246 454 läst · 768 svar
246k läst
768 svar
Vårt första hus, ett 1,5-planshus från -76
Lite händer det här i värmen även om jag nog har lyckats överanstränga ena armen med lyften av glaspartierna. 3/4 skjutglaspartier är på plats nu iaf. Idag har jag annars monterat vindskiveplåtar, nockband samt börjat montera hängrännorna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Idag har jag pillat med lite av varje, lite panel, lite läkt och en specialsyll vid de fasta fönstren. Burit upp pannor och förberett för att kapa pannorna vid ränndalarna. Provmonterat plåtarna under balkongen. Funderar på att limma både plåtarna och trallen ovanpå för att slippa skruvhål.
Avslutade sedan byggdagen med att montera det stora skjutglaspartiet tillsammans med min WTB.
Hoppas även på att bli av med ställningen nu då den är mer i vägen än vad den gör nytta just nu.
Logga in
Skapa konto
Avslutade sedan byggdagen med att montera det stora skjutglaspartiet tillsammans med min WTB.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hoppas även på att bli av med ställningen nu då den är mer i vägen än vad den gör nytta just nu.
Idag har jag och pappa kapat alla pannorna vid ränndalarna. Blev riktigt bra faktiskt men jag behöver nog limma några pannor för att de ska ligga helt rätt. Tips på lim?
Förutom det så har vi blivit av med ställningen och bakom den kan man nu skymta ett uterum
Fick även ett paket med kompressor och ny dyckertpistol från Toolab som jag beställde igår och imorgon ska även innerpanelen levereras
Testade pistolen och kompressorn ikväll och kan konstatera att både kompressor och pistol är väldigt tysta i jämförelse med min gamla kompressor som ändå var ganska tyst. Mest förvånad var jag nog ändå över hur tyst pistolen var jämfört med min gamla Biltema. Tråkigt att proffsgrejerna alltid är mycket bättre än de billiga konsumentprylarna...
Förutom det så har vi blivit av med ställningen och bakom den kan man nu skymta ett uterum
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fick även ett paket med kompressor och ny dyckertpistol från Toolab som jag beställde igår och imorgon ska även innerpanelen levereras
Logga in
Skapa konto
Testade pistolen och kompressorn ikväll och kan konstatera att både kompressor och pistol är väldigt tysta i jämförelse med min gamla kompressor som ändå var ganska tyst. Mest förvånad var jag nog ändå över hur tyst pistolen var jämfört med min gamla Biltema. Tråkigt att proffsgrejerna alltid är mycket bättre än de billiga konsumentprylarna...
Blir riktigt fint!
Tror du kommer bli nöjd med Sencon, har en sådan (FP18MG) själv i gömmorna.
Tröttnade på att släpa halvtunga och klumpiga kompressorn (Biltema/Jula) och "råkade" köpa en Senco Fusion från Amerikat för några år sedan, resten är preskriberat nu..
Tror du kommer bli nöjd med Sencon, har en sådan (FP18MG) själv i gömmorna.
Tröttnade på att släpa halvtunga och klumpiga kompressorn (Biltema/Jula) och "råkade" köpa en Senco Fusion från Amerikat för några år sedan, resten är preskriberat nu..
Undra om Senco och Paslode görs i samma fabrik. Den ser exakt ut som min FN1850, förutom den orangea färgeniSnobben skrev:Idag har jag och pappa kapat alla pannorna vid ränndalarna. Blev riktigt bra faktiskt men jag behöver nog limma några pannor för att de ska ligga helt rätt. Tips på lim?
[bild] [bild] [bild]
[bild]
Tack så mycket! Ställningen var ganska mycket ivägen för att spika panel faktiskt. På gaveln så stod den ju en bit ifrån så där var det ganska långt till väggen. Kommer bli lättare från min lilla ställning eller från trappstege.PellePeps skrev:
Spikat upp lite mera panel, första sidan är nu helt klar med panel på väggen. Jackade ur den översta brädan för varje takstol. Förmodligen helt i onödan då det aldrig kommer att synas sen.
Vi har även monterat det stora fasta fönstret. Fick modifiera hålet lite med sänksågen då panelen hamnade ett part millimeter för lågt
Översta panelbrädan över fönstret kräver lite specialanpassning innan jag kan montera även den.
Har även hämtat innerpanelen och lite annat så nu ligger panelen i uterummet och anpassar sig till sin nya tillvaro. Om det nu gör någon skillnad... Men men jag ska ändå göra klart innertaket först så det passar väl ganska bra.
Logga in
Skapa konto
Vi har även monterat det stora fasta fönstret. Fick modifiera hålet lite med sänksågen då panelen hamnade ett part millimeter för lågt
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Översta panelbrädan över fönstret kräver lite specialanpassning innan jag kan montera även den.
Har även hämtat innerpanelen och lite annat så nu ligger panelen i uterummet och anpassar sig till sin nya tillvaro. Om det nu gör någon skillnad... Men men jag ska ändå göra klart innertaket först så det passar väl ganska bra.