N noone70 skrev:
Ja någon hr ju sett till att bygga upp en kundtjänst som omöjliggör all form av direktkontakt med handläggare och ansvariga chefer
Vad fick ni för svar då föranmälan gjordes?

E elmont skrev:
Vad fick ni för svar då föranmälan gjordes?
Då fick vi ingen prognos
Däremot så stod det ett tag i våras att det beräknades vara klar 31 maj 2024
Men det sket sig big time

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
N noone70 skrev:
[bild]
Nu är ju offerten inte mer än 1,5 år
Men enligt det här så får man vänta mer än 2 år så kan man inte klaga?
Du läser lite slarvigt.
Är offerten äldre än 2 år så kommer begäran av prövning avvisas.

Dvs, skicka in prövning omedelbart.

• Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
Jag tror att ni har mycket större chans att få fart på ärendet om den auktoriserade installatören sköter kontakten han kommer lite "längre in" i företaget. Dom allra flesta nätägare vill inte ha kontakt med "vanligt folk/slutkunden".

E elmont skrev:
Dom allra flesta nätägare vill inte ha kontakt med "vanligt folk/slutkunden".
Ja det är ganska tydligt

L lbgu skrev:
Menar du att jag ska bli livrädd varje gång någon knackar på dörren? Som du resonerar så borde jag ju åtminstone ta med yxan när jag öppnar.
Självklart! Jag har faktiskt en yxa vid ytterdörren 🙃 ... Dock kanske inte riktigt av den anledningen men... Det finns en där iaf 😆

N noone70 skrev:
Nu kommer ett rejält gnällinlägg 😂

Vi har nu väntat i nästan 2 år och 3 månader på att få en permanent elanslutning.
Det ställer till det rejält för oss, bla kan vi inte göra klart vår tomt, göra iordning odlingar och vi kan inte bygga bla ett större tunnelväxthus som vi ska ha för vår verksamhet (vi har en lantbruksfastighet) eftersom den planerade schaktningen ska gå rakt igenom det planerade odlingsområdet.

Ok, saker kan ta tid, tillstånd ska inhämtas osv osv. Men över 2 å och inga som helst besked om när det beräknas vara klart?

Men det som stör mig mest är Vattenfalls attityd.
Det är absolut NOLL kundservice, handläggaren svarar på mail när han känner för det.
”mina sidor” där man ska kunna följa sitt ärende är ett skämt, där står det bara att beredning påbörjats.
Försöker man ringa dit så hamnar man hos kundtjänst som inte kan göra någonting annat än starta ett ärende (som inte leder någonstans). Gissar att jag inte är den enda som är missnöjd eftersom varje gång jag ringt har stackaren som svarat i kundservice varit mer eller mindre varit uppgiven och antytt att jag inte är ensam med mitt missnöje
Bli kopplat till någon ansvarig chef eller liknande är omöjligt.
Och det här företaget är ansvarigt för samhällsbärande infrastruktur?😱

slut på gnället
Känner igen det hela. Bristande ansvar.

Efter ett antal veckor sen senaste mailet fick jag svar
Om 3v ska arbetet med schaktning påbörjas
Så vem vet, vi kanske ha elen klar innan nyår (vilket nyår låter jag vara osagt)

spikplanka spikplanka skrev:
Vilket elområde och elbolag?
Område 3 och VF då det endast är bygg ström ännu😓

Totalsågning skickad (ja jag vet att det är ett annat vattenfallbolag)
Vattenfall kundundersökning mejl med logotyp, text om undersökning, kontaktinformation och bild på Cristian Jeria.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
petlund och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.