207 455 läst · 2 544 svar
207k läst
2,5k svar
Vedtråden för oss alla som tillverkar och eldar
Man blir lite sugen på att ge sig ut när man ser alla fina inlägg.
Själv söker jag med ljus och lykta efter en billig timmerkärra för att få med mig än mer hem
Själv söker jag med ljus och lykta efter en billig timmerkärra för att få med mig än mer hem
Medlem
· Västmanland
· 1 610 inlägg
Ja det här blasket duger inte, nu vill jag ha vinter och tjäle. Ska in och hämta grov Ask med traktorn så sågen får något i sig till mars.
Åkte förbi min ved innan idag, och tog en bild på hur jag förvarar veden, väldigt enkelt, inte vackert, men det fungerar.
Nu har jag ju traktor med pallgafflar, så jag hanterar ju dessa ganska smidigt.
Hade lite gammal plåt liggandes och gjorde enkla "tak" som jag lyfter upp på pallarna med pallgafflarna, ett "tak" täcker tre pallar.
Har haft små hättor som precis täckt en pall innan, och jag upplever att "taket" jag har nu håller veden torrare.
Brukar köra in tre pallar åt gången, så för mig ar det rätt lagom att ha "taken" så stora att de täcker tre pall.
Tillverkade "taken" i somras, så det återstår att se hur dom håller i längden.
Nu har jag ju traktor med pallgafflar, så jag hanterar ju dessa ganska smidigt.
Hade lite gammal plåt liggandes och gjorde enkla "tak" som jag lyfter upp på pallarna med pallgafflarna, ett "tak" täcker tre pallar.
Har haft små hättor som precis täckt en pall innan, och jag upplever att "taket" jag har nu håller veden torrare.
Brukar köra in tre pallar åt gången, så för mig ar det rätt lagom att ha "taken" så stora att de täcker tre pall.
Tillverkade "taken" i somras, så det återstår att se hur dom håller i längden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Liknande trådar
-
Okänd metallbit lossnat innanför lucka på diskmaskin
Vitvaror -
Verktyg för att lossa inloppsventil?
Badrum -
Varför lossnar det små "träflisor" när jag har köksfläkten på?
Kök -
Lossa kopplingsdosa för att sätta panel
El -
Hej ! Vad heter den ”grejen” som man använder för att lossa borren i en borrmaskin ?
Hustillverkare