289 853 läst · 1 583 svar
290k läst
1,6k svar
Vill inte låta mig ladda
Alltså lär inte det där var skitsnack? Varför skulle det bli rusning när man sänker 75öre då det är en sänkning som ska gälla?
Nu åker jag diesel men inte hade jag åkt direkt på macken och tankat bara för att priset sjönk över natten, sen är det väl inte ens en 100 man sparar på en tank
Nu åker jag diesel men inte hade jag åkt direkt på macken och tankat bara för att priset sjönk över natten, sen är det väl inte ens en 100 man sparar på en tank
Jag hade nog fyllt upp efter sänkning om jag skulle åka 50 mil hem inom några dagar.nino skrev:
Verkligen megakaos, någon Teslaägare fick vänta en hel timme, wow.F fsn skrev:I Malung. Det finns säkert ett tiotal 50-250kW laddare. Under den värsta kön på Tesla-laddatstionen så var det längre stunder lediga uttag på andra stationer, tex Q8, kommunens laddare och ICA. Fanns även i nån närbelägen ort nån mil bort. Jag tänker inte lägga en enda sekund på att leta upp källan för jag kan inte med Facebook.
Sen var en stor del av de som stod i kö hemåkare från Sälen, det är fan så uselt planerat. Det är 65km Från Lindvallen till Malung och även om man inte har haft möjligheten att ladda bilen vid sin överprisade stuga så finns det en Tesla-supercharge på berget i Sälen öppen för alla bilmärken.
https://alltomelbil.se/laddkaos-hos...ur-populara-elbilar-ar-if-metall-far-skulden/
Synd att dom inte åkte diesel eller bensin, när det var slut här behöver man bara vänta till dagen efter när tankbilen kommer nästa gång, så stackars Teslaägarna som fick vänta en hel timme istället för till dagen efter...
https://carup.se/akut-brist-pa-bensin-slutsalt-pa-mackar/
Sonen tog Teslan till Söderhamn i lördags och det var kaos när han skulle ladda i Gävle, kö ut på vägen, det tog 10 minuter innan han kunde ladda.
Tur att dom hade ätit innan dom åkte, annars kanske han har svält ihjäl.
Jag hade inget annat vettigt för mig just då så jag kollade och det fanns mer mellan 5-10st laddare lediga hela tiden bara runt Tesla stationen, men snål 18 årig son väntade hellre på gratis laddning än spara 10 minuter.
För dom som inte fattar, det kan finns spår av ironi i mitt inlägg...
Edit: Bara så ingen tror att jag är en militant veganträdkramare, mina andra bilar är 2st V8 Jeepar, en V10 Audi och en Lotus Omega utan katalysatorer.
Och jag eldar gamla bildäck i kaminen.
Teslan vara bara ett experimentköp.
Redigerat:
j.f.s
Elektroniktokig
· Dalarna
· 1 005 inlägg
j.f.s
Elektroniktokig
- Dalarna
- 1 005 inlägg
Oh Lotus Omega. Min drömbil😍Gimp skrev:Verkligen megakaos, någon Teslaägare fick vänta en hel timme, wow.
[länk]
Synd att dom inte åkte diesel eller bensin, när det var slut här behöver man bara vänta till dagen efter när tankbilen kommer nästa gång, så stackars Teslaägarna som fick vänta en hel timme istället för till dagen efter...
[länk]
Sonen tog Teslan till Söderhamn i lördags och det var kaos när han skulle ladda i Gävle, kö ut på vägen, det tog 10 minuter innan han kunde ladda.
Tur att dom hade ätit innan dom åkte, annars kanske han har svält ihjäl.
Jag hade inget annat vettigt för mig just då så jag kollade och det fanns mer mellan 5-10st laddare lediga hela tiden bara runt Tesla stationen, men snål 18 årig son väntade hellre på gratis laddning än spara 10 minuter.
För dom som inte fattar, det kan finns spår av ironi i mitt inlägg...
Edit: Bara så ingen tror att jag är en militant veganträdkramare, mina andra bilar är 2st V8 Jeepar, en V10 Audi och en Lotus Omega utan katalysatorer.
Och jag eldar gamla bildäck i kaminen.
Teslan vara bara ett experimentköp.
Det intressanta är att inställningen oftast är så militant.. oavsett vilken sida man står på.
Låt folk köra vad fan dom vill och det alternativet som passar flest bäst är det som kommer att vinna.
Men det räcker inte att sköta sitt, utan man måste gång på gång visa upp hur dåligt något annat fungerar eller skrika högt om hur oerhört mkt bättre något fungerar.
Det är mkt känslor och villhoppas och sällan rak fakta.
Låt folk köra vad fan dom vill och det alternativet som passar flest bäst är det som kommer att vinna.
Men det räcker inte att sköta sitt, utan man måste gång på gång visa upp hur dåligt något annat fungerar eller skrika högt om hur oerhört mkt bättre något fungerar.
Det är mkt känslor och villhoppas och sällan rak fakta.
j.f.s
Elektroniktokig
· Dalarna
· 1 005 inlägg
j.f.s
Elektroniktokig
- Dalarna
- 1 005 inlägg
Haha ja Porsche är ju tråkigt 😂F fsn skrev:
Hade en plansch i pojkrummet i många år med just Lotus Omega så den har liksom hängt kvar i hjärnan sen dess. Finns ju gott om andra riktigt fräna bilar men jag vet inte. Är något med den där bilen bara 🤩
Självbyggare
· Stockholm
· 9 925 inlägg
Är inte detta ett problem främst kopplat till sladdbarn med dålig kontakt med sin omgivning och inte har fötterna på jorden? 😉A AndersS skrev:
Nu vet jag inte om problemet är så stort, men det riskerar väl bli större när elbolagen börjar med effekttariffer. Så folk som själva inte har elbil lär ju riskera att få sina effektvärden sabbade av en elbilsladdning.R Robert-san01 skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 9 925 inlägg
Nja, gäller bara att ladda på rätt tider. Samma som man får låta blir att laga mat, köra disk, bastu och tvätta samtidigt. Tänker man lite på det så är det inga större problem med att ladda elbilen också.L lbgu skrev: