13 312 läst · 85 svar
13k läst
85 svar
Vattenfall, väntat över 2 år på elanslutning
Jag tror att ni har mycket större chans att få fart på ärendet om den auktoriserade installatören sköter kontakten han kommer lite "längre in" i företaget. Dom allra flesta nätägare vill inte ha kontakt med "vanligt folk/slutkunden".
Känner igen det hela. Bristande ansvar.N noone70 skrev:Nu kommer ett rejält gnällinlägg 😂
Vi har nu väntat i nästan 2 år och 3 månader på att få en permanent elanslutning.
Det ställer till det rejält för oss, bla kan vi inte göra klart vår tomt, göra iordning odlingar och vi kan inte bygga bla ett större tunnelväxthus som vi ska ha för vår verksamhet (vi har en lantbruksfastighet) eftersom den planerade schaktningen ska gå rakt igenom det planerade odlingsområdet.
Ok, saker kan ta tid, tillstånd ska inhämtas osv osv. Men över 2 å och inga som helst besked om när det beräknas vara klart?
Men det som stör mig mest är Vattenfalls attityd.
Det är absolut NOLL kundservice, handläggaren svarar på mail när han känner för det.
”mina sidor” där man ska kunna följa sitt ärende är ett skämt, där står det bara att beredning påbörjats.
Försöker man ringa dit så hamnar man hos kundtjänst som inte kan göra någonting annat än starta ett ärende (som inte leder någonstans). Gissar att jag inte är den enda som är missnöjd eftersom varje gång jag ringt har stackaren som svarat i kundservice varit mer eller mindre varit uppgiven och antytt att jag inte är ensam med mitt missnöje
Bli kopplat till någon ansvarig chef eller liknande är omöjligt.
Och det här företaget är ansvarigt för samhällsbärande infrastruktur?😱
slut på gnället
Tråkiga svaret är lycka till.
https://konsumentforum.ei.se/org/energimarknadsinspektionen/d/handlaggningstid-ny-anslutning/
https://konsumentforum.ei.se/org/energimarknadsinspektionen/d/handlaggningstid-ny-anslutning/
Liknande trådar
-
Kalla radiatorer på övervåningen?
Värme allmänt -
Vattenfall behöver gräva upp tomt, återställa?
Juridik -
Renovering gav oväntat fynd
Artikelkommentarer -
Jag behöver byta passdel på huvudsäkringen utan att be vattenfall stänga av strömmen.
El -
Renovering av badrum påbörjat (tidigare än väntat, pga läckage).
Badrum