322 215 läst · 1 932 svar
322k läst
1,9k svar
Vill inte låta mig ladda
Jo - jag förstår tydligt och hon skriver varken att hon äter på macken eller laddar på macken. Att hon gör det är något du hittat på eftersom du tror att det bara går att ladda elbil på macken - så ser verkligheten inte ut.Nissens skrev:
Diu vill önte förstå tydligen.
Nä, men på en laddstation, vilka är på liknande ställen.
Det finns som alltid undantag.
Begriper du detta då?
Här är citat från mess 1 779:
”Jag har kört en hel del tidigare i jobbet mellan Stockholm och Göteborg/Malmö. Vart oftast något på macken, vad är det för fantastiska gourmetställen som alla fossilbilsförare besöker som jag missat under mina 50.000 mil bakom ratten?”
Gällande 1779 så tror du alltså att han kört alla 50 000 milen mellan Stockholm och Göteborg/Malmö med elbil och därför älskar att äta på macken? Eller kan det svara så att han liksom många andra som kör mycket bil i tjänsten bara ville hem så snabbt som möjligt och därför åt på macken när han tankade?
Jag har kört massor med tjänsteresor med bensin/dieselbilar ensam och det var mer regel än undantag att i alla fall en av dagens "måltider" intogs snabbt på macken då jag hellre ville hem än stanna en timme och äta på någon Michelin-restaurang.
Du behöver inte hitta på historier för att slippa köra elbil.
/Krille
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 20 035 inlägg
Nu kör jag mer söderut än norrut, men där jag kör brukar det finnas laddare vid rastplatserna längs de stora vägarna, och kör man långt är det ju företrädesvis stora vägar man använderF frasen_36 skrev:

Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 14 193 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 14 193 inlägg
Precis , var och en köper det hen vill ha . Är själv inte intresserad av en elbil men villFairlane skrev:
andra ha är det väl upp till dom . Skulle det komma besök som vill ladda elbilen här
så kan de nog glömma det. ( men den risken är nog minimal )
Populärt i forumet
-
Off-grid - börjar det funka på riktigt nu?
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Hur fixar vi prissättningen på elhandelsmarknaden?
Sveriges elproduktion är bättre än någonsin
Vi som gillar kärnkraft, vad behövs för att det ska bli
Jämför elförbrukning
Elavtal, elpriser & elförbrukning