395 005 läst · 1 319 svar
395k läst
1,3k svar
Villa Ramnemark 2.0, Nytt hus och nya projekt
Ft Lauderdale - Bahamas - St Thomas - St MarteenSnigla skrev:
När vi kryssade var det på världens största skepp (Allure of the Seas) men den har fått stryk av Harmony och eventuellt någon till sen dess
Idag var det inte så varmt på vinden så nu är limträt där. Nu kan det sakta börjas riva i hallen.
På fredag har jag hyrt en bilmaskin och ska fixa till för avloppet. Testade Hygglo för första gången och det verkar smidigt
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
På fredag har jag hyrt en bilmaskin och ska fixa till för avloppet. Testade Hygglo för första gången och det verkar smidigt
Idag har det bilats för avloppet. Ingen bild på resultatet men på leksaken jag hyrde.
Man får köra med känsla när det är valv, man vill inte titta igenom taket i badrummet under
268kr för ett dygn med två mejslar
Man får köra med känsla när det är valv, man vill inte titta igenom taket i badrummet under
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
268kr för ett dygn med två mejslar
Jag provade på att flytspackla för första gången,, blev sådär. Fick bila bort en del och göra om.
I badrummet under så hade det lossnat lite betongdelar i taket. Var oväntat och man undrade vad som hade hänt då man duschade i det badrummet
I badrummet under så hade det lossnat lite betongdelar i taket. Var oväntat och man undrade vad som hade hänt då man duschade i det badrummet
En milstolpe avklarad. Rörläggaren har fixat avlopp och kopplat in elementet i burspråket. Vi tittade även på ett element till garaget så jag slipper köra byggfläkten jag gjorde förra vintern. Jag har även fått låna en betongvisp av en kollega så på fredag gjuter jag igen för avloppet och gjuter klacken/balken som tegelväggen ska stå på. Sen får väll det torka lite innan jag isolerar och fortsätter lite med golvet. Vad är rimligt att låta betongen torka? 1 vecka? Är som tjockast typ 15 cm och brett 20 cm
Vi hade ju lite problem med avloppet i gamla köket och nu fick vi se hur illa det var
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vi hade ju lite problem med avloppet i gamla köket och nu fick vi se hur illa det var
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Blir någon basic betong då vi nästan bor granne med Byggmax.S sinuslinus skrev:
Det är gjutjärnsrör. Vi och flera grannar har haft problem med råttor. Jag har även gjort en hel del försäkringsjobb varav ett när råttorna tuggat av avloppet i köket och konsekvensen det gav. Rörläggaren tyckte det var en bra idé och senare kommer det även bli golvbrunnar i rostfritt
Igår kväll byggde jag ihop min raggar-form och idag har jag gjutit allting.
Balken/klacken där väggen till klädkammaren ska vara och där den teglade väggen ska vara.
Inget mästerverk men det duger till det som är tänkt. Avloppet är ingjutet och fallet är ”fixerat ”.
275kg betong har det vispats
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Balken/klacken där väggen till klädkammaren ska vara och där den teglade väggen ska vara.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Inget mästerverk men det duger till det som är tänkt. Avloppet är ingjutet och fallet är ”fixerat ”.
Logga in
Skapa konto
275kg betong har det vispats
Redigerat:
I helgen har det lånats en rejäl Hilti med SDS-Max. En sur fru fick man efter att ha dammat ner tvättstugan men vi behöver vatten i nya köket .
Var ett rejält gympass att borra uppåt med den bjässen .
Träffade tyvärr armeringsjärn i pannrummet som gjorde en rejäl kaka, men det ska väll gå och laga
Var ett rejält gympass att borra uppåt med den bjässen .
Träffade tyvärr armeringsjärn i pannrummet som gjorde en rejäl kaka, men det ska väll gå och laga
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det går sakta framåt.
Idag har jag lagt halva golvet i köket och imorgon blir det resten. Har beställt ett vattenskåp till köket så man slipper se kopplingarna. I helgen ska vi dra om elen mellan fasadskåpet och nya centralen så och då kan vi få igång lite mer uttag
Idag har jag lagt halva golvet i köket och imorgon blir det resten. Har beställt ett vattenskåp till köket så man slipper se kopplingarna. I helgen ska vi dra om elen mellan fasadskåpet och nya centralen så och då kan vi få igång lite mer uttag
Den är redan köpt och rören jag dragit var gratis så jag ligger rätt bra till i VVS budgetS sinuslinus skrev:
Väggen är påreglad 45mm så det passar rätt bra att öppna den och lägga in rören/skåpet .
Verkar som det kommer liva med baksidan på vaskskåpet