55 593 läst · 1 046 svar
56k läst
1,0k svar
Vinyltråden!
Skivor som är skeva och solskadade är inte så kul att ha. Har hittat två Youtube videor där det låter ok trots att skivorna är vågiga.
I den andra videon hoppar skivan ibland men det beror nog inte på att den är skev utan att det är en enkel skivspelare utan justeringsratt för nåltryck. Vet att jag hade en billig skivspelare som var hopplös med skivor från Chrysalis records och även vissa WEA pressar. Ibland löste man det med 10 öring ovanpå nålen.
I den andra videon hoppar skivan ibland men det beror nog inte på att den är skev utan att det är en enkel skivspelare utan justeringsratt för nåltryck. Vet att jag hade en billig skivspelare som var hopplös med skivor från Chrysalis records och även vissa WEA pressar. Ibland löste man det med 10 öring ovanpå nålen.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 503 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 503 inlägg
Hade lovat mig själv att nästa gång Depeche Mode kommer till Stockholm så ska jag se dem.
Blev inget av med det tyvärr, kan skylla på många saker varför jag inte köpte biljett... lyssnade däremot på Fredrik Strages (för övrigt en favorit bland musikrecensenter sen länge) inför-konserten-snacket och efter-konserten-dito på TV4 Nyhetsmorgon och det gjorde mig jätteglad, han verkligen hyllade konserten.
Senaste skivan Memento Mori är, enligt mig, svinbra.
(Såg Depeche på Hovet 1988, och några gånger därefter) plus har sett dem i England och i Tyskland.
Letar ännu efter en specifik singel som jag tänkte posta här, håll ut.
Blev inget av med det tyvärr, kan skylla på många saker varför jag inte köpte biljett... lyssnade däremot på Fredrik Strages (för övrigt en favorit bland musikrecensenter sen länge) inför-konserten-snacket och efter-konserten-dito på TV4 Nyhetsmorgon och det gjorde mig jätteglad, han verkligen hyllade konserten.
Senaste skivan Memento Mori är, enligt mig, svinbra.
(Såg Depeche på Hovet 1988, och några gånger därefter) plus har sett dem i England och i Tyskland.
Letar ännu efter en specifik singel som jag tänkte posta här, håll ut.
Den här skivan är superbra. Jag gjorde dock ett misstag då jag köpte den på rea första gången 1989. Utgåvan jag köpte då var en bildskiva och det såg ju fräckt ut med en snurrande Michael Jackson på skivtallriken.
Själva utgåvan var dock under all krititk. Framförallt brusade den högt. Skivan var även felcentrerad så den svajade rätt rejält i vissa låtar. Jag blev även besviken då jag hörde i "I just can´t stop loving you" så hade de tagit bort Michaels talande inledning. På "Smooth criminal" hade de tagit bort andetagen.
Hittade orginalutgåvan av skivan på loppis för några år sedan för 10 kronor så den köpte jag. Perfekt kvalitet och både "I just can´t stop loving you" och "Smooth criminal" låter som de skall. Inget svaj heller utan perfekt ljud.
Sensmoral: Köp gärna skivor men unvik 80 talets bildskivor.
Själva utgåvan var dock under all krititk. Framförallt brusade den högt. Skivan var även felcentrerad så den svajade rätt rejält i vissa låtar. Jag blev även besviken då jag hörde i "I just can´t stop loving you" så hade de tagit bort Michaels talande inledning. På "Smooth criminal" hade de tagit bort andetagen.
Hittade orginalutgåvan av skivan på loppis för några år sedan för 10 kronor så den köpte jag. Perfekt kvalitet och både "I just can´t stop loving you" och "Smooth criminal" låter som de skall. Inget svaj heller utan perfekt ljud.
Sensmoral: Köp gärna skivor men unvik 80 talets bildskivor.
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Medlem
· Korpilombolo
· 3 390 inlägg
Oj oj oj, så man dräglade över Samantha som en tonåring på 80-taletDavid Wallin skrev:
Men musiken var väl sådär får man säga nu i efterhand
Medlem
· Korpilombolo
· 3 390 inlägg
Medlem
· Korpilombolo
· 3 390 inlägg
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 503 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 503 inlägg
Har Girls on film som ringsignal sen 2010, kan inte välja något bättre ( hade Popcorn i flera år innan dess). Just kameramotorljudet är så kul, skrämmer lite slag på [yngre personer] har jag märkt om det ringer inne på ICAimported_Benno skrev:
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
David Wallin:
Diggade också Samathas "Toch Me" och hade flera plancher från Okej uppsatta i mitt rum när jag bodde hemma. Tror även jag hade Sabrina ett tag men hon sjöng inte lika bra men snygg var hon.
Diggade också Samathas "Toch Me" och hade flera plancher från Okej uppsatta i mitt rum när jag bodde hemma. Tror även jag hade Sabrina ett tag men hon sjöng inte lika bra men snygg var hon.
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg