu istället Altaniusz, lättanvänd och gratis.
 
Går den att få på något annat språk än polska(?)?
 
Corpes Corpes skrev:
Går den att få på något annat språk än polska(?)?
Jag hittade den via Play store på mobilen och installerade. Den är på engelska där.
 
Efter att ha öppnat o stängt en rörelsedeckare stod det (typ) "sabotage öppet" för deckaren i centralapparaten. Lyckades inte bli av med det. Kan sabotagebrytarna på kretskortet gett upp? Kan jag testa dessa när kretskortet är löst? Sitter 3 brytare som är, antar jag, kopplade till sabotageskyddet - 1 på baksidan, 2 på framsidan. Ska dom tryckas i nån viss ordning för att lura systemet?
 
Kör ett PM 10 och har anslutit mig till en webbserver så att man kan köra via appen. Men skulle vilja ha en notis när det larmas av/på via email och man behöver lägga till en e-post server i centralen. Nån som kan berätta vad som behövs/funkar?
 
Sådär, nu har mitt larm börjat saga till om lågt batteri I magnetkontakterna. Räcker det att larma av och byta batterier eller behöver man gå in i något sorts installationsläge?
 
Corpes Corpes skrev:
Sådär, nu har mitt larm börjat saga till om lågt batteri I magnetkontakterna. Räcker det att larma av och byta batterier eller behöver man gå in i något sorts installationsläge?
Om du inte går in i installatörsläget kommer sabotageskyddet att larma. Om larmet bara går till dig själv spelar det inte så stor roll. Bara kostnaden för sms som påverkas.
 
Hur går man in i installatörsläget?
 
I menyn, där du konfigurerade larmet när du köpte det.

Undrar om inte standardkoden är ”9999”?
 
Tre tryck på knappen i mitten högst upp.
 
J jdahlgren skrev:
Tre tryck på knappen i mitten högst upp.
Tack
 
Nu har jag bytt batteri men jag kan inte kvittera bort felmeddelandet i centralpanelen. Det står "FEL" i dsplayen som blinkar. Har provat att larma på/av. Även gått in i installatörsläge utan lyckat resultat. Behöver man köra någon test att allt fungerar?
Magnetdetektorn blinkar grönt 3ggr och när jag öppnar dörren så blinkar den rött 1ggr så kommunikationen verkar väl fungera?
 
Redigerat:
Verkar vara noga med att det just är ett CR2032 batteri, jag stoppade i ett BR2032, vilket om man läser på nätet ska gå att ersätta med. Stoppade sedan i ett CR2032 och då gick det att kvittera bort felmeddelandet.
 
Hej! Jag köpte igår ett beg powermaster 10 som är helt återställt och jag har inte fått hem det än men undrar vad som behöver göras nu när allt är återställt till fabriksläge?

Vad är det firmorna gör när man får enheten förprogrammerad?

Vilka koder behöver jag ändra?

Vore snällt om jag fick en liten lista på vad som behöver göras då jag aldrig någonsin har ägt ett larm :)
 
Redigerat:
B Blackfear skrev:
Hej! Jag köpte igår ett beg powermaster 10 som är helt återställt och jag har inte fått hem det än men undrar vad som behöver göras nu när allt är återställt till fabriksläge?

Vad är det firmorna gör när man får enheten förprogrammerad?

Vilka koder behöver jag ändra?

Vore snällt om jag fick en liten lista på vad som behöver göras då jag aldrig någonsin har ägt ett larm :)
Börja med att ladda hem en installationsmanual för larmet. Den går igenom installationen steg för steg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.