19 164 läst · 224 svar
19k läst
224 svar
Vi som gillar att fika - tips om caféer, kondis och liknande
Aj då, fel tråd @Greger_08 - men hoppas du fått hämta upp dina nya däck!
Jag hade helt glömt bort den här tråden när jag fikade de senaste gångerna... Men jag får väl rätta till detta lite med ett par tips som jag minns.
-Hanis cafe & konditori, Mölndals Torg.
Jag har testat deras semlor och smörgåsar med positiva hummanden ett par gånger i år. Även från andra gäster.
-Street Food To Go, Mölndals resecentrum.
Har lite annan inriktning utöver sitt cafeutbud som jag inte provade, men jag älskade deras hamburgare! Att man sitter i ett utskjutande glasparti ovanför spårvagnarna med glasgolv är både läskigt och häftigt enligt min inre femåring. (hamburgare och spårvagnstak samtidigt!?!)
-Sacred Grounds, Soho, London.
Jag var i London i november och var ärligt talat oimponerad av deras (Londons) utbud av kaffe och bakverk. Visst finns de stora kedjorna överallt och man vet exakt vad man får. Men vi hittade en anspråkslös liten skylt bredvid en kyrka (ser ni det humoristiska i namnet nu?) som hade lite mer hanterbara priser och en lugnare ljudnivå. Och en bra kopp enkelt kaffe utan krafs. Det spexiga var att det fanns en uteservering på deras prunkande innergård! Visst var fikat lite underpresterande enligt svensk standard men jag tänker att jag besöker det stället igen om jag har vägarna förbi av den enkla anledningen att det var -lugnt- vilket kan vara är en bristvara i London.
-Hanis cafe & konditori, Mölndals Torg.
Jag har testat deras semlor och smörgåsar med positiva hummanden ett par gånger i år. Även från andra gäster.
-Street Food To Go, Mölndals resecentrum.
Har lite annan inriktning utöver sitt cafeutbud som jag inte provade, men jag älskade deras hamburgare! Att man sitter i ett utskjutande glasparti ovanför spårvagnarna med glasgolv är både läskigt och häftigt enligt min inre femåring. (hamburgare och spårvagnstak samtidigt!?!)
-Sacred Grounds, Soho, London.
Jag var i London i november och var ärligt talat oimponerad av deras (Londons) utbud av kaffe och bakverk. Visst finns de stora kedjorna överallt och man vet exakt vad man får. Men vi hittade en anspråkslös liten skylt bredvid en kyrka (ser ni det humoristiska i namnet nu?) som hade lite mer hanterbara priser och en lugnare ljudnivå. Och en bra kopp enkelt kaffe utan krafs. Det spexiga var att det fanns en uteservering på deras prunkande innergård! Visst var fikat lite underpresterande enligt svensk standard men jag tänker att jag besöker det stället igen om jag har vägarna förbi av den enkla anledningen att det var -lugnt- vilket kan vara är en bristvara i London.
Administrator
· Skåne
· 8 048 inlägg
Så roligt att få se hur det ser ut där, några kompisar hyllar Juntras just för att det är ett café och en trädgårdsbutik. Står fortfarande på min caféer-att-besöka-lista!Isakare skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Myror gillar att bo i höghus - jordfelsbrytare löste ut
El -
Vi som gillar kärnkraft, vad behövs för att det ska bli
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Vad gäller när en offert justeras signifikant efter det att den accepterats?
Solceller, Solfångare, Solenergi -
bygga ny liten stuga med specifika maxmått
Fritidshus -
Ersätta befintlig LED-konverter med en ny, specifikationer
El