53 901 läst · 1 046 svar
54k läst
1,0k svar
Vinyltråden!
I byggmanualen (ca 1976) stod ungefär: För den som är "energy conservative" kan man slå av förförstärkaren, men e-lytarna håller längre om man inte slår av den.A Achren57 skrev:
Jag vet inte hur mycket den drar på tomgång. På vintern värmer den i alla fall huset :-O
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 325 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 325 inlägg
Beställde Ozzy's Patient Number 9 på lp i december och dagen efter åkte jag o frugan till hifiklubben och köpte en Argon audio tt skivspelare. Vart tvungen köpa en ny tv-bänk till vardagsrummet för att kunna flytta ner gamla tv-bänken till det blivande musikrummet. Kopplar ihop pioneer förstärkare med Dali zensor bokhyllehögalarna samt Yamaha subbas och inser att basen inte fungerade längre. Köpa en ny subbas vart det. Dyraste LP-skiva jag har köpt, men jag har fått ett musikrum nu som det kommer många njutningsfulla timmar
Plockade ur högtalarna från Dali 7. De var av märket Vifa, diskant och mellanregister, basen var inte märk alls.
Vifa gör inte element längre så hitta några man kan sätta in i stället kan bli knepigt.
Sitter det något annat inne i högtalaren typ kretskort som också behöver bytas ut?
Vifa gör inte element längre så hitta några man kan sätta in i stället kan bli knepigt.
Sitter det något annat inne i högtalaren typ kretskort som också behöver bytas ut?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
A Achren57 skrev:
Om inte mer eller mindre perfekta utbyteselement finns så lagar man normalt befintliga element, det är nästan omöjligt att få det skapligt annars.
Det finns ett delningsfilter i högtalarlådan, ofta sitter det bakom anslutningarna för högtalarkabel. Ibland kan kondensatorer på delningsfiltren behöva bytas efter 40-50 år.