65 545 läst · 124 svar
66k läst
124 svar
Visa mig din verktygstavla!
Se nedanstående tråd.
https://www.byggahus.se/forum/threa...ar-till-verkstaden.155504/page-2#post-1160269
https://www.byggahus.se/forum/threa...ar-till-verkstaden.155504/page-2#post-1160269
Min lilla hörna, svårt att få plats med allt, speciellt som det växer konstant. Lite verktyg utlånade. Nöjd med belysningen och den väggmonterade dammsugaren (till höger i bild). 3 eluttag finns bakom den vita skivan. Vill få upp fler tavlor och bättre förvaring av skruvlådorna.
Produkter som diskuteras: "skruvlådorna"
Sortimentslådor
Sortimentslådor är utmärkta hjälpmedel för att organisera och sortera små infästningskomponenter som skruvar, spikar och muttrar. Genom att dela upp dessa delar i olika fack blir det enkelt att hitta och använda dem vid behov, vilket sparar
Läs mer
Folk är verkligen läskigt pedantiska på det här forumet!
Jag skulle önska att jag skulle kunna säga att jag har någon form av ordning i kaoset, men det hade varit en lögn.
Jag har verkligen inte haft tid att fixa i ordning snickerboan, förra ägaren lämnade bord och tavla med diverse plock på och sedan dess har det bara växt. Nu till sommarn hoppas jag på att hinna röja lite. Särskilt de fasta nycklarna hade varit trevliga att få upp på väggen, man blir verkligen galen av att leta upp rätt när de ligger i två eller fler osorterade högar...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle önska att jag skulle kunna säga att jag har någon form av ordning i kaoset, men det hade varit en lögn.
Jag har verkligen inte haft tid att fixa i ordning snickerboan, förra ägaren lämnade bord och tavla med diverse plock på och sedan dess har det bara växt. Nu till sommarn hoppas jag på att hinna röja lite. Särskilt de fasta nycklarna hade varit trevliga att få upp på väggen, man blir verkligen galen av att leta upp rätt när de ligger i två eller fler osorterade högar...
Pedant. . . Säger han som har både gardin o persienner i snickarboa.
Vad gillar du ”pegboard” ?
Jag tycker inte om att hållarna lossnar så lätt.
Jag kör plywood. Bara att dra i skruvat där det behövs.
//AA
Vad gillar du ”pegboard” ?
Jag tycker inte om att hållarna lossnar så lätt.
Jag kör plywood. Bara att dra i skruvat där det behövs.
//AA
Jag kan inte ta åt mig äran för den homestylingen, det var tidigare ägare som satte upp dem nån gång på 70-talet (av tygmönstret och dammråttorna att döma).
Jag är väl inte stormförtjust i tavlan, hade mycket hellre byggt egna hållare (lär väl bli skruvar) som man sätter i väggen eller på en skiva. Mitt största problem just nu är att det är betydligt fler verktyg än krokar och jag vet inte om jag vill köpa fler krokar.
Jag är väl inte stormförtjust i tavlan, hade mycket hellre byggt egna hållare (lär väl bli skruvar) som man sätter i väggen eller på en skiva. Mitt största problem just nu är att det är betydligt fler verktyg än krokar och jag vet inte om jag vill köpa fler krokar.
Som vanligt förespråkar jag mina kombovarianter, vanlig verktygstavla pimpad med egensnickrade attiraljer för de saker som inte passar standardkroksystemet. Enkelt att möblera om och när så är fallet slipper man en massa fula hål som skulle varit resultatet om jag kört på plywoodtavla.
Jag undrar just om det inte var en låda med såna krokar jag såg för ett tag sen i garaget, vill du ha dom om dom finns kvar?Klaugust skrev:Jag kan inte ta åt mig äran för den homestylingen, det var tidigare ägare som satte upp dem nån gång på 70-talet (av tygmönstret och dammråttorna att döma).
Jag äger ingen pegboard...
Skicka mig ett PM isf så vi inte chattar sönder tråden
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 744 inlägg
Jag brukar inte gilla tavla för att verktygen blir skitiga av allt damm. Kanske är värt att prova att bygga en ram runt tavlan och luckor i Polycarbonat?
Medlem
· Västerbottens län
· 17 890 inlägg
Men Johannes, låter du bara verktygen hänga där på tavlan? Om man ANVÄNDER verktyg så blir de avdammade emellanåt.
Protte
Protte
Verktygstokig
· Halland
· 7 562 inlägg