8 638 läst · 54 svar
9k läst
54 svar
Vilket märke på diskmaskin
Mina intryck av Asko är att de är välbyggda. Föräldrarna bytte ut sin i samband med en renovering förra året. De tyckte det var ”lite onödigt för den vara bara några år” men vid närmare efterforskning var den visst 15 år men fungerade lika bra ändå!D datja skrev:
Jag har en Siemens inköpt 2014 som alltid har fungerat helt UA, tysktillverkad.
Fast det säger ju att de var bra 2014...?
Fast det säger ju att de var bra 2014...?
Vet du modell nummer?D datja skrev:Vi köpte ny diskmaskin häromveckan och valde då en Asko. Skälet var att Askos maskiner var (när vi fingrade på olika): stabilast (när man slet i luckan t ex), hade rostfritt stål på insidan (ist f plast), täta korgar (i vår gamla Bosch ramlade saker ofta igenom, särskilt ur bottenkorgen), smart, mindre besticklåda längst upp + bestickkorg om man vill. Sen fanns en del lull-lull som min hustru gillade: intern belysning och autodosering av diskmedelsmängd.
Den vi köpte kostade 10k.
Har Siemens för såväl kyl, frys som diskmaskin. Kyl och frys är 15 år och diskmaskinen ca 10 år. Alla har fungerat oklanderligt sedan start (förutom att en plastlucka i frysen gått i backen och spruckit).
Kör Asko sen nått år tillbaka. Vi har högre bänkskivor och integrerad diskmaskin så blev lite speciella krav på storlek. Och så ville jag ha rostfritt.
Mycket nöjd än så länge. Äskar att vår modell har en extra korg med plats för frukosttallrikar och matlådor och inte bara en sån liten bestickkorg.
Mycket nöjd än så länge. Äskar att vår modell har en extra korg med plats för frukosttallrikar och matlådor och inte bara en sån liten bestickkorg.
TACK alla för svar. Nu har jag gjort en beställning av en Asko maskin. Fanns ett kanonerbjudande på deras lite bättre maskin. Betalade 9900 istf 17900, behöver eg inte allt lull lull som det var på den men kände att jag kostar på mig 2000kr extra i detta fall (den billiga kostade 7900)SnickSdcafl skrev:
ASKO DBI5444IJA.S
det tråkiga idag är att allt i denna är kinesisktSnickSdcafl skrev:
TACK alla för svar. Nu har jag gjort en beställning av en Asko maskin. Fanns ett kanonerbjudande på deras lite bättre maskin. Betalade 9900 istf 17900, behöver eg inte allt lull lull som det var på den men kände att jag kostar på mig 2000kr extra i detta fall (den billiga kostade 7900)
ASKO DBI5444IJA.S
och elektroniken är kortlivat