55 322 läst · 1 046 svar
55k läst
1,0k svar
Vinyltråden!
Dcc var inte så dumt egentligen, problemet var väl att det var ngt så ohippt som att det stod Philips på produkterna. Det som var den stora skrällen i samband med Dcc- släppet, var ju egentligen deras aktiva högtalare DSS930, en ngt så fruktansvärt bra högtalare. Jag har sökt under många år efter ett par, men det verkar ganska kört. Tittar man på tex Hifishark så listas det ett par till salu i hela världen.David Wallin skrev:
https://www.dutchaudioclassics.nl/review/Philips-DSS930-digital-speakers-system/
Renoverare
· Uppsala
· 1 829 inlägg
Jag köpte också en DAT i början på -90, en Technics. Saker kom, saker såldes. På den tiden annonserade man ju i Hifi & musik i pappersform när man skulle sälja ngt, en dag blev jag uppringd av Sveriges radio som ville köpa den! Om jag letar i mina gamla årgångar kan jag nog hitta annonsen.useless skrev:
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Vissa skivor har inget behov av "det bästa ljudet" En av 500, med textlapp och oklippt konvolut.
500 förresten? 200 slängdes väl i Svartån eller ngt efter en spelning då ingen köpte?
Inköpspris på spelning i Skövde, 10 kr.
Pris nu
500 förresten? 200 slängdes väl i Svartån eller ngt efter en spelning då ingen köpte?
Inköpspris på spelning i Skövde, 10 kr.
Pris nu
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder