Alltså lär inte det där var skitsnack? Varför skulle det bli rusning när man sänker 75öre då det är en sänkning som ska gälla?
Nu åker jag diesel men inte hade jag åkt direkt på macken och tankat bara för att priset sjönk över natten, sen är det väl inte ens en 100 man sparar på en tank

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
nino nino skrev:
Alltså lär inte det där var skitsnack? Varför skulle det bli rusning när man sänker 75öre då det är en sänkning som ska gälla?
Nu åker jag diesel men inte hade jag åkt direkt på macken och tankat bara för att priset sjönk över natten, sen är det väl inte ens en 100 man sparar på en tank
Jag hade nog fyllt upp efter sänkning om jag skulle åka 50 mil hem inom några dagar.

Sänkningen gjorde att folk inte tankade i onödan innan årsskiftet...

pacman42 pacman42 skrev:
Sänkningen gjorde att folk inte tankade i onödan innan årsskiftet...
Jo så kan det ju iof vara, tänkte inte så långt 😄

• Haha
karlmb och 1 till
  • Laddar…
TRJBerg
K karlmb skrev:
Nä nä..
Jo jo...

F
K karlmb skrev:
Höhö, tur man åker riktig bil...
[länk]
Jobbigt att vara typ 15-20 inlägg försent med nyheten bara.

F fsn skrev:
I Malung. Det finns säkert ett tiotal 50-250kW laddare. Under den värsta kön på Tesla-laddatstionen så var det längre stunder lediga uttag på andra stationer, tex Q8, kommunens laddare och ICA. Fanns även i nån närbelägen ort nån mil bort. Jag tänker inte lägga en enda sekund på att leta upp källan för jag kan inte med Facebook.

Sen var en stor del av de som stod i kö hemåkare från Sälen, det är fan så uselt planerat. Det är 65km Från Lindvallen till Malung och även om man inte har haft möjligheten att ladda bilen vid sin överprisade stuga så finns det en Tesla-supercharge på berget i Sälen öppen för alla bilmärken.
Verkligen megakaos, någon Teslaägare fick vänta en hel timme, wow.
https://alltomelbil.se/laddkaos-hos...ur-populara-elbilar-ar-if-metall-far-skulden/

Synd att dom inte åkte diesel eller bensin, när det var slut här behöver man bara vänta till dagen efter när tankbilen kommer nästa gång, så stackars Teslaägarna som fick vänta en hel timme istället för till dagen efter...
https://carup.se/akut-brist-pa-bensin-slutsalt-pa-mackar/

Sonen tog Teslan till Söderhamn i lördags och det var kaos när han skulle ladda i Gävle, kö ut på vägen, det tog 10 minuter innan han kunde ladda.

Tur att dom hade ätit innan dom åkte, annars kanske han har svält ihjäl.

Jag hade inget annat vettigt för mig just då så jag kollade och det fanns mer mellan 5-10st laddare lediga hela tiden bara runt Tesla stationen, men snål 18 årig son väntade hellre på gratis laddning än spara 10 minuter.

För dom som inte fattar, det kan finns spår av ironi i mitt inlägg...

Edit: Bara så ingen tror att jag är en militant veganträdkramare, mina andra bilar är 2st V8 Jeepar, en V10 Audi och en Lotus Omega utan katalysatorer.
Och jag eldar gamla bildäck i kaminen.
Teslan vara bara ett experimentköp.

Redigerat:
  • Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
j.f.s
Gimp Gimp skrev:
Verkligen megakaos, någon Teslaägare fick vänta en hel timme, wow.
[länk]

Synd att dom inte åkte diesel eller bensin, när det var slut här behöver man bara vänta till dagen efter när tankbilen kommer nästa gång, så stackars Teslaägarna som fick vänta en hel timme istället för till dagen efter...
[länk]

Sonen tog Teslan till Söderhamn i lördags och det var kaos när han skulle ladda i Gävle, kö ut på vägen, det tog 10 minuter innan han kunde ladda.

Tur att dom hade ätit innan dom åkte, annars kanske han har svält ihjäl.

Jag hade inget annat vettigt för mig just då så jag kollade och det fanns mer mellan 5-10st laddare lediga hela tiden bara runt Tesla stationen, men snål 18 årig son väntade hellre på gratis laddning än spara 10 minuter.

För dom som inte fattar, det kan finns spår av ironi i mitt inlägg...

Edit: Bara så ingen tror att jag är en militant veganträdkramare, mina andra bilar är 2st V8 Jeepar, en V10 Audi och en Lotus Omega utan katalysatorer.
Och jag eldar gamla bildäck i kaminen.
Teslan vara bara ett experimentköp.
Oh Lotus Omega. Min drömbil😍

F
j.f.s j.f.s skrev:
Oh Lotus Omega. Min drömbil😍
Hade också lite cravings efter en sån. Men fick hålla tillgodo med en i sammanhanget sur och felhjulsdriven Vectra OPC…. Och några Porschar.

Det intressanta är att inställningen oftast är så militant.. oavsett vilken sida man står på.

Låt folk köra vad fan dom vill och det alternativet som passar flest bäst är det som kommer att vinna.

Men det räcker inte att sköta sitt, utan man måste gång på gång visa upp hur dåligt något annat fungerar eller skrika högt om hur oerhört mkt bättre något fungerar.

Det är mkt känslor och villhoppas och sällan rak fakta.

• Gilla
mikethebik och 5 till
  • Laddar…
j.f.s
F fsn skrev:
Hade också lite cravings efter en sån. Men fick hålla tillgodo med en i sammanhanget sur och felhjulsdriven Vectra OPC…. Och några Porschar.
Haha ja Porsche är ju tråkigt 😂

Hade en plansch i pojkrummet i många år med just Lotus Omega så den har liksom hängt kvar i hjärnan sen dess. Finns ju gott om andra riktigt fräna bilar men jag vet inte. Är något med den där bilen bara 🤩

Kanske dags att starta en terapiverksamhet som hanterar problem med släkt, bekanta, etc, när man haft besök som slutat i en "laddad" konflikt med frustration och traumatisk upplevelse.😇

• Gilla
nino
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Kanske dags att starta en terapiverksamhet som hanterar problem med släkt, bekanta, etc, när man haft besök som slutat i en "laddad" konflikt med frustration och traumatisk upplevelse.😇
Är inte detta ett problem främst kopplat till sladdbarn med dålig kontakt med sin omgivning och inte har fötterna på jorden? 😉

• Haha
karlmb och 1 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Är inte detta ett problem främst kopplat till sladdbarn med dålig kontakt med sin omgivning och inte har fötterna på jorden? 😉
Nu vet jag inte om problemet är så stort, men det riskerar väl bli större när elbolagen börjar med effekttariffer. Så folk som själva inte har elbil lär ju riskera att få sina effektvärden sabbade av en elbilsladdning.

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
L lbgu skrev:
Nu vet jag inte om problemet är så stort, men det riskerar väl bli större när elbolagen börjar med effekttariffer. Så folk som själva inte har elbil lär ju riskera att få sina effektvärden sabbade av en elbilsladdning.
Nja, gäller bara att ladda på rätt tider. Samma som man får låta blir att laga mat, köra disk, bastu och tvätta samtidigt. Tänker man lite på det så är det inga större problem med att ladda elbilen också.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.