Jag funderar på att köpa en elbil nu i vår. Vill inte lägga för mycket pengar på bilen då jag inte är så intresserad. Provkörde idag en EQB 300 som var helt Ok bil. Kanske inte den skönaste komforten men jag gillade verkligen köregenskaperna . Pris ca 600k.( företagsleasing ) Vad skulle ni andra välja för bil i samma segment ? Måste ha dragkrok och vill kunna slänga på en takbox. Hur tänker ni ?
Jo, men det är ju av en anledning. Ingenting som imponerar på grannarna i villakvarteren men de bara går och går.Ludde Jakobsson skrev:
Toyota, Kia, Nissan, Subaru, Hyundai, Mazda, Honda etc (vilka nu som gör elbilar).
https://teknikensvarld.expressen.se...-bilar-i-topp-i-kvalitetsundersokning-127541/
"I Consumer Reports undersökning fick 48 bilmodeller högsta betyg sett till kvaliteten. 36 av dessa var asiatiska bilmodeller"
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 067 inlägg
Jag skulle ha svårt att titta förbi Tesla modell 3 om jag tittade på ny bil idag. Eller är den för liten? Modell Y är ju inte farligt mycket dyrare.
Generellt är jag inte jätteförtjust i Tesla för egen del, men jag får ofta fixa idéer när jag köper bil och visste tidigt att jag inte ville ha en Tesla när jag köpte elbil härom året. Med de prissänkningar de gjort är de dock i mina ögon klart prisvärda jämfört med tyskar och koreaner.
Generellt är jag inte jätteförtjust i Tesla för egen del, men jag får ofta fixa idéer när jag köper bil och visste tidigt att jag inte ville ha en Tesla när jag köpte elbil härom året. Med de prissänkningar de gjort är de dock i mina ögon klart prisvärda jämfört med tyskar och koreaner.
Kia och Hyundai håller inte samma höga bygg kvalitet som japsarna gör, Toyota har väl varit ledande på den fronten i år tionden..Nyfniken skrev:Jo, men det är ju av en anledning. Ingenting som imponerar på grannarna i villakvarteren men de bara går och går.
Toyota, Kia, Nissan, Subaru, Hyundai, Mazda, Honda etc (vilka nu som gör elbilar).
[länk]
"I Consumer Reports undersökning fick 48 bilmodeller högsta betyg sett till kvaliteten. 36 av dessa var asiatiska bilmodeller"
Dom har inte tappat det utan dom har väl inte satsat fullt ut som andra har, dom driver sin amoniakmotor med ganska stora resurser..
Hybrider är väl Lexus världsledande på eller?
Laddhybrider däremot är dom inte så stora på…
Alla bilar i världen kommer inte att kunna drivas med el med dagens batteriteknologi..
Hybrider är väl Lexus världsledande på eller?
Laddhybrider däremot är dom inte så stora på…
Alla bilar i världen kommer inte att kunna drivas med el med dagens batteriteknologi..
Ja det vet jag det är deras premiumsegment👍Nyfniken skrev:
Jag säger inte att elbilar inte är framtiden, men det är långt ifrån lösningen till att ersätta alla bilar även i dagsläget..
Redigerat:
Kia EV6 och EV9 är trevliga bilar. Har inte kört EV9, men skulle gärna ha en med 6 stolar, men det kanske går över budget...
Fisker är klart intressant, men ligger lite längre i framtiden.
Ford Explorer kommer nu på våren, riktigt fin.
Polestar 3, men igen, kanske för dyr då.
BYD (supertöntigt namn) men är faktiskt riktigt trevliga!
A Achren57 skrev:
Jag tror Teslan är kanon men jag tycker den är för dyr. Sedan är jag osäker på kvaliten men jag skall t mig en funderare till kanskeNötegårdsgubben skrev:Jag skulle ha svårt att titta förbi Tesla modell 3 om jag tittade på ny bil idag. Eller är den för liten? Modell Y är ju inte farligt mycket dyrare.
Fors kommer jag nog aldrig köpa men vem står bakom Byd ? Har aldrig hört talas om märket tidigare .anders07 skrev:Kia EV6 och EV9 är trevliga bilar. Har inte kört EV9, men skulle gärna ha en med 6 stolar, men det kanske går över budget...