richardtenggren
Känns dock mer som granit eller något annat än marmorimitation ;)

Vi hade ett i vit marmorimitation tidigare, men efter en stund med tigersågen så var det möjligt att få ut det ;)
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Känns dock mer som granit eller något annat än marmorimitation ;)

Vi hade ett i vit marmorimitation tidigare, men efter en stund med tigersågen så var det möjligt att få ut det ;)
Det kanske är granit ja :crysmile:. Som sagt så länge grabben är liten och vill bada ibland så kan den stanna, det är grönt kakel i duschen med så det matchar nästan. Vi använder nästan aldrig badrummet nere så den stör oss inte speciellt mycket :)
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren
Ja förstår, min fru lider av någon bakterie/smuts-fobi (diagnostiserat av mig ;) ) så hon var orolig för vad som gömde sig i slangarna. Så vi satt in ett vanligt emaljerat för dottern att bada i :)

Men roligt att se hur liknande våra hus är i tidsandan, vi hade också samma skumma motivmålade plattor, snarlikt badkar, tegel och många andra detaljer jag sett här i tråden :p
Vi har ju båda utblåsta kök för tillfället också :D
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Ja förstår, min fru lider av någon bakterie/smuts-fobi (diagnostiserat av mig ;) ) så hon var orolig för vad som gömde sig i slangarna. Så vi satt in ett vanligt emaljerat för dottern att bada i :)

Men roligt att se hur liknande våra hus är i tidsandan, vi hade också samma skumma motivmålade plattor, snarlikt badkar, tegel och många andra detaljer jag sett här i tråden :p
Vi har ju båda utblåsta kök för tillfället också :D
Det är mycket att fixa till, allt tar tid men det går sakta framåt. Tidsplanen som var jul kommer inte hålla. När jag fixat med att riva väggar som är i vägen och få med all el i källaren så ska golvet riktas i vardagsrummet, sedan riva upp hallen, rikta golvet, dra om resten av elen, dra nytt vatten och sen börja stänga golvet. När golvet är skivat kommer det kännas bättre. Har inte beställt köket än eftersom vi inte riktigt har plats för det innan golvet är på plats :)
 
  • Gilla
Mathias12 och 2 till
  • Laddar…
S
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det är mycket att fixa till, allt tar tid men det går sakta framåt. Tidsplanen som var jul kommer inte hålla. När jag fixat med att riva väggar som är i vägen och få med all el i källaren så ska golvet riktas i vardagsrummet, sedan riva upp hallen, rikta golvet, dra om resten av elen, dra nytt vatten och sen börja stänga golvet. När golvet är skivat kommer det kännas bättre. Har inte beställt köket än eftersom vi inte riktigt har plats för det innan golvet är på plats :)
Alla byggprogram på tv typ Grand designs har ”inflytt till jul”. :rofl::thinking:
 
  • Haha
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Idag har det varit ett rejält gympass.
Började lite lugnt med att borra ut rör ifall vi skulle bygga om uterummet och vill ha golvvärme där. Sen åkte jag till Hornbach och köpte isolering och golvspån. Märkligt att det kan skilja 20% mellan alla lokala byggvaruhus i Halmstad och Hornbach i Helsingborg.

31 skivor och 14 balar isolering inburet, förtjänar nästan en öl :p

Utborrade rör för potentiell golvvärme i ett uterum, med isoleringsmaterial synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En pågående renovering av ett uterum med golvspånskivor staplade och golvreglar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Balar isolering och en synlig rörinstallation på ett trägolv i ett utrymme under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En bunt isoleringsmaterial från Rockwool inlindade i plast framför trävägg på en byggarbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmdump av en aktivitetsapp visar hjärtfrekvens och kaloriförbränning under dagens fysiska arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersPS och 18 till
  • Laddar…
Äntligen så är det j*vla golvet riktat och reglat. Isolering och golvspån nästa, skönt med ett plant golv :)

Plant reglat trägolv med synliga rör och kablar, redo för isolering och golvspån, i ett rum under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Riktat och reglat trägolv under konstruktion med synliga isoleringsrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Riktat och reglat tomt golv med isolering mellan träreglarna i ett rum under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 17 till
  • Laddar…
När man är gräsänkling så får man gjort en massa :)
 
  • Pågående renovering av ett rum med uppbrutna golvbjälkar och en plastad dörröppning i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inomhus byggarbetsplats med plywoodväggar, isoleringsmaterial och staplade gipsplattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsprojekt i hemmet med osatt golv, isolering och verktyg spridda.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
fremax och 23 till
  • Laddar…
Man både får tid att göra saker, plus att man kan välja hur mycket och när.. man använder den :D

Blir ju bra det där, kanske tom blir ett plant golv så småningom ;)

När vi rev upp vårt i det tidigare huset.. så tittade grannarna mest på oss och sa att byggmästaren gillade att dricka.. och att alla golv i vardagsrum/kök var lite "sisådär"..

Mycket riktigt hittades det några kapsyler och ölflaskor i bjälklaget.. och man förstod varför man upplevt "gropar" i golvet :oops:

Dock är de numer ett minne blott.. (är iof inte jättekinkig på om hela golvet lutar lite.. MEN det är när det är knakande uppenbara svajande gropar osv .. dååååå blir jag tokig :thumbdown:)
 
  • Gilla
  • Haha
sinuslinus och 1 till
  • Laddar…
En till bock på listan avklarad. Så skönt att kunna gå utan att snubbla på reglar eller slangar :).

Renoveringsprojekt med städad arbetsyta, osynliga reglar och slangar, med en arbetsbänk och material.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsprojekt med nygjuten golv och träväggar, synliga ledningar och konstruktionsmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu är det bara köket kvar…. Ja och såklart riva i hallen….. och rikta upp…… och isolera och sen lägga igen :crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
FredrikR och 18 till
  • Laddar…
richardtenggren
Vi har entré i vardagsrummet just nu :crysmile:
Hoppas vi är med golvspån till nästa helg också :p
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
boschkenta
Här sitter man på arbetstid och kikar lite.. och blir så sjukt taggad på att greja hemma varje gång! Tror jag ska ta lite ledigt nästa vecka. Dina projekt är en stor inspiration för många här tror jag :)
Åtminstone för mig! Kriga på :strong:
 
  • Gilla
john.h och 2 till
  • Laddar…
Det går framåt varje dag, även om det knappt känns så. Första omgången golvspån är lagt och det behöver köras en vända till Helsingborg igen.

Renoveringsprojekt med nylagda golvspån och verktyg i ett oinrett rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


När vi rev upp golvet i köket var där väldigt fina plank under som jag tänkte jag kunna använda till någon vägg. Rejält att skruva i (22mm) men kul att återbruka :p

Pågående renovering av ett rum med nytt golvspån, verktyg på arbetsbänk och väggar klädda med träplank.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett rum under renovering med nytt ljust trägolv och väggar klädda med återbrukade plank, svart katt sitter på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har även börjat regla upp för en hylla i dö-utrymmet som blir jämte hallmöbeln :)

Reglade väggar med träplank och instick för hylla, mot en bakgrund med verktyg och arbetsväskor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


När det blir lite sämre väder ska jag upp på vinden och skruva fast limträt så jag kan börja riva i hallen. Sen måste det bilas för avloppet i köket med :/
 
  • Gilla
Anderscurl och 8 till
  • Laddar…
Hoppas du bjuder frun på 2 v på Hawaii ensam tid, efter stått ut med dessa projekt :rofl:
 
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Hoppas du bjuder frun på 2 v på Hawaii ensam tid, efter stått ut med dessa projekt :rofl:
Kroatien nästa sommar :cool:;)

Ev. kryssa med Royal Carribean igen, fast i Europa :)
 
  • Gilla
Åsa Lund och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.