88 790 läst · 1 738 svar
89k läst
1,7k svar
Vilken elbil skall man satsa på 2024?
Allvetare
· Östergötland
· 4 259 inlägg
om du nu nödvändigtvis vill öppna dörren till klimatdebatten och hela den aspekten får du leva med att jag i min tur kommer prata om hur pengarna hade kunnat användas mycket bättre på andra områden, eller vilka straffskatter man istället borde fokusera påS Styrman_jansson skrev:
Varför bytte du då till en bil som inte ger den friheten??Kentvirulent skrev:Jag vill aldrig behöva fundera på att ladda, hur eller var. Trodde jag skulle vänja mig men finner det otroligt irriterande att köra bil helt plötsligt kräver mer tid och kraft. Bil för mig är frihet utan en massa förberedelser.
Bara kunna stanna överallt och ladda fullt på 1 min. Och komma 100+ mil åt gången
Väldigt intressant att du undviker frågan hela tiden. Så orimliga krav, men för jämförelsen kan du nämna en fossilbil som går 100+ mil och tankas på 1 min?Kentvirulent skrev:Jag vill aldrig behöva fundera på att ladda, hur eller var. Trodde jag skulle vänja mig men finner det otroligt irriterande att köra bil helt plötsligt kräver mer tid och kraft. Bil för mig är frihet utan en massa förberedelser.
Bara kunna stanna överallt och ladda fullt på 1 min. Och komma 100+ mil åt gången
Allvetare
· Östergötland
· 4 259 inlägg
Jag har inte öppnat den. Du öppnade den när du kritiserade en klimatpolitiskt åtgärd.Kentvirulent skrev:
I övrigt vidhåller jag att det vore lämpligt att du startar en egen tråd där du kan argumentera mot det nersatta förmånsvärdet för elbilar. Jag är nämligen tämligen säkert på att du inte kommer ge tips på lämpliga elbilar till TS eller andra som söker råd om det i denna tråd.
Redigerat:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 243 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 243 inlägg
Hyundai Ioniq 9 kommer nu och har 110 kWh-batteri .Kentvirulent skrev:
Hyundai Inster när den kommer. Ska kosta under 300000kr.F fribygg skrev: