265 604 läst · 442 svar
266k läst
442 svar
Villa Karlsson
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 330 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 330 inlägg
Ja fast det beror väl i så fall på hur KA har utformat kontrollplanen och/eller hur pass noggrann KA är.S swirve skrev:
KA kanske nöjer sig med att titta okulärt och höra att arbetet var utfört av yrkeskunnig eller något.
Sen tar ju kontrollen slut där. Slutbesked ger väl kommunen om KA har godkänt helt enkelt, oavsett om KA's godkännande egentligen är korrekt eller ej, just eftersom kommunen inte granskar KA och dennes handlingar.
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 330 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 330 inlägg
Ja exakt! Nu hade vi en mycket seriös KA med en seriös kontrollplan. Han har varit besiktningsman länge, bor i närheten och gillar gamla hus så det var klockrent att ha honom som KA!
Helt sjukt grym läsning denna tråd är för en som gillar gör det själv projekt! One man army osv med en mycket hjälpsam familj.
Med all dokumentering bara från denna tråden kan du mycket väl göra en "gör det själv" bok med mycket bilder, text, tips, tankar och idéer omkring det.
Men man får tacka och buga för allt du bjöd på här!
Stort lycka till med resten och familjen
Med all dokumentering bara från denna tråden kan du mycket väl göra en "gör det själv" bok med mycket bilder, text, tips, tankar och idéer omkring det.
Men man får tacka och buga för allt du bjöd på här!
Stort lycka till med resten och familjen
TackD dehus skrev:
Det är blums expansionsbeslag. Tandem heter dom. Köpte gångjärn och beslag från Tyskland, betydligt bättre pris där !
https://www.blum.com/se/sv/products/runnersystems/tandem/overview/
Finns även bra beskrivningar och monteringsanvisning från blum. Denna serie finns med dämpning och utan dämpning.
Nackdelen är att de kostar en del, men de funkar väldigt bra. Går mjukt och fint, samt att de inte syns över huvudtaget.
Ska försöka ta lite bilder på dom i veckan!
Japp, det är klart jag har!T tobben87 skrev:
Lignoshop.de
https://www.lignoshop.de/index.php?lang=0&cl=search&searchparam=Tandem
Dock är allt på tyska. Google translate funkar ganska bra, men jag dubbelkollade allt typ 3 ggr innan jag beställde!
Jag åkte förbi din Kåk nu i veckan, och det ser ju fint ut, ditt garage skulle man ju vilja ha...
Allt ser ju lite trist ut nu med en trädgård som inte är klar, skall bli intressant att åka förbi till hösten igen och se det mer färdiga huset med trädgård...
Allt ser ju lite trist ut nu med en trädgård som inte är klar, skall bli intressant att åka förbi till hösten igen och se det mer färdiga huset med trädgård...