Vilken rolig tråd! Inspirerande att titta på nu när garaget är "nerplockat" för en uppfräschning.

Magnetskenor är i teorin väldigt bra iom att de är så flexibla, men ett stort problem är att om man jobbar mycket i metall, så suger de åt sig damm så in i bomben! Men jobbar man enbart i trä borde detta inte vara något problem.

Annars tycker jag nog att en av de största utmaningarna med en verktygstavla är att optimera ytan så att så mycket som möjligt får plats utan att vara i vägen för annat. Det kan ta mig en hel helg att omstrukturera min verktygstavla om jag köpt på mig några nya krokar eller kompletterar med ngt.:geek:

Elverktygen kommer jag förvara i lådor/hurtsar (förutom vinkelslipar och borrmaskin), likaså stora och/eller sällan använda verktyg, tycker det är viktigt att sånt som inte används ofta ligger dammfritt, metalldamm har en tendens att skita ner något så enormt.
 
  • Gilla
Tovin
  • Laddar…
Jag tycker det är viktigt att det går fort att plocka in verktygen på rätt plats. Då går det fortare att städa och lättare att hålla snyggt.
 
L lundo27 skrev:
[bild] ordnat kaos, plywood med diverse olika hållare,spik och skruv.
Organiserad verkstad med verktyg, lådor och arbetsbänk. Blå väggpanel, ordnade skiftnycklar och skruvmejslar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rejäl uppdatering av hela arbetshörna pågår:D

Jämför med bilden i citerade inlägget
 
  • Gilla
  • Wow
ConnyK och 16 till
  • Laddar…
Bild direkt från verkligheten
 
  • Välorganiserad verkstad, många snickeriredskap och verktyg, arbetsbänk, inomhus, ljus från fönster, ingen person synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Välordnat verktygsvägg, bandslip, industriabsug, verkstadsinredning, arbetsyta, ingen person synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Exostor och 4 till
  • Laddar…
Rickard.
Jag har nu kört på plyfa och spik i ett par år och för mig är det verkligen rätta valet. Drygt 2 år efter jag flyttade om i verkstaden fick jag en afton motivation att flytta mekverktygen från tavlan över snickarbänken till mekbänken som då inte hade någon tavla. En dryg timmes jobb och 0kr senare var det klart(ganska svårslaget om du frågar mig), kvar är bara att successivt samla ihop snickeriverktygen och hänga upp det jag vill ha på den gamla tavlan.

Verktygstavla med skiftnycklar, skruvmejslar, arbetsbänk, lådor och borr. Organiserad, sliten, professionell arbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
magnu och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.