116 272 läst · 2 373 svar
116k läst
2,4k svar
Vilken elbil skall man satsa på 2024?
Sannolikheten att pricka in 7 rätt på Lotto är en på 6,7 miljoner och det händer att folk lyckas med det också så att en bil av 15 verkar vara ett riktigt månadsexemplar är ju surt för dig men rent statistiskt inte så osannolikt.Kentvirulent skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 243 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 243 inlägg
Den uppgiften skulle jag ta med en skopa nypa salt.Kentvirulent skrev:
Folk kan inte regler och drar felaktiga slutsatser. Står det uttryckligen att man fått en kontrollavgift för att man saknar P-skiva där sådan inte krävs så överklagar man bara och vinner. Troligen var kontrollavgiften för något helt annat men folk orkar inte kolla. På samma sätt som du inte kollat regelverket.
Parkeringsvakten kontrollerar bilarna på platsen vid en viss tid och fotograferar också, bland annat ventilpositioner på hjulen. Står bilen på samma plats 4 timmar senare när den kontrolleras igen blir det böter om bilen inte flyttats. Har den flyttats så står inte ventilerna i samma läge.
Fast hur vet du att det inte är 3 timmar totalt? Dvs att timmarna nollställs efter 19?C Cerb skrev:
Nej helt fel, MP var och är drivande för trängselskatten och höga p-avgifter (kommun). De vill dra in kulor från "de rika"Walle85 skrev:
Är sant. Beviset är tex att Miljöministern Åsa Romson bodde i egen båt på Skeppsholmen som värmdes med oljepanna och förbjuden bottenfärg. Klimatmimistern och Miljöpartisten Isabella Lövin ville förbjuda korta flygresor. Men själv älskade hon att flyga business class överallt. Hon flög till och med mer än Stadsministern. Mängder med fler exempel finns. De skiter i miljön, de vill bara ha det som ursäkt för att dra in skatter, visst, de är ju vänster.
Hur vet du att timmarna nollställs efter 19?Fairlane skrev:Den uppgiften skulle jag ta med en skopa nypa salt.
Folk kan inte regler och drar felaktiga slutsatser. Står det uttryckligen att man fått en kontrollavgift för att man saknar P-skiva där sådan inte krävs så överklagar man bara och vinner. Troligen var kontrollavgiften för något helt annat men folk orkar inte kolla. På samma sätt som du inte kollat regelverket.
Parkeringsvakten kontrollerar bilarna på platsen vid en viss tid och fotograferar också, bland annat ventilpositioner på hjulen. Står bilen på samma plats 4 timmar senare när den kontrolleras igen blir det böter om bilen inte flyttats. Har den flyttats så står inte ventilerna i samma läge.
Jag skulle tolka 3 timmar mellan 07-19 som just tre timmar totalt. Inte 3 timmar varje unikt dygn
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 243 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 243 inlägg
För att jag läst körkortsteori?Kentvirulent skrev:
Sen hittar ju folk på en massa egna regler, både i trafiken och i spel och är övertygade om att deras regler är sanningen, men så är det inte.
Jag fick själv böter för några år sedan då parkeringsvakten och första instans tolkade in saker som inte stod på skylten. De hänvisade till en pärm som medlemmarna i bostadsrättsföreningen hade fått. De eskalerade till sina jurister som avskrev ärendet direkt.
Jag har förstått att många har stora problem att tolka parkeringsskyltar rätt. Såg nyligen någon som var upprörd för att de fått böter på annandagen (torsdag) där det på skyltningen stod att det var parkeringsförbud på torsdagar. Vederbörande tyckte det borde vara ok att stå där för att det var helgdag.