Kentvirulent Kentvirulent skrev:
Man kan självklart kritisera en subvention utan att bry sig om anledningen till den.
Om man vill tappa all trovärdighet så visst…
 
S Styrman_jansson skrev:
Om man vill tappa all trovärdighet så visst…
om du nu nödvändigtvis vill öppna dörren till klimatdebatten och hela den aspekten får du leva med att jag i min tur kommer prata om hur pengarna hade kunnat användas mycket bättre på andra områden, eller vilka straffskatter man istället borde fokusera på
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Kentvirulent Kentvirulent skrev:
Jag vill aldrig behöva fundera på att ladda, hur eller var. Trodde jag skulle vänja mig men finner det otroligt irriterande att köra bil helt plötsligt kräver mer tid och kraft. Bil för mig är frihet utan en massa förberedelser.

Bara kunna stanna överallt och ladda fullt på 1 min. Och komma 100+ mil åt gången
Varför bytte du då till en bil som inte ger den friheten??
 
  • Gilla
returen och 4 till
  • Laddar…
Kentvirulent Kentvirulent skrev:
Jag vill aldrig behöva fundera på att ladda, hur eller var. Trodde jag skulle vänja mig men finner det otroligt irriterande att köra bil helt plötsligt kräver mer tid och kraft. Bil för mig är frihet utan en massa förberedelser.

Bara kunna stanna överallt och ladda fullt på 1 min. Och komma 100+ mil åt gången
Väldigt intressant att du undviker frågan hela tiden. Så orimliga krav, men för jämförelsen kan du nämna en fossilbil som går 100+ mil och tankas på 1 min?
 
  • Gilla
Styrman_jansson
  • Laddar…
A Akerfeldt skrev:
Väldigt intressant att du undviker frågan hela tiden. Så orimliga krav, men för jämförelsen kan du nämna en fossilbil som går 100+ mil och tankas på 1 min?
Min tidigare XC60 tex
 
useless useless skrev:
Varför bytte du då till en bil som inte ger den friheten??
Företaget införde miljöpolicy
 
Kentvirulent Kentvirulent skrev:
om du nu nödvändigtvis vill öppna dörren till klimatdebatten och hela den aspekten får du leva med att jag i min tur kommer prata om hur pengarna hade kunnat användas mycket bättre på andra områden, eller vilka straffskatter man istället borde fokusera på
Jag har inte öppnat den. Du öppnade den när du kritiserade en klimatpolitiskt åtgärd.

I övrigt vidhåller jag att det vore lämpligt att du startar en egen tråd där du kan argumentera mot det nersatta förmånsvärdet för elbilar. Jag är nämligen tämligen säkert på att du inte kommer ge tips på lämpliga elbilar till TS eller andra som söker råd om det i denna tråd.
 
Redigerat:
Kentvirulent Kentvirulent skrev:
Företaget införde miljöpolicy
På vilket sätt påverkar det din privatbil?
 
S Styrman_jansson skrev:
Fy bubblan vilka trevliga bilar det var. Uppvuxen i 9000 och kört många mil själv i en. Bekväma, snabba och rejäla.
Japp! Håller med, köpte mig en 9000 Aero i somras. 12 000mil. Helt fantastiskt vad skön den är fortfarande.
 
  • Gilla
TommyC och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
På vilket sätt påverkar det din privatbil?
Har dragit det här 3-4 gånger. Scrolla bak om du är intresserad
 
Kentvirulent Kentvirulent skrev:
Min tidigare XC60 tex
Skulle inte tro det med samma förutsättningar som när du ska åka 22 mil med din Enyaq, -10 grader och 140km/h på motorvägen som du nämt tidigare.
 
  • Gilla
Styrman_jansson
  • Laddar…
S
Kentvirulent Kentvirulent skrev:
Ja, minus då för att den är ful och bara orkar 25-40 mil :)

Men den enda elbil som är seriöst intressant
Hyundai Ioniq 9 kommer nu och har 110 kWh-batteri .
F fribygg skrev:
Säger du det. Viken elbil anser du @returen att man ska satsa på i år? Jag funderat på att komplettera fordonsparken med en Dacia Spring, men de marknadsförs ju inte här i Sverige så en ny liten elbil för lokalaresor inom tio mil från bostaden finns fortfarande på ' önskelistan'
Hyundai Inster när den kommer. Ska kosta under 300000kr.
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
A Akerfeldt skrev:
Skulle inte tro det med samma förutsättningar som när du ska åka 22 mil med din Enyaq, -10 grader och 140km/h på motorvägen som du nämt tidigare.
Nej då kanske den bara gick 90-95 mil på en tank. Åkte utan problem till Åre och tillbaka till Sundsvall innan tankning på vintern.
 
Kentvirulent Kentvirulent skrev:
Nej då kanske den bara gick 90-95 mil på en tank. Åkte utan problem till Åre och tillbaka till Sundsvall innan tankning på vintern.
Vad var det för drivlina?
 
S sinuslinus skrev:
Hyundai Ioniq 9 kommer nu och har 110 kWh-batteri .

Hyundai Inster när den kommer. Ska kosta under 300000kr.
Bara 62 mil mot Enyaqens 52. Blir nog inte ens 30 mil vintertid med det skrället
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.