401 849 läst · 1 346 svar
402k läst
1,3k svar
Villa Ramnemark 2.0, Nytt hus och nya projekt
Högtalaruttag så kablaget är dolt men ett blygsamt Logitech Z906 surroundsystem sen som skruvas i taket. Blir exakt som vardagsrummet i gamla husetA Alfons3301 skrev:
Så här såg det ut i gamla huset:
Du har inte lust o göra en förklaringskarta eller vad man ska kalla det?
Snart dags o spåra in allt till våran tvvägg också, men har dålig koll på allt. Tänkt sätta uttag, data nertill, även bakom tvn. 50 tomslang för att ösa ner hdmi, o annat skit.
Vad är allt till, samma antar jag + högtalare o belysning?
Snart dags o spåra in allt till våran tvvägg också, men har dålig koll på allt. Tänkt sätta uttag, data nertill, även bakom tvn. 50 tomslang för att ösa ner hdmi, o annat skit.
Vad är allt till, samma antar jag + högtalare o belysning?
Högtalare, data i alla skåp, ström i alla skåp, 32 rör till alla skåp för hdmi. Sen är det utebelysning, ett rör till givaren till Fjärrvärmen, ett rör för larm, ett rör för skymningsrelä, två dosor till belysning i vitrinskåpet.
Lite har man fått gjort. Ganska bökigt att få ut dosorna bra i plyfan. Åkte till min kompis och lånade ett par hole-in-one så nu har jag 7st, vilket egentligen är en kort. Fick även låna en gipsautomat på obestämd tid
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Produkter som diskuteras: "hole-in-one"
Hole-in-One
Hole In One underlättar arbetet med att montera plattor och paneler över el- och VVS-dosor genom sitt patenterade magnetsöksystem. Systemet är designat för att göra det enklare att hitta och montera dolda el- och VVS-dosor, och är särskilt
Läs mer
Såklart bra att du är noggrann, men är det verkligen nödvändigt att va så noggrann med håltagning för dosorna?
Jag brukar köra med sticksågen i plyfan eller osb och sen hole-in-one och hålsåg i gipsen.
Jag brukar köra med sticksågen i plyfan eller osb och sen hole-in-one och hålsåg i gipsen.
Nej det är inte nödvändigt. De flesta snickarna jag stöter på i jobbet kör 80 fräs i plyfan. Men jag tycker allt blir lite mer stumt om man kör med rätt storlek. Det kan vara svårt att träffa centrumhålet i hålsökaren genom plyfan så jag brukar borra med ett 13mm borr där magneten tycker centrum är och sen kör hålsågen när centrumborret kan ligga och vila i centrumhålet i hålsökaren. Annars kan det hända att man är lite snett och borrar ett nytt hål genom magnetenmaah skrev:
Renoverare
· Näverkajakens födelseort
· 797 inlägg
Så gör jag också. En av mina apparatmagneter har nog 3 hål off-centerRamnemark skrev:Nej det är inte nödvändigt. De flesta snickarna jag stöter på i jobbet kör 80 fräs i plyfan. Men jag tycker allt blir lite mer stumt om man kör med rätt storlek. Det kan vara svårt att träffa centrumhålet i hålsökaren genom plyfan så jag brukar borra med ett 13mm borr där magneten tycker centrum är och sen kör hålsågen när centrumborret kan ligga och vila i centrumhålet i hålsökaren. Annars kan det hända att man är lite snett och borrar ett nytt hål genom magneten
Idag har det inte hänt så mycket. Hjälpte en kompis i hans hus och sen varit ute och ätit med frugan. När jag kom hem skämdes jag lite över att jag inte gjort något på huset så jag började skruva ihop centralen. Saknas lite säkringar men annars börjar den ta sig
Och utebelysningen kommer styras från mediacentralen som även får husera transformatorn.
Frugan och svärmor har varit duktiga och grävt upp en rot på drygt 150kg. Nu är det tydligen mitt ansvar att frakta bort den
Logga in
Skapa konto
Och utebelysningen kommer styras från mediacentralen som även får husera transformatorn.
Logga in
Skapa konto
Frugan och svärmor har varit duktiga och grävt upp en rot på drygt 150kg. Nu är det tydligen mitt ansvar att frakta bort den
Logga in
Skapa konto