301 762 läst · 1 767 svar
302k läst
1,8k svar
Vill inte låta mig ladda
Ok, tre stycken som gissar hej vilt nu. Tack för ditt bidrag. 😂S sinuslinus skrev:
Självklart har jag appen. Självklart har datalektikern till elektriker "visat mig hur den fungerar".
Du menar att Easee och Zaptec fungerar likadant???kisumisu skrev:
Man blir ju inte lite nyfiken på hur du kunde komma fram till det???
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 339 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 339 inlägg
Är det verkligen så?S Stefan.o skrev:
När tråden startade så var det tydligt att det var upp till var och en.
Personligen skulle jag utan tvekan låta någon ladda i den utsträckning min anläggning kan klara det. Går det inte så säger jag helt enkelt det. Vill jag has betalt så säger jag det, svårare än så är det ju inte, för oss som kan kommunicera med våra vänner. Kanske blir det hela 20 kr det kostar mig. Bjuder på öl, vin, mat, kaffe etc också och jag brukar få det hos mina vänner.
Kräver? Just i detta fall frågade TS om han kunde få ladda hos svärföräldrarna och erbjöd sig att betala. Svärfar ville inte förstöra sin statistik så han tackade nej, dvs det var inte anläggningen som var problemet eller ekonomin utan statistiken.S Stefan.o skrev:
Jämförelsen med att tanka en dieselbil eller bensinbil har kommit upp innan. Där kanske vi talar om 1000 kr och uppåt, samt en massa jobb för den som ska hämta bränslet. Att koppla in el till bilen är väl inte mycket jobbigare än att ladda kompisens mobil?
Inte heller är det något nytt att folk får köra motorvärmare etc, men som sagt, det är fullt tillåtet att säga nej.
Frågan? De skulle väl kräva? 😉S Stefan.o skrev:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 268 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 268 inlägg
Point taken. Men fattar inte hur man skryta om hur smart den är när man inte kan göra sånt enkelt.Nyfniken skrev:
Har man kopplat den till Tibber så borde man kunna ställa ner laddeffekten i där.
Det har jag inte menat, men liknande inställning borde ju finnas i samtliga boxar? Kanske heter det nåt annat.Nissens skrev:
Tom den enkla chuckoboxen som medföljde bilen har en inställning på laddeffekt.
Precis så är det.Fairlane skrev:Kanske blir det hela 20 kr det kostar mig. Bjuder på öl, vin, mat, kaffe etc också och jag brukar få det hos mina vänner.
Jämförelsen med att tanka en dieselbil eller bensinbil har kommit upp innan. Där kanske vi talar om 1000 kr och uppåt, samt en massa jobb för den som ska hämta bränslet. Att koppla in el till bilen är väl inte mycket jobbigare än att ladda kompisens mobil?
Frågan? De skulle väl kräva? 😉
Har själv bjudit diesel till vänner den tiden man kunde i Finland tanka för 3kr litern 😉 lite skillnad när det idag går på närmare 20kr litern.
Men det finns väl dem som kräver att gästerna ska ha med sig maten och drickat! Vägrar låta ladda mobilen osv.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 934 inlägg