55 594 läst · 1 046 svar
56k läst
1,0k svar
Vinyltråden!
Two Tribes-maxisinglarna är fantastiska, jag upptäcker fortfarande nya detaljer i de mixarna!F fusion skrev:Gillar Frankie, var väl en del stök med stämningar och ena medlemmen som missade planet (Lockerbie katastrofen) och klarade livhanken tack vare det. Minns de första nyheterna som nämnde att han var med på planet, vilket var fel. Hade bara Relax och Two tribes (vinyl med bild) på 12" maxi. Har liksom fallit i glömska tills jag läste här. Diggar lite på YT nu, gillar basen i Two tribes.
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Jag såg Pink Floyd nämnas och denna plattan nedan tycker jag är bra även om Gilmour och de andra ogillar den. Visst, den är inte "The Dark Side Of The Moon" eller "Wish You Were Here" men den är däremot cool och häftig eftersom de experimenterade rätt mycket med musiken på ett annat vis innan storsäljarna. Har hört att det var studiemusiker på plats vid inspelningen för att styra upp det hela och att det har påverkat gruppen negativt. Men bra skiva i alla fall.
Renoverare
· Uppsala
· 1 835 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 373 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 373 inlägg
Jajamen, det är det!
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 503 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 503 inlägg
Hittade denna idag idag när jag bläddrade.
Kane Gang, och jag vet inte om de hade någon annan hit än "the Closest thing to heaven" från 1985.
Lyssnade på den fem gånger. Vissa låtar är stora minnen som inte alltid går att förklara. Ska nog ladda ned den till en lista så jag kan enklare köra på repeat.
Kane Gang, och jag vet inte om de hade någon annan hit än "the Closest thing to heaven" från 1985.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lyssnade på den fem gånger. Vissa låtar är stora minnen som inte alltid går att förklara. Ska nog ladda ned den till en lista så jag kan enklare köra på repeat.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 390 inlägg
Oj vilka diskussioner man hade med kompisar om denna skivspelare som inte hade det "fasfel" som man får med vanlig skivspelare, undrar om någon öht kan höra sånt fel.
Sen finns ju denna moderna maskin, vore intressant att höra den spela
https://www.faktiskt.io/phpBB3/viewtopic.php?t=14487
Sen finns ju denna moderna maskin, vore intressant att höra den spela
https://www.faktiskt.io/phpBB3/viewtopic.php?t=14487
Det här är en bra skiva som håller än i dag. Den är också den allra bästa av de skivorna herr pierre gav ut. Som ni kan se på texten på skivan så finns "Källarlåten" med på skivan men många andra bra låtar också. Pierre har så skön basröst också. Hatar artister som har för gälla och skrikiga röster. Skivan har aldrig getts ut på CD utan finns enbart på vinyl.
Du tänker på det lilla vinkelfel som blir på "vanliga" skivspelare antar jag?F fusion skrev:
På en sådan blir det ett ytterst litet vinkelfel, där nålen i pickupen inte ligger i "rätt" vinkel mot spåret i skivan.
Tveksamt dock om detta fel är hörbart?
Ja, det var det en kompis påstod sig kunna höra, hans bror hade hade en vertikalspelare och en Thorens som han jämförde. Vi ville han skulle göra blindtest för att övertyga oss, vilket han vägrade. Vi drev lite med honom och köpte i födelsedagspresent en Karlsson på taket keps med propeller.Dan1891 skrev:
Fanns ju Garrard Zero 100 med ledad pickup hållare som inte hade "vinkelfel", rätt smart lösning