39 851 läst · 139 svar
40k läst
139 svar
Virtual Pinball
Idag har jag monterat dator, bass shakers, kabelrännor, fläkt, sidoskenor och en hylla där förstärkare, ljudkort or kl25z-kortet skall hamna sen.
Vi kånkade in kabinettet i vardagsrummet också då det mesta av borradet är klart. Satan vad stort det är!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vi kånkade in kabinettet i vardagsrummet också då det mesta av borradet är klart. Satan vad stort det är!
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Snyggt jobbat!
Kan du inte ordna så gångjärnet sitter så den går att ställa i helt uppfällt läge?
På ett riktigt flipperspel finns ju också en "pinne" att ställa spelplanen halvöppen med, jag tycker dock att det känns som det blir väldigt stora skjuvande krafter på både pinnen och spelplanen, för en TV skulle jag inte våga ha en pinne bara på ena sidan. Dessutom lite råttfällevarning om man petar till pinnen medan man mekar med nåt...hek skrev:
Kan du inte ordna så gångjärnet sitter så den går att ställa i helt uppfällt läge?
Ikväll blev det lite arbete med backboxen. Först började jag med att montera gångjärnen (så man kan fälla backbox över chassit vid transport).
Sedan var det en massa pill med att få leddarna på plats i högtalarutgångarna innan jag satte dit högtalare och dmd.
När allt var på plats kunde jag inte låta bli att sätta på glasskivan i fronten av backboxen och starta upp datorn med de två nya skärmarna. Stort puh.. dom funkade fortfarande efter min misshandel!
Logga in
Skapa konto
Sedan var det en massa pill med att få leddarna på plats i högtalarutgångarna innan jag satte dit högtalare och dmd.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
När allt var på plats kunde jag inte låta bli att sätta på glasskivan i fronten av backboxen och starta upp datorn med de två nya skärmarna. Stort puh.. dom funkade fortfarande efter min misshandel!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Inte mycket ikväll... Lite kabeldragning och montering av knappsats samt skärm (för tempövervakning) på insidan av myntluckan.
Satte också upp min "beacon" uppe på backboxen
Logga in
Skapa konto
Satte också upp min "beacon" uppe på backboxen
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Arbete med luckan i bak på backboxen. Låset kommer imorgon på posten så då går det att slutföra. Förberedde också hyllan som håller de tre förstärkarna och rigmasterkortet på ovansidan. Tanken är att man skall kunna justera volymer och balans genom myntluckan.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Börjar få schwung på det här med crimpning. Hann väl med ett 70-tal ikväll. Alla högtalare inkopplade och alla jordkablar dragna. Puh.. min rygg svider lite.
Usäkta skumt ljus. Var tvungen att hålla en ficklampa samtidigt som kameran.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Usäkta skumt ljus. Var tvungen att hålla en ficklampa samtidigt som kameran.
Usch det kan bli dyrt att följa den här tråden...
Håller tv apparater ungefär samma yttre mått eller måste man köpa en tv först och bygga kabinettet efter den?
Funkar mdf eller spånskiva eller måste det vara plywood?
Kikade i nån fb grupp och ett lite nyare flipper går ju loss på 100', låg ute ett vpin för runt 50'
Man kan väl bygga utan allt lull lull och komplettera allt eftersom även om det blir mycket mer jobb (antar jag)
Håller tv apparater ungefär samma yttre mått eller måste man köpa en tv först och bygga kabinettet efter den?
Funkar mdf eller spånskiva eller måste det vara plywood?
Kikade i nån fb grupp och ett lite nyare flipper går ju loss på 100', låg ute ett vpin för runt 50'
Man kan väl bygga utan allt lull lull och komplettera allt eftersom även om det blir mycket mer jobb (antar jag)
@nino
Beror lite på. Skall du använd standard lockdown-bar/siderails så är det widebody/standard-mått som gäller.
Skapar du något eget där man vilar händerna (trä eller stål) kan du ha vilka mått som helst. Då kan man utgå från tv:s mått.
Här är ett avsnitt av way of the wrench där han gör sin egen lockdown-bar:
Hela hans serie är lärorik om man skall bygga själv. Remommenderas!
Plywood rekommenderas i alla trådar jag läst. Mest p.g.a. akustik (för ssf - sorround sound feedbak). Men många bygger i MDF också!
Absolut kan man komplettera efter hand. Tror de flesta gör så.
Beror lite på. Skall du använd standard lockdown-bar/siderails så är det widebody/standard-mått som gäller.
Skapar du något eget där man vilar händerna (trä eller stål) kan du ha vilka mått som helst. Då kan man utgå från tv:s mått.
Plywood rekommenderas i alla trådar jag läst. Mest p.g.a. akustik (för ssf - sorround sound feedbak). Men många bygger i MDF också!
Har en svärson som har snickeri där dom gör mycket i mdf så borde kunna få bra pris på sånt, hoppas manhek skrev:@nino
[media]
Borde ju även gå att få det färdigfräst om det finns cad ritningar
Nu är allt fädigdraget inklusive ledlister. Väntar fortfarande på listerna med 144 leds/m från Kina som skall sitta på sidorna av spelplanen. Men allt är framdraget så det skall bara vara att koppla in.
Satte även in bakstycket på backboxen med låset som dök upp häromdagen.
Nu är det dags att dyka ner i mjukvarukonfiguration och eventuell felsökning. Inget brann när jag slog på strömmen iallafall!
Satte även in bakstycket på backboxen med låset som dök upp häromdagen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nu är det dags att dyka ner i mjukvarukonfiguration och eventuell felsökning. Inget brann när jag slog på strömmen iallafall!