Jag tror mest på förvaring som är snabbstädat. Så att man från röra får verktygen på rätt plats fort. Sedan tar väggutrymmet slut rätt fort. Jag har min egen variant av verktygsvagn, snickrad av en förvaringshylla typ IKEA Ivar, kompletterad med gejdrar till hyllplanen, så det blir som lådor. Men sen bilderna togs, finns det nästan en specifik plats till verktygen på hyllplanen. Hemsnickrad verktygsvagn av trähyllor med gejdrar, sorterade verktyg och förvaringslådor i en rörig verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Anpassad verktygsvagn med uppochnervända hyllplan som sorterade verktygshållare i en verkstad.
Skapa konto
Förvaringshylla med organiserade verktyg inklusive hammare, skiftnycklar och sågar på utdragbara trähyllplan.
Skapa konto

• Gilla
BengtH och 5 till
  • Laddar…
Jag har börjat organisera en del av mina verktyg.
Känns riktigt bra att få det överskådligt. :cool:

Vägg med organiserade verktyg inklusive skiftnycklar, skruvmejslar och tänger på verkstadspanel.
Skapa konto

• Gilla
saiter och 1 till
  • Laddar…
Jag har fått lite bättre ordning med denna hylla.

Organiserad verktygshylla med batteriladdare och upphängda elverktyg.
Skapa konto

//AA

• Gilla
HeSj och 9 till
  • Laddar…
Började med detta i helgen med att samla ihop alla verktyg jag kunde hitta och insåg att jag har(av rimlig kvalitet, skräp ej inräknat) ca 60 skiftnycklar, 150 mejslar, 20 polygriper, 15 rörtänger, 50 lednycklar, 25 kombitänger, 10 avbitare, 15 hammare, 15 hyvlar, 4 kompressorer, 4 skruvdragare, 4 cirkelsågar sen mörkade jag för damen i huset och sköt upp det hela.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
RmK_71 och 7 till
  • Laddar…
K_arlstrom K_arlstrom skrev:
Fick över en bit hängränna under semestern, fick bli hållare/hylla för tejprullar!
Hur fixade du upphängning av makitaladdaren?
Tänkte hänga upp min dubbelladdare, men det var bara gummipluppar under....

Skruvar bakifrån genom plyfan och in i gummiplupparna.
Sitter hyfsat.
Fick tipset från youtube.

//AA

S saiter skrev:
Skruvar bakifrån genom plyfan och in i gummiplupparna.
Sitter hyfsat.
Fick tipset från youtube.

//AA
Tack, fast jag kommer inte åt att skruva från baksidan och det såg ut som den på bilden också hade en "fast vägg bakom" med tanke på eluttaget som satt brevid... Det går ju såklart att sätta fast laddaren i plyfaplatta och sedan skruva fast denna, men det känns inte så tilltalande.

S skyisthelimit skrev:
Tack, fast jag kommer inte åt att skruva från baksidan och det såg ut som den på bilden också hade en "fast vägg bakom" med tanke på eluttaget som satt brevid... Det går ju såklart att sätta fast laddaren i plyfaplatta och sedan skruva fast denna, men det känns inte så tilltalande.
Limma? Dubbelhäftande tejp?

/J

• Gilla
Exostor
  • Laddar…
HD kardborre är väl perfekt för detta ändamålet

Förlåt.
Förstår du sett bilden i #52
Jag har byggt hyllan i inlägg #78

//AA

S skyisthelimit skrev:
Jag har också en mindre tilltalande lösning för att hålla fast min dock är det inte på väggen. Jag har en plankbit som är precis smalare än fötterna sen ett öppningsbart buntband runt displaydelen. Då lossnar inte laddaren när man tar loss batteriet.
Konstigt att det inte är nyckelhål för fastsättning. Tom Festool har det utan att man behöver köpa ett tillbehör ;)

S skyisthelimit skrev:
Hur fixade du upphängning av makitaladdaren?
Tänkte hänga upp min dubbelladdare, men det var bara gummipluppar under....
Ett sånt här väggfäste köpte jag på ebay, https://www.batterymounts.com/makita-mounts/

Ska inte gå att ta bort laddaren utan att det går sönder, men har en enkelladdare jag kan ta med mig :)

Går fint att 3D-printa.

Här är min, förvisso annat märke:

/J

• Gilla
torbeno
  • Laddar…
Hand håller batteriladdare bredvid monterad hållare med nyckelhål på OSB-panel.
Var nog denna som han menade.

Det är ju nyckelhål på laddaren till 10.8v

//AA

• Gilla
erikssonjorgen
  • Laddar…
S saiter skrev:
[bild]
Var nog denna som han menade.

Det är ju nyckelhål på laddaren till 10.8v

//AA
Aha,
Men hållare till batt är inte fel att ha.

• Gilla
saiter
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.