102 läst · 0 svar
102 läst
0 svar
Vatette montageplatta eller fixturplåt
Hej
Vad är era erfarenheter av vatette montageplatta eller fixturplåt till bockfixturer till ett blandarfäste för dusch. Är det någon skillnad på vilken lösning som passar bäst? I mitt fall handlar det om blandarfäste i en yttervägg (jag vet att det kan vara olämpligt men nu är det på den väggen som duschen måste vara
). Det innebär i mitt fall att jag inte kommer åt väggen bakifrån där blandaren ska sitta utan måste trä på plywood-skivan på röret som sticker ut från bockfixturen. För att slippa millimeter-precision när jag ska borra hål i plywood-skivan för rören som kommer ut från bockfixturen som är fäst i en fixturplåt tänker jag mig att det är enklast att använda en montageplatta och skruva fast den framifrån som vatette beskriver. Vad tror ni om det?
Vad är era erfarenheter av vatette montageplatta eller fixturplåt till bockfixturer till ett blandarfäste för dusch. Är det någon skillnad på vilken lösning som passar bäst? I mitt fall handlar det om blandarfäste i en yttervägg (jag vet att det kan vara olämpligt men nu är det på den väggen som duschen måste vara
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vattenfelsbrytare - LK eller Vatette?
Vatten & Avlopp -
Vatette v6 kopplingsbricka eller blandarfäste
Badrum -
Tappvatten - Fördelarskåp eller väggfördelare typ Vatette?
Vatten & Avlopp -
Vattenfelsbrytare från Vatette eller eller Prevecta (Waterfuse), vilken är bäst?
Villalarm & Hemautomation -
Vatette väggdosa eller väggbockfixtur för ingjutning
Vatten & Avlopp