124 809 läst · 2 501 svar
125k läst
2,5k svar
Vilken elbil skall man satsa på 2025?
Jag har bestämt mig för en model y, long range med 4-hjulsdrift. Blev helt såld efter att ha provkört, ett helt annat drag än övriga elbilar. Samt ett grymt laddnätverk. Väntar bara på att strejksituationen ska lösa sig
Tyvärr riktigt plastig inredning i den, men största problemet är förbrukningen. Räckvidden är rätt usel, och speciellt nu på vintern, annars en skön bil att köra och lastar riktigt bra.Keiller skrev:
Deras verkstäder är igång som vanligt. Bara att boka tid. (service behövs normalt inte regelbundet, bara lite torkarblad och kupefilter).S Skandiamannen skrev:
Bästa bilen jag haft och bästa elbilen enligt mig. Kvaliteten är mycket bättre nu än för 10 år sen.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Jag är väldigt nöjd med min, fixade Acceleration Boost nu också 🤓🤭 Kör dock på Chill Mode nu under vintern, så inte hunnit provat riktigtS Skandiamannen skrev:
Hade rutbyte inbokat i onsdags, men blev framflyttat då mekanikern blev sjuk, sen kan säkert någon konspirera över det 😜
Redigerat:
Så dina enda krav är:Ludde Jakobsson skrev:Jag funderar på att köpa en elbil nu i vår. Vill inte lägga för mycket pengar på bilen då jag inte är så intresserad. Provkörde idag en EQB 300 som var helt Ok bil. Kanske inte den skönaste komforten men jag gillade verkligen köregenskaperna . Pris ca 600k.( företagsleasing ) Vad skulle ni andra välja för bil i samma segment ? Måste ha dragkrok och vill kunna slänga på en takbox. Hur tänker ni ?
- dragkrok
- eldrift
- möjlighet till takbox (backbox duger inte)
Är det rätt uppfattat?
Igång som vanligt beror på vart du bor. Här är det 2 månader till närmaste tid hos SC.W witten skrev:
Ja, jösses... Svenssons räds längre inte att betala 600 000 eller mer för en bil.
Tvivlar på att Svenssons har detta i plånboken.
Nä det blir lån, lån och lån.
Är då oftast någon annan än en själv som äger bilen. Kallas att bli livegen.
Köpte 2017 en Renault Megane, 9000 mil med riktigt fina fälgar och annat kontant för 15 000.
Bilen rullar fint än i dag.
Inte skyldig någon några pengar, vilket känns otroligt tryggt.
Hade det varit en Elbil så kanske värdet varit 50 % av inköpspriset i dag.
Vart tog resten vägen?
Genomgående har jag genom åren satsat på annan fast ekonomisk bevarande egendom.
T ex det som är forumets rubrik.
Bygga Hus
Eller det som bevarar värdet på detta. Hittills så har alla satsningar förväntat sig, och jag är fri.
Kommer inte att satsa huset för köp av ny elbil och glänsa de sista åren. Arvingarna behöver pengarna.
Tvivlar på att Svenssons har detta i plånboken.
Nä det blir lån, lån och lån.
Är då oftast någon annan än en själv som äger bilen. Kallas att bli livegen.
Köpte 2017 en Renault Megane, 9000 mil med riktigt fina fälgar och annat kontant för 15 000.
Bilen rullar fint än i dag.
Inte skyldig någon några pengar, vilket känns otroligt tryggt.
Hade det varit en Elbil så kanske värdet varit 50 % av inköpspriset i dag.
Vart tog resten vägen?
Genomgående har jag genom åren satsat på annan fast ekonomisk bevarande egendom.
T ex det som är forumets rubrik.
Bygga Hus
Eller det som bevarar värdet på detta. Hittills så har alla satsningar förväntat sig, och jag är fri.
Kommer inte att satsa huset för köp av ny elbil och glänsa de sista åren. Arvingarna behöver pengarna.
Redigerat: