R
Z Zodde skrev:
Utan att TS sagt det explicit tror jag INTE han betalade elektriker/snickare för att delta i ett teams möte där ansvarsfrågan diskuteras.
Så du menar att snickaren och elektrikern har gjort allt arbete gratis?
 
R Rejäl skrev:
Så du menar att snickaren och elektrikern har gjort allt arbete gratis?
Tycker du det var ett substantiellt inlägg eller vill du tjöta för tjötandets skull? Varsågod, du kan hålla en monolog för de ev få läsare som är kvar.
 
R
Z Zodde skrev:
Tycker du det var ett substantiellt inlägg eller vill du tjöta för tjötandets skull? Varsågod, du kan hålla en monolog för de ev få läsare som är kvar.
Lika som ditt föregående inlägg trots att jag förklarade för dig innan så vägrar du att ta in det..
 
Men det är väl klart att man som hantverkare ställer upp och löser ett problem som man själv orsakat även om det är lördag.
Man kanske hade fler jobb på väntelistan som skulle starta direkt TS var klart, då får man åka ut och lösa det även om det är helg.

Det är ju inte bara en helg man jobbat efter ca 15år i hantverksbranschen.

Ibland som i TS fall så har man orsakat problemet själv, ibland är det en annan yrkesgrupp som strulat till det.
Då ber man om ursäkt och löser det, hur svårt är det... Sen att man inte får betalt för den tiden ja det får man ta som lärpeng.
Nästa gång så är det nog ingen som skruvar i nån slang
 
  • Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Men det är väl klart att man som hantverkare ställer upp och löser ett problem som man själv orsakat även om det är lördag.
Man kanske hade fler jobb på väntelistan som skulle starta direkt TS var klart, då får man åka ut och lösa det även om det är helg.

Det är ju inte bara en helg man jobbat efter ca 15år i hantverksbranschen.

Ibland som i TS fall så har man orsakat problemet själv, ibland är det en annan yrkesgrupp som strulat till det.
Då ber man om ursäkt och löser det, hur svårt är det... Sen att man inte får betalt för den tiden ja det får man ta som lärpeng.
Nästa gång så är det nog ingen som skruvar i nån slang
Det som imponerade mig var väl inte å jobba en helg utan att både elektriker å snickare var anträffbara på kontoret lördag lunch å direkt hade tid för ett teamsmöte där allt lästes på direkten…

Å påstå att sånt e normalt tror jag bara inte på.
 
  • Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
Måste vara första gången jag läst på det här forumet om en hantverkare som tagit ansvar och löst ett problem på ett sätt som hållit kunden skadeslös. Förvånad att de inte började skylla på varandra och/eller kunden samt passat på att ta extra betalt för det merarbete som uppkom.
 
Z Zodde skrev:
Det som imponerade mig var väl inte å jobba en helg utan att både elektriker å snickare var anträffbara på kontoret lördag lunch å direkt hade tid för ett teamsmöte där allt lästes på direkten…

Å påstå att sånt e normalt tror jag bara inte på.
Ja det är väl inte så mycket att orda om, snickaren har ju gjort fel, kanske elektrikern varit otydlig med var det är säkert att skruva.
Båda firmorna kanske har ett nära samarbete så man löser saken mellan varandra när allt är klart.
Kan det tagit 5min, det har alla tid med och på kontoret behöver dom ju inte vara
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Ja det är väl inte så mycket att orda om, snickaren har ju gjort fel, kanske elektrikern varit otydlig med var det är säkert att skruva.
Båda firmorna kanske har ett nära samarbete så man löser saken mellan varandra när allt är klart.
Kan det tagit 5min, det har alla tid med och på kontoret behöver dom ju inte vara
Nä, har man hemtelefon numret kan man ju ringa dit.

Men är det NORMALT att kunder kan ringa direkt hem till hantverkares privattelefon en lördag lunch å att 2 oberoende ställer upp direkt för ett teamsmöte om ansvar? Som löses omgående …
Ett möte som precis lika gärna kunde hållas på måndag?

Köper inte det alltså…

SÅDANA HANTVERKARE tror jag ALLA här på forumet vill ha numret till 👍
 
R
Undrar jag vem som driver monolog🤔
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
Jag hade min privata mobil som jobbmobil och svarade alltid om någon ringde, oavsett vad klockan var.
Men jag hade förvisso enmansföretag, men många av mina kompisar som har firmor med flera anställda svarar också även om det är helg
 
  • Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Jag hade min privata mobil som jobbmobil och svarade alltid om någon ringde, oavsett vad klockan var.
Men jag hade förvisso enmansföretag, men många av mina kompisar som har firmor med flera anställda svarar också även om det är helg
Menar du att det är det normala att man
a) får tag på sin hantverkare när det är helg
b) får han att ställa upp på ett oavlönat möte å oförberedd diskutera ett reklamationsärende på lördag em som lika gärna kunde avhållits måndag fm?

Isåfall tror vi olika.
Jag tror INTE det är normalt.

Därför är jag impad av vad TS fick till.
 
S
F FRS05 skrev:
Skulle säga att du ska vara otroligt glad över detta upplägg. Bra hantverkare men en sämre byggherre.

Hade du tagit in en firma för att göra allt så får de lösa det.

Har du tagit in två firmor så är det upp till dig att samordna och ha koll. Vilket du inte verkar ha haft. Är du ansvarig för hela bygget är det upp dig att ha koll på att sådant här inte inträffar. Men bra hantverkare löser givetvis det utan problem.

Men lärdom till nästa gång är att ta in extern part som har koll på alla delar eller att du tar in en firma som har ansvar för allt.
Har du själv någonsin hört talas om någon som tagit in en projektledare till ett såhär litet jobb (hos en privatperson) ? Svara ärligt nu.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Har du själv någonsin hört talas om någon som tagit in en projektledare till ett såhär litet jobb (hos en privatperson) ? Svara ärligt nu.
Anlitar du en hantverkare som har helhetsansvar för att renovera köket så är hen "projektledare".

Väljer du själv att anlita elektriker, rörmokare och snickare var för sig till en köksrenovering så är det du som syr ihop allt.

Projektledare är kanske fel ord och förknippas ofta med ett helt husbygge...
 
R
Z Zodde skrev:
Du menar när jag skrev
”SÅDANA HANTVERKARE tror jag ALLA här på forumet vill ha numret till 👍”

Blev du störd av mina stora bokstäver??

E de för att de inte finns?
Ja du skriker!
 
Z Zodde skrev:
som många vittnat om här på BH är det svårt nog att få hantverkare att komma på bestämd tid på vardagar
Fast de som vittnar här är ofta de med problem.

@Noworries, har du sett att det inlägg du markerade som bästa svar är borttaget?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.