F fusion skrev:
Gillar Frankie, var väl en del stök med stämningar och ena medlemmen som missade planet (Lockerbie katastrofen) och klarade livhanken tack vare det. Minns de första nyheterna som nämnde att han var med på planet, vilket var fel. Hade bara Relax och Two tribes (vinyl med bild) på 12" maxi. Har liksom fallit i glömska tills jag läste här. Diggar lite på YT nu, gillar basen i Two tribes.
Two Tribes-maxisinglarna är fantastiska, jag upptäcker fortfarande nya detaljer i de mixarna!

• Älska
Maria T
  • Laddar…
David Wallin David Wallin skrev:
Jag såg dem live i Sundsvall i vintras. Har aldrig riktigt fastnat för dem på skiva, men de är helt klart legendariskt skitbra live!
Håller med tillfullo, de är riktigt bra live! På skiva tycker jag att den där tyngden från deras livespelningar saknas.

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
T TowaTei skrev:
Håller med tillfullo, de är riktigt bra live! På skiva tycker jag att den där tyngden från deras livespelningar saknas.
Ja så är det!

Jag såg Pink Floyd nämnas och denna plattan nedan tycker jag är bra även om Gilmour och de andra ogillar den. Visst, den är inte "The Dark Side Of The Moon" eller "Wish You Were Here" men den är däremot cool och häftig eftersom de experimenterade rätt mycket med musiken på ett annat vis innan storsäljarna. Har hört att det var studiemusiker på plats vid inspelningen för att styra upp det hela och att det har påverkat gruppen negativt. Men bra skiva i alla fall.

• En svartvit ko står på en grön äng med blå himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vinylskiva, Pink Floyd, Atom Heart Mother, Harvest-etikett, 1970, låttitlar, sid 1, Storbritannien, copyright.
    Skapa konto
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
F fusion skrev:
Forbes är väl den enda svenska sången som kommit sist i Eurovision ? Hur fan tänkte folk som röstade på det bidraget :dizzy::dizzy:
Det var bara juryröster på den tiden. Lokala jurys bestående av "experter" vill jag minnas. En sådan där sak som gör en lite skeptisk till experter över lag.

Kom över den här av en slump...

• Äldre CRT-bildskärm, spegelreflexioner, träbakgrund, fristående datorutrustning, dammiga och använda ytor.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Pin och 7 till
  • Laddar…
galento
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Fasen va härlig , tycker det ser ut som ett Mitsubishi symbol ?

Jajamen, det är det!

Maria T
Hittade denna idag idag när jag bläddrade.
Kane Gang, och jag vet inte om de hade någon annan hit än "the Closest thing to heaven" från 1985. Skivomslag, "The Kane Gang," vintagestil, människor poserar, trumma, kostymer, sepiafotografi, dekorativa element, blå toner.
Skapa konto

Lyssnade på den fem gånger. Vissa låtar är stora minnen som inte alltid går att förklara. Ska nog ladda ned den till en lista så jag kan enklare köra på repeat.

• Gilla
Klabbarparn
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Vad händer om skivan inte är plan? En kompis köpte något liknande. Kommer inte ihåg hur det gick. Men han köpte lite konstiga saker ibland. Allt skulle visst vara frontmatat plötsligt och stereobänken skulle inte längre vara på bredden.

Oj vilka diskussioner man hade med kompisar om denna skivspelare som inte hade det "fasfel" som man får med vanlig skivspelare, undrar om någon öht kan höra sånt fel.

Sen finns ju denna moderna maskin, vore intressant att höra den spela :geek:

https://www.faktiskt.io/phpBB3/viewtopic.php?t=14487

F fusion skrev:
Forbes är väl den enda svenska sången som kommit sist i Eurovision ? Hur fan tänkte folk som röstade på det bidraget :dizzy::dizzy:
Mja. Anna Bergendahl kom inte ens till final och 1963 kom Monica Z på delad sista plats med noll poäng. Så tre stycken har lyckats med bottenplacering under åren.

• Wow
fusion
  • Laddar…
Det här är en bra skiva som håller än i dag. Den är också den allra bästa av de skivorna herr pierre gav ut. Som ni kan se på texten på skivan så finns "Källarlåten" med på skivan men många andra bra låtar också. Pierre har så skön basröst också. Hatar artister som har för gälla och skrikiga röster. Skivan har aldrig getts ut på CD utan finns enbart på vinyl.

• Man med skägg vid bar, lutande på gitarr, ser drömmande ut, omslag för "PIERRE!".
    Skapa konto
  • Röd Polydor skivettikett från 1974, album av Pierre Isacsson med låttitlar och copyright-information.
    Skapa konto
F fusion skrev:
Oj vilka diskussioner man hade med kompisar om denna skivspelare som inte hade det "fasfel" som man får med vanlig skivspelare, undrar om någon öht kan höra sånt fel.

Sen finns ju denna moderna maskin, vore intressant att höra den spela :geek:

[länk]
Du tänker på det lilla vinkelfel som blir på "vanliga" skivspelare antar jag?
På en sådan blir det ett ytterst litet vinkelfel, där nålen i pickupen inte ligger i "rätt" vinkel mot spåret i skivan.
Tveksamt dock om detta fel är hörbart?

Dan1891 Dan1891 skrev:
Tveksamt dock om detta fel är hörbart?
Ja, det var det en kompis påstod sig kunna höra, hans bror hade hade en vertikalspelare och en Thorens som han jämförde. Vi ville han skulle göra blindtest för att övertyga oss, vilket han vägrade. Vi drev lite med honom och köpte i födelsedagspresent en Karlsson på taket keps med propeller.

Fanns ju Garrard Zero 100 med ledad pickup hållare som inte hade "vinkelfel", rätt smart lösning

• Gilla
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.