53 929 läst · 1 046 svar
54k läst
1,0k svar
Vinyltråden!
Modellnummret syns ju tydligt på elementen, så då borde det gå att hitta alla parametrar på VIFA elementen, och se'n leta upp likvärdiga med snarlika parametrar.A Achren57 skrev:
Har skrivit till firman jag länkade ovan får se vad deDan1891 skrev:
svarar om att byta ut elementen till nya.
Synd att kasta bort fina högtalarlådor.
Mjo, men DAT blev aldrig den succé i hemmen som branschen hade hoppats på. Däremot blev et en studiostandard, och många av de konsumentmaskiner som såldes användes i praktiken i studio- eller hemstudiomiljö.Dan1891 skrev:
Själv blev jag med DAT ganska sent, använde den mest som masterbandare men sällan till lyssning.
Nu får jag stå i skamvrån!! Jag blandade ihop DAT med MD(MiniDisk)!T TowaTei skrev:Mjo, men DAT blev aldrig den succé i hemmen som branschen hade hoppats på. Däremot blev et en studiostandard, och många av de konsumentmaskiner som såldes användes i praktiken i studio- eller hemstudiomiljö.
Själv blev jag med DAT ganska sent, använde den mest som masterbandare men sällan till lyssning.
Det var MD jag menade
Och MD fanns väl knappt som stationära maskiner, utan mest som portabla...
Ja, ni ser, helt förvirrad är man....
Jag har en sådan här ståendes hemma:
https://www.soundonsound.com/reviews/sony-mds-je520?amp
https://www.soundonsound.com/reviews/sony-mds-je520?amp
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Hehehe..blev ju nu tvungen att koppla in den för att testa (har inte haft den inkopplad sedan 90-talet) å den verkar ju funka prima…kopplade dock ej in till receivern&högtalare, men den visar signal ut iallafallDan1891 skrev:
Spelade mest in konserter ifrån TV:n och det blev sjukt bra ljud, vad jag minns…kanske blev några CD-avspelningar också beroende på skivornas copieringsskydd.
Jag får nog koppla in den till helgen och lyssna igenom MD-discarna
Jag får nog koppla in den till helgen och lyssna igenom MD-discarna
Ja, det tycker jag absolut! Kul att höra vad de gamla formaten kan leverera!Roga1337 skrev:
På tal om gamla format, jag har en jädra massa musik inspelad på VHS band i Nicam Stereo format.
8 Timmar musik per band i väldigt bra stereo kvalitet. Nicam stereo var ju NÄSTAN som CD om jag minns rätt.
Bla. de flesta hultsfreds som sändes på Ztv eller P3!
Måste plocka fram min VHS och lyssna på dessa band.
8 Timmar musik per band i väldigt bra stereo kvalitet. Nicam stereo var ju NÄSTAN som CD om jag minns rätt.
Bla. de flesta hultsfreds som sändes på Ztv eller P3!
Måste plocka fram min VHS och lyssna på dessa band.