228 279 läst · 821 svar
228k läst
821 svar
Visonic PowerMaster 10. Installation och konfigurering
Jag slår till på det, inga kameror men det kan man komplettera med, nu får jag deckare i nästan varenda rum istället.
Vet någon här om man kan använda IP-modulen samt GSM modulen samtidigt? Vill ha det uppkopplat på båda sätten nämligen
Vet någon här om man kan använda IP-modulen samt GSM modulen samtidigt? Vill ha det uppkopplat på båda sätten nämligen
Om det bara är 6 månader gammalt så tycker jag att det låter som ett bra pris. Varje deckare och brandvarnare kostar runt tusenlappen nypris. Du kan använda GSM- och IP-modulerna samtidigt. Eller rättare sagt så kan du välja vilken modul larmet skall prioritera att larma via först.karra skrev:
Såg detta på Google play
"
Parameters for CMS customers:
- Host Address: the interactive IP address or DNS name provided by security service provider or monitoring station
- Panel ID: a unique specifier, typically the panel serial number provided my security service provider or monitoring station
- User Code: the user's own panel's code
Parameters for self-monitoring customers:
- Host Address: visonic.tycomonitor.com
- Panel ID: your panel ID located on back side of your panel
- User Code: your user code"
Alltså borde det gå att 'självövervaka'.
Hur ställer jag in i adressen i centralenheten?
Tack på förhand!
"
- Host Address: the interactive IP address or DNS name provided by security service provider or monitoring station
- Panel ID: a unique specifier, typically the panel serial number provided my security service provider or monitoring station
Tack på förhand!
Hmm, ja då verkar det som att Tyco/Visonic har satt upp en egen PowerManager som en får ansluta sig till. Kostnadsfritt? Kommer inte ihåg hur det funkar på rak arm men det borde stå i manualen.karra skrev:Såg detta på Google play
"
Tack på förhand!
Tror faktiskt du behöver en server som är gjort för ändamålet, jag har själv via Solar via jobbet. Har inte sett någon annan som hittat på en egen lösning.J Johan0000 skrev:
Kan du förtydliga vad det är du efterfrågar? Vill du koppla upp larmet mot en server för att kunna använda appen och få bilder från kamerorna?J Johan0000 skrev:
Min chef som har powermangekonto hos dom så vet faktiskt inte. Men maila supporten och ställ en fråga, så kanske dom kan hjälpa till.J Johan0000 skrev:
Sen är ju att rekommendera att köra med IP-modul såklart men de kanske du redan har. Kör själv med VisonicGo appen och den funkar kalas, lite seg ibland men de kan man leva med när de är gratis. Kan få upp livevideo på kameran, dock är ju kvaliten inge vidare. Kör med separata Wifi-kameror också.
Det enda som jag inte fått igång är notis när någon larmar på/av.