14 926 läst · 58 svar
15k läst
58 svar
Vilken bra maskin/verktyg jag köpte!
Har köpt många bra verktyg men om jag måste välja så ligger nog gipsautomaten bäst till.
http://www.power-tools-pro.co.uk/ma...ium-batteries-25mm-to-55mm-screws-p-4384.html
Ska jag skruva mer än EN skiva så åker den fram. Den ökar hastigheten med mellan 3-400% jämfört med att skruva med lösa skruvar.
http://www.power-tools-pro.co.uk/ma...ium-batteries-25mm-to-55mm-screws-p-4384.html
Ska jag skruva mer än EN skiva så åker den fram. Den ökar hastigheten med mellan 3-400% jämfört med att skruva med lösa skruvar.
För att återkoppla inköpet: JÄKLAR vilken bra maskin! Trodde inte det skulle vara sån skillnad på excenterslip och EXCENTERSLIP d^_^bV8dc skrev:Hittar ingen liknande tråd, men jag tycker det är kul att läsa om vad ni köper för maskiner och verktyg.
Iallafall jag blir upprymd och vill gärna berätta :blushing:
Kul om det kommer kommentarer och recensioner på vad ni köpt och kan rekommendera andra.
Bara för att få en start så berättar jag om dagens inköp.
Det blev en Bosch GEX 150 Turbo
NU förstår jag alla som nördar på och rekommenderar denna eller en Rotex...
Som sagt, köp en sånhär om ni inte har råd med Rotex men ändå vill ha en jättebra excenterslip!
/V8dc, som bara är amatör och inte har någon större koll på olika slipar :blushing:
Idag var det julafton.
Fick paket från toolstop så nu har jag också fått min GEX150 Turbo. Har tyvärr inte hunnit provköra den än. Blev lite förvånad när jag klippte sladden på den och inte såg någon jordledare. Brukar det vara så?
Med i paketet var även en Makita AF505 dyckertpistol, kit med GOP och GSR 10.8-2 samt en Bosch 7000 pro-t häcksax. Har bara hunnit provköra dyckertpickan än. Kan verkligen rekomenderas.
Fick paket från toolstop så nu har jag också fått min GEX150 Turbo. Har tyvärr inte hunnit provköra den än. Blev lite förvånad när jag klippte sladden på den och inte såg någon jordledare. Brukar det vara så?
Med i paketet var även en Makita AF505 dyckertpistol, kit med GOP och GSR 10.8-2 samt en Bosch 7000 pro-t häcksax. Har bara hunnit provköra dyckertpickan än. Kan verkligen rekomenderas.
Ja, maskinen är med all sannolikhet dubbelisolerad, vilket i praktiken innebär att den inte har någon jordanslutning. Om den är dubbelisolerad är typskylten försedd med en "dubbelkvadrat":Randulf skrev:

Vårens bästa "verktygsinköp" blev en färgspruta från Jula. Har målat med Falu Rödfärg i helgen med denna sprutpistol, 50 löpmeter staket, totalt 350 ribbor som hade tagit 3 arbetsdagar med pensel tog nu 2 timmar inklusive kafferaster 
Nackdelen är att luften är på hela tiden, det är tydligen så den är konstruerad så min gamla Atlas Copco i källaren fick tuffa på konstant, det behövdes nog 200-300 minutliter...
Men så snyggt det blev, för första gången riktigt roligt att måla!
Nackdelen är att luften är på hela tiden, det är tydligen så den är konstruerad så min gamla Atlas Copco i källaren fick tuffa på konstant, det behövdes nog 200-300 minutliter...
Men så snyggt det blev, för första gången riktigt roligt att måla!
...och dessa små tingestar... Varför visste jag inte att dessa fanns att köpa förut? Det är centreringsborr för att montera gångjärn, inköpta från Axminster till småpengar.
Köpte en sats med 4 olika storlekar. Har monterat köksgångjärn och redigt stora gångjärn till en entrédörr och nu hamnar verkligen skruven i mitten, inga fler sneddragna gångjärnsplaceringar.
Centreringen är fjädrande och man får ett litet borrhål på köpet. Borren är standard och går att byta ut lätt, möjligen vore det bättre med träborr istället för vanlig snabbstålsborr som sitter där som original.
Rekommenderas, fem stjärnor! d^_^b
Köpte en sats med 4 olika storlekar. Har monterat köksgångjärn och redigt stora gångjärn till en entrédörr och nu hamnar verkligen skruven i mitten, inga fler sneddragna gångjärnsplaceringar.
Centreringen är fjädrande och man får ett litet borrhål på köpet. Borren är standard och går att byta ut lätt, möjligen vore det bättre med träborr istället för vanlig snabbstålsborr som sitter där som original.
Rekommenderas, fem stjärnor! d^_^b
Har för ett tag sedan köpt en Husqvarna 325HE3.
Jättebra!
Vad är det för något då? Jo en bensindriven stånghäcksax. Nu behöver man inte dra sig för att klippa häckarna runt huset. Det går fort, blir bra och sedan kan man göra något roligare...
Jättebra!
Vad är det för något då? Jo en bensindriven stånghäcksax. Nu behöver man inte dra sig för att klippa häckarna runt huset. Det går fort, blir bra och sedan kan man göra något roligare...
Mest lästa artiklarna
Senaste från startsidan
Tjänster
Populärt i forumet
-
Fel hjul
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Dagens verktygsinköp!
Hur fixar man sönderfryst ejektor i högtryckstvätt?
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Verktyg, Maskiner & Fordon