Dåligt med aktivitet här i tråden på sistone! Jag skyller själv på en del jobbresor...
Till vänster en prisvärd budget-champagne för runt 200 från systemets beställningssortiment. Jag är inte så champagnefrälst men tycker att denna klår en hel del i 3-400:--segmentet. Prisvärd för champagne, lite åt det fylligare gyllengula hållet.
Till höger ett vin från resa till Lissabon för någon helg sen. Bra douro från någon liten vinaffär. Fin fatkaraktär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Till vänster en prisvärd budget-champagne för runt 200 från systemets beställningssortiment. Jag är inte så champagnefrälst men tycker att denna klår en hel del i 3-400:--segmentet. Prisvärd för champagne, lite åt det fylligare gyllengula hållet.
Till höger ett vin från resa till Lissabon för någon helg sen. Bra douro från någon liten vinaffär. Fin fatkaraktär.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 369 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 369 inlägg
Överlag så tycker jag mycket om Portugisiska viner - både douro och andra mumsiga röda, men även de vita jag köpt på Azorerna, Madeira och Kap Verde (jo, jag gillar att resa till öar i Atlanten). Dessa vita viner har varit spitsiga (?) och fräscha, synd att de tillverkas i så liten skala att de sällan eller aldrig når utanför öarna, svårt att hitta även på flygplatsen.J Jonobe skrev:
Kan bara hålla med.Maria T skrev:Överlag så tycker jag mycket om Portugisiska viner - både douro och andra mumsiga röda, men även de vita jag köpt på Azorerna, Madeira och Kap Verde (jo, jag gillar att resa till öar i Atlanten). Dessa vita viner har varit spitsiga (?) och fräscha, synd att de tillverkas i så liten skala att de sällan eller aldrig når utanför öarna, svårt att hitta även på flygplatsen.
Drack denna ikväll. Riktig höjdare. Är svag för jura-viner och denna har åldrats med värdighet. Importören släpper då och då jura-viner på 20-30 år för 600 kronor för en magnum och alla som jag smakat hittills har varit riktiga fynd. Stark köprekommendation på nästa som dyker upp.
Blev denna ikväll. Hypad vingård. Denna hade hela 4.3 på vivino.
För mig helt obegripligt. Enkelspårig bärbomb. Helt ok grillvin men inte mer. Tur att jag köpte en hel låda... Får hoppas att det åldras mer värdighet. Kanske är det jag som inte förstår malbec, eller så är jag mer sargad av lindrig förkylning än jag trodde.
För mig helt obegripligt. Enkelspårig bärbomb. Helt ok grillvin men inte mer. Tur att jag köpte en hel låda... Får hoppas att det åldras mer värdighet. Kanske är det jag som inte förstår malbec, eller så är jag mer sargad av lindrig förkylning än jag trodde.
Tack för tipset, bra att veta också vad man ska undvikaJ Jonobe skrev:Blev denna ikväll. Hypad vingård. Denna hade hela 4.3 på vivino.
Renoverare
· Stockholm
· 18 388 inlägg
Malbec är ingen vavorit här heller. Förr var vivino tvärt om, då hade bra viner 3.5.J Jonobe skrev:Blev denna ikväll. Hypad vingård. Denna hade hela 4.3 på vivino.