10 489 läst · 533 svar
10k läst
533 svar
Veganism - allmän diskussion
Det är givetvis inte bra att ta någons liv, men plågeri och tortyr tycker iallafall jag är värre, givetvis beroende på hur allvarligt plågeriet är. Men om vi tar hajarna som får fenan kapad levande, eller sälen som blir flådd levande. De kommer ju att dö av det. Men lida oerhört först.K Katthatt skrev:
Medlem
· Sörmland och stan
· 27 760 inlägg
Varför tror du att det är på detta sätt? Ser du någon indikation i verkligheten att det förhåller sig på det sättet?K Katthatt skrev:
Nej det tycker jag inte.K Katthatt skrev:
T ex våra tamdjur hade ju inte ens haft ett liv om vi inte aktivt fött upp dem. Vi ger liv till dem.
Att ta en människas liv är mest problematiskt för anhöriga, de flesta djuren har inte den kopplingen.
Jovisst ger vi ett bra liv för att få i oss nödvändiga näringsämnen,G gaidin skrev:
Min kusin har tom byggt solcellsvärme i betonggolvet för sina grisar i 4 stora salar.
Grisarna ser ut att må mycket bra när jag kollat anläggningensom amatör.
Redigerat:
Jo nu refererar jag enbart till min kusin med en mycket stor grisanläggning,G gaidin skrev:
Sen givetvist så måste man ta liv för de som valt att äta kött.
Om tortyr är värre än att döda någon, varför har vi då högsta straff på mord och inte tortyr? Tycker du att det borde vara tvärtom? Jag torteras iaf hellre än förlorar mitt liv.J JohanLun skrev:
Men det är väl ingen här som behöver försvara det? Jag har ju klart och tydligt sagt att jag är emot sånt beteende.P paralun skrev:
Det är problematiskt för individen eftersom den vill fortsätta leva sitt liv.G gaidin skrev:
Tyvärr känns det som många som är aktiva mot köttindustrin bara ser svart eller vitt. De finns många som är väldigt måna om att en anläggning ska vara bra för djuren. Tex som din kusin . Men det ser man tyvärr inget värde i verkar det somP paralun skrev: