A
David Wallin David Wallin skrev:
Ja precis, DCC! Jag hann inte skaffa MD då det begav sig utan körde bara med CD och vinyl.
Dcc var inte så dumt egentligen, problemet var väl att det var ngt så ohippt som att det stod Philips på produkterna. Det som var den stora skrällen i samband med Dcc- släppet, var ju egentligen deras aktiva högtalare DSS930, en ngt så fruktansvärt bra högtalare. Jag har sökt under många år efter ett par, men det verkar ganska kört. Tittar man på tex Hifishark så listas det ett par till salu i hela världen.
https://www.dutchaudioclassics.nl/review/Philips-DSS930-digital-speakers-system/
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Jag gick direkt på DAT. Hade en bärbar Denon i början av 90-talet som uppskattad kompanjon på alla resor till och från I5 i Östersund.
 
  • Gilla
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
[bild]
Dual 505-2
[bild]
Naturligtvis kan allt från vinyl via kasettband, rullband, CD, radio till streamat spelas upp.
Var har du minidisc-spelaren?
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Useless skrev att de var bäst live. Han var inte med på Kolingsborg.
Ja, alltså kanske inte bäst rent musikaliskt. Andrew var ganska hes och försökte bota det genom att röka på scen...
Men upplevelsen är ju i en klass för sig när man ser musikerna framföra låtarna i realtid.
 
  • Gilla
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
A
useless useless skrev:
Jag gick direkt på DAT. Hade en bärbar Denon i början av 90-talet som uppskattad kompanjon på alla resor till och från I5 i Östersund.
Jag köpte också en DAT i början på -90, en Technics. Saker kom, saker såldes. På den tiden annonserade man ju i Hifi & musik i pappersform när man skulle sälja ngt, en dag blev jag uppringd av Sveriges radio som ville köpa den! Om jag letar i mina gamla årgångar kan jag nog hitta annonsen.
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Var har du minidisc-spelaren?
Det här är bara en av tre anläggningar hemma.
 
  • Gilla
TowaTei och 1 till
  • Laddar…
Jag hade också en DCC spelare från Philips!
Bra ljud i den, och man kunde borra ett hål i ett vanligt kasettband har jag för mig för att få den att spela in digitalt på det.
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Hittade den här gamla LP'n från 1965: Skivomslag, röd elgitarr, "Spotlight on The Spotnicks", vintage, musik, retro, text, internationell.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vilket bra ljud det är i de här gamla skivorna!
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
galento och 3 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Hittade den här gamla LP'n från 1965:[bild]

Vilket bra ljud i de här gamla skivorna!
Det tråkiga är att de ofta stått på vindar, i uthus och i källarförråd och därför inte mår jättebra längre. :cry:
 
David Wallin David Wallin skrev:
Det tråkiga är att de ofta stått på vindar, i uthus och i källarförråd och därför inte mår jättebra längre. :cry:
de ska förstås förvaras som conversation piece i vardagsrummet!
Vardagsrum med bokhylla, skivsamling, stereoanläggning och svartvit konst på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Sona2012 och 6 till
  • Laddar…
Mugmaz Mugmaz skrev:
Den värdefullaste(för mig) vinyl som finns.
Cliff Burtons sista konsert 26 september 1986.
Solnahallen i Stockholm.
[bild] [bild] [bild]
Denna skiva har jag hållit i på skivmässa i just Solnahallen. Kändes lite speciellt! Slog dock aldrig till då budgeten var för skral..
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
S Småhusägare skrev:
Denna skiva har jag hållit i på skivmässa i just Solnahallen. Kändes lite speciellt! Slog dock aldrig till då budgeten var för skral..
Jag har haft den i 30 år.
 
  • Älska
David Wallin
  • Laddar…
P Pin skrev:
de ska förstås förvaras som conversation piece i vardagsrummet!
[bild]
Självklart! :D
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
galento
P Pin skrev:
de ska förstås förvaras som conversation piece i vardagsrummet!
[bild]
Snyggt och en rullbandspelare (y)
Härlig tråd :D
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Vissa skivor har inget behov av "det bästa ljudet" ;) En av 500, med textlapp och oklippt konvolut.
500 förresten? 200 slängdes väl i Svartån eller ngt efter en spelning då ingen köpte?
Inköpspris på spelning i Skövde, 10 kr.
Pris nu :surprised::rofl: Vinylskiva, omslag och textblad med punkestetik, anarkistiskt tema, handskrivna anteckningar, svartvitt fotokollage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.