K Knight skrev:
Välj en trådlös brytare så som denna och placera över hålet.

👌

[länk]
Yes grymt att det fanns en lösning! Som tur var knackade de bort en enstaka platta, som en platsläggare sedan satt tillbaka. Väntar spänt på resultatet.
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
N Noworries skrev:
Det är häftigt att det finns digitala lösningar numera så att man inte behöver ses fysiskt😀
Det imponerande är att du fick tag på BÅDA å att BÅDA ställde upp på en LÖRDAG eftermiddag med superkort varsel å blev supereniga omgående…

För jag har väl uppfattat det rätt att det var så det gick till …??🤔🤔
 
  • Haha
  • Gilla
Bästerortarn och 2 till
  • Laddar…
R
Hantverkare jobbar och ställer ofta upp på helger, värre med banker och andra kostymnissar😉😂
 
  • Gilla
  • Haha
Festlund och 3 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Hantverkare jobbar och ställer ofta upp på helger, värre med banker och andra kostymnissar😉😂
Akut jour ja, men att oavlönat diskutera ett reklamationsärende som lika gärna kunnat vänta till måndagen är det ytterst få som skulle gjort. Inbilla ingen nåt annat.

Därför är detta superimponerande att 2 oberoende hantverkare ställer upp på teams på en lördageftermiddag å dessutom direkt blir eniga👏👏
 
  • Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
R
Z Zodde skrev:
Akut jour ja, men att oavlönat diskutera ett reklamationsärende som lika gärna kunnat vänta till måndagen är det ytterst få som skulle gjort. Inbilla ingen nåt annat.
Jo det är ofta saker löses på helgerna för att inte störa dom pågående och planerade arbeterna..
Tror att mina snart 30år som hantverkare kan intyga detta hur länge har du jobbat som hantverkare?
 
  • Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Jo det är ofta saker löses på helgerna för att inte störa dom pågående och planerade arbeterna..
Tror att mina snart 30år som hantverkare kan intyga detta hur länge har du jobbat som hantverkare?
Det du säger kanske stämmer på större projekt men näppe på ett litet som denna, som lätt hade kunna hanterats på arbetstid. Därför är det så imponerande att de ställer upp gratis på en helg. Och hade båda 2 hade tid precis samtidigt, med minimalt varsel och blev överens direkt.
 
R
Z Zodde skrev:
Det du säger kanske stämmer på större projekt men näppe på ett litet som denna, som lätt hade kunna hanterats på arbetstid. Därför är det så imponerande att de ställer upp gratis på en helg. Och hade båda 2 hade tid precis samtidigt, med minimalt varsel och blev överens direkt.
Vet inte vart du får dina tankar ifrån men dom stämmer inte..
Många löser smågrejer och kundmöten på helger och kvällar då kunderna är hemma..
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Vet inte vart du får dina tankar ifrån men dom stämmer inte..
Många löser smågrejer och kundmöten på helger och kvällar då kunderna är hemma..
Återigen, på större projekt kanske men som många vittnat om här på BH är det svårt nog att få hantverkare att komma på bestämd tid på vardagar.

Att det skulle vara VANLIGT att hantverkare ställer upp gratis på en helg tror jag helt enkelt inte på.

Därför så imponerande att TS lyckades.
 
  • Haha
Festlund och 1 till
  • Laddar…
R
Z Zodde skrev:
Återigen, på större projekt kanske men som många vittnat om här på BH är det svårt nog att få hantverkare att komma på bestämd tid på vardagar.

Att det skulle vara VANLIGT att hantverkare ställer upp gratis på en helg tror jag helt enkelt inte på.

Därför så imponerande att TS lyckades.
O du tror att alla som sköter sig blir omskrivna här på BH?
Du är ute på en cykel tur nu som lekman😉
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
O du tror att alla som sköter sig blir omskrivna här på BH?
Du är ute på en cykel tur nu som lekman😉
min vänkrets har samma åsikt, du har din. Men du är väl hantverkare själv så då är du part i målet🤣
 
R
Kanske vet man då bättre hur man jobbar och hur de flesta hantverkare hos privatkunder jobbar..
Att du och dessa som dyker upp i trådarna upplever är ju sant men det är knappast repaesantivt för branschen, det görs 100 tusentals jobb och jag är övertygad om att merparten sköts bra och alla företag vi samarbetar ställer upp i ur och skur om dom har ställt till det hos någon kund..
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
Om det nu endast är röret till strömbrytaren som är kasst och det inte vidarematas till ett uttag eller så så löses problemet medelst en trådlös brytare med tillhörande puck.

Detta borde din elektriker ha föreslagit 5 sekunder efter att felet konstaterats.

Förövrigt så är det 100 % snickarens fel.
 
R Rejäl skrev:
Kanske vet man då bättre hur man jobbar och hur de flesta hantverkare hos privatkunder jobbar..
Att du och dessa som dyker upp i trådarna upplever är ju sant men det är knappast repaesantivt för branschen, det görs 100 tusentals jobb och jag är övertygad om att merparten sköts bra och alla företag vi samarbetar ställer upp i ur och skur om dom har ställt till det hos någon kund..
Jag e också övertygad om de allra flesta gör ett bra jobb.

Jag e INTE övertygad om att de flesta ställer upp å jobbar gratis på helger. Ivartfall inte på småjobb som
a) lika väl kunde göras på måndag
b) inte direkt ger extra å lukrativa merjobb.

Men kanske jag har fel.

Jag utmanar alla som läser tråden att berätta om när dom senast fick en hantverkare att göra ett gratisjobb på en helg…
Tillräckligt många positiva svar gör nog att jag ändrar ståndpunkt.
 
R
Z Zodde skrev:
Jag e också övertygad om de allra flesta gör ett bra jobb.

Jag e INTE övertygad om att de flesta ställer upp å jobbar gratis på helger. Ivartfall inte på småjobb som
a) lika väl kunde göras på måndag
b) inte direkt ger extra å lukrativa merjobb.

Men kanske jag har fel.

Jag utmanar alla som läser tråden att berätta om när dom senast fick en hantverkare att göra ett gratisjobb på en helg…
Tillräckligt många positiva svar gör nog att jag ändrar ståndpunkt.
Vart får du ifrån att dom skulle jobba gratis?
När man tar betalt för ett jobb så finns det med en summa för strul/reklamationer mm..
Så jag förstår inte vart du får det ifrån men för mig räcker detta gör jag behöver inte övertyga dig om något du får tycka precis vad du vill😉
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Vart får du ifrån att dom skulle jobba gratis?
När man tar betalt för ett jobb så finns det med en summa för strul/reklamationer mm..
Så jag förstår inte vart du får det ifrån men för mig räcker detta gör jag behöver inte övertyga dig om något du får tycka precis vad du vill😉
Utan att TS sagt det explicit tror jag INTE han betalade elektriker/snickare för att delta i ett teams möte där ansvarsfrågan diskuteras.
 
  • Haha
Rejäl
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.