11 483 lÀst · 48 svar
11k lÀst
48 svar
Vindskivebeslag snett - optisk illusion enligt byggbasen
Jag tÀnker ofta nÀr det blir sÄ hÀr...
Bristande yrkesheder eller omtanke.
Bara dra in sÄ mycket pengar som möjligt... PÄ kortaste tid.
Det finns sÄ mÄnga som behöver hjÀlp, sÄ dÀrför kan detta fortsÀtta.
Jag tror nog att mÄnga betalar rejÀlt för ett bra utfört arbete.
Men anser att det Àr bedrövligt att rida pÄ den vÄgen, och leverera ett utförande sÄ som TS fÄtt.
Bristande yrkesheder eller omtanke.
Bara dra in sÄ mycket pengar som möjligt... PÄ kortaste tid.
Det finns sÄ mÄnga som behöver hjÀlp, sÄ dÀrför kan detta fortsÀtta.
Jag tror nog att mÄnga betalar rejÀlt för ett bra utfört arbete.
Men anser att det Àr bedrövligt att rida pÄ den vÄgen, och leverera ett utförande sÄ som TS fÄtt.
Redigerat:
Jag har tidigare tÀnkt som dig. Jag har gammal aluminium sinus-plÄt pÄ taket. GÄtt upp pÄ vinden och kollat nÀr det spöregnat och det har inte regnat in. Men nÀr jag var upp pÄ vinden nÀr ett tjockt snötÀcke smÀlte, sÄ hade det lÀckt in en del pÄ tvÄ stÀllen tror jag det var. Som jag tolkar det höll snön kvar vattnet sÄ att det blev djupare Àn det kan bli vid vanligt skyfall. Bör betyda att pappen under Àr dÄlig. Har inte gjort nÄgot Ät det Ànnu, och Àr vÀl inte jÀtterÀdd dÄ fenomenet troligen uppstÄr rÀtt sÀllan. Huset Àr gammalt och ingen plast nÄgonstans dÀr vattnet kan fastna, utan tÀnker att det kan torka ur rÀtt bra. Inget mögelpÄslag, murket eller liknande pÄ vinden efter lÀckaget. (Men lite mögel ibland vissa fuktiga höstar.) Men bör vÀl ÀndÄ se över det nÄgon gÄng.H Hybro skrev:Jo, jo... FörstÄr detta med pannor och plÄtars överlapp.
FrÄgan Àr om det ö h t blÄser in regnvatten, först horisontellt och dÀrefter uppÄt i skarvarna.
NÀr skulle det kunna hÀnda? Vid full storm?
Sen det sista du skrev om gavelplÄten... Felet Àr ju att teglet inte Àr riktigt lagt av en "lÀrjeunge".
Det ska vÀl ÀndÄ inte drabba TS ekonomisk?
Detsamma gÀller gavelplÄten över nock, inlÀgg 13.
Vilken plÄtslagaranvisning har man gÄtt efter hÀr?
Ser ut som nÄt fritt eget arbete.
Antar att TS bestÀllt ett riktigt och rÀtt utfört arbete. Och Àr vÀl vad denne skall betala för.
Inte för rent slarv och nÄgra konstnÀrliga varianter.
Byggbasen behöver nog gÄ till Specsavers!M msbr skrev:Her anlitat firma för takbyte inkl allt. SÄledes Àven vindskivor och vindskivebeslag. Har en pÄgÄende diskussion om detta vindskivebeslag Àr rakt eller ej.
Jag anser att det Àr snett. AvstÄndet Àr mindre upptill Àn nedtill mellan plÄtens kant i förhÄllande till pannans vÄgkam.
Arbetsledaren sÀger att den Àr rak och menar att det Àr en optisk illusion.
à sikter och förslag vÀlkomnas.
Klicka hÀr för att svara
Produkter som diskuteras i trÄden