iSnobben iSnobben skrev:
Idag målade mitt giftasämne staketet för andra gången innan ribborna ska fixas. :D

Hon har troligen också hittat en ny leverantör av nät som vi vill ha som staket på övriga delen. Den vi köpte nätet till balkongen ifrån har kursat tyvärr.

Själv har jag försökt tänka lite kreativt för att få till luftspalterna bättre. Provade att göra passbitar mellan takstolarna som jag kunde trä ut masoniten på och det gjorde verkligen susen.
[bild]

Klyvde ner lite 45x220mm med samma vinkel som taket och fräste sedan ur på baksidan för att dölja vinkeljärnen som takstolarna sitter fast med. Inte för att det någonsin kommer att synas när takfoten är klar men det ser ju snyggare ut under tiden :crysmile::cool:
[bild]
Hej. Jag har sökt i din tråd efter hur du gjort om balkongräcket. Har du bilder och beskrivning av det?

B Brhaan skrev:
Hej. Jag har sökt i din tråd efter hur du gjort om balkongräcket. Har du bilder och beskrivning av det?
Det är ett vindskyddsnät som jag har fäst på stolparna och sedan klämt bakom en panelbräda. Nätet i sig självt är väldigt tåligt och helt stumt.

iSnobben iSnobben skrev:
Det är ett vindskyddsnät som jag har fäst på stolparna och sedan klämt bakom en panelbräda. Nätet i sig självt är väldigt tåligt och helt stumt.
Ok. Tack för snabbt svar. Hade du tankar på glas nångång istället för nätet?

B Brhaan skrev:
Ok. Tack för snabbt svar. Hade du tankar på glas nångång istället för nätet?
Nej egentligen inte med tanke på vad glas kostar och dessutom kräver en helt annan skötsel.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.