På konsumentens sida
· 3 120 inlägg
Majoriteten av byborna i Käymäjärvi är glada efter att Vattenfall beslutat att backa om vindkraftparken i byn.
Du kan läsa artikeln här: Vattenfall backar om vindkraftspark i liten by
Du kan läsa artikeln här: Vattenfall backar om vindkraftspark i liten by
Det roliga när man läst intervjuer med berörda är att det är två grupper som är negativa.
De innevånare som itne har mark som är förbannade på att markägarna skulle fått pengar och därför säger nej
Och kommunen som är förbannade för att de inte får pengar och därför säger nej.
Och så går vi mot ytterligare en vinter med dyr el. Hoppas att nejsägarna glatt betalar sin faktura.
De innevånare som itne har mark som är förbannade på att markägarna skulle fått pengar och därför säger nej
Och så går vi mot ytterligare en vinter med dyr el. Hoppas att nejsägarna glatt betalar sin faktura.
Jag tror dom högaktningsfullt skiter i om de får ett par hundra mer i elräkning ett år jämfört med förfulningen av naturen som en park skulle innebära.Appendix skrev:Det roliga när man läst intervjuer med berörda är att det är två grupper som är negativa.
Jo och vem vill ha det lågfrekventa bullret från stora vindsnurror?S SonnyListon skrev:
Jag blev mycket överaskad själv första gången jag hörde eländet.
https://motvindsverige.org/vindkraftsindustrin-morkar-fakta-om-buller-och-styr-politikernas-beslut/
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 538 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 538 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 538 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 538 inlägg
Jag förstår att du bara instinktivt larvar dig utan att tänka men om vi tillåter oss att faktiskt tänka, tror du att vindförhållandena i vattnet runt Södermalm är optimala för vindkraft?P paralun skrev:
Du måste vara korkad på riktigt. Fattar du inte att förslaget är till för att ställa frågan på sin spets. Mupparna som vill förstöra enorma naturområden vill absolut inte ha eländet i sitt närområde. Jämför med sossen i Nacka.
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 538 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 538 inlägg
Nej, jag är inte korkad. Jag förstår mycket väl vad ni syftar till med er undermåliga diskussionsteknik. Det blir så tramsigt att det inte ens blir en diskussion. Om ni vill ha en debatt om frågan så vore det önskvärt att ni kunde lyfta er från skolgårdsnivå.T TommyC skrev:
Renoverare
· Uppsala
· 1 811 inlägg
Stockholms skärgård då? Där borde man väl kunna ställa en massa havsbaserad kraft? Det finns ju helt klart lämpliga platser som ligger mycket närmare de platser som konsumerar mycket el än de platser där man nu byggt vindkraften.Düsseldorff skrev:
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 538 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 538 inlägg
Absolut! Där kan det säkert finnas utmärkt möjlighet för vindkraft. Vilket det ju också finns en hel del förslag om.Henningelvis skrev:
Enklare för ryssen att sabotera, än om anläggningen ligger i fjällen.Henningelvis skrev:
Renoverare
· Uppsala
· 1 811 inlägg