78 544 läst · 200 svar
79k läst
200 svar
Varningssignaler under pågående badrumsrenovering
Verktygstokig
· 77 inlägg
Verktygstokig
· 77 inlägg
Hade dem istället satt en hylsa typ 22 mm cu rör eller skyddslang till pex som manschetten sitter emot hade de varit helt korrekt.T Tummenmittihanden80 skrev:
Toan tycker jag inte man behöver orda så mycket om, de kan va så att de kräver alldeles för mycket arbete att få den rätt.
Ts avloppet är lätt att förlänga.
Skulle gissa på att de bilades för lite för brunnen därför hamnade den där den hamna.
Tycker du kan kräva åtgärd på vattnet, brunnen, ts avloppet. Toan kan du släppa tycker jag.
Verktygstokig
· 77 inlägg
Tusen tack!!Jonatan79 skrev:
Vi har varit så noga med att allt måste gå helt rätt till och just det upptäckte vi av en slump. Vi måste ju dessvärre ge dem en chans att rätta till sina misstag men vi är ju inte övertygade om att de kommer lyckas tyvärr...
Verktygstokig
· 77 inlägg
Precis, dom har rätt att försöka , annars får man komma överens om prisavdragT Tummenmittihanden80 skrev:
Verktygstokig
· 77 inlägg
Det bilades för mycket så den hamnade för nära vägg. Alltså helt ouppmärksamt av dem. De lyckades inte ens få det rätt trots att det skulle inneburit mindre jobb för dem.V Villaägarenr1 skrev:Hade dem istället satt en hylsa typ 22 mm cu rör eller skyddslang till pex som manschetten sitter emot hade de varit helt korrekt.
Toan tycker jag inte man behöver orda så mycket om, de kan va så att de kräver alldeles för mycket arbete att få den rätt.
Ts avloppet är lätt att förlänga.
Skulle gissa på att de bilades för lite för brunnen därför hamnade den där den hamna.
Tycker du kan kräva åtgärd på vattnet, brunnen, ts avloppet. Toan kan du släppa tycker jag.
Verktygstokig
· 77 inlägg
Känner igen så mycket från när vi renoverade badrummet.
Det är tyvärr vanligt att det finns en person med behörighet på företaget, som sen är ansvarig för vad den billigare arbetskraften gör.
Men som flera nämnt, ta kontakt med en extern besiktningsman. Och var öppen med de som fixar erat badrum att ni gör det.
Var stenhård med att ni ska godkänna alla avvikelser innan de görs, och de ska förklara så en femåring förstår varför de måste göra avvikelsen.
Av egen erfarenhet kan det vara svårt att byta entreprenör om inte entreprenören vill bli utbytt. De kan vifta med räkningar om utlagd tid etc, som ni kanske kan slippa betala men då måste ni vara beredda att slåss. Så ställ in er på att låta dom fortsätta är mitt tips.
Det är tyvärr vanligt att det finns en person med behörighet på företaget, som sen är ansvarig för vad den billigare arbetskraften gör.
Men som flera nämnt, ta kontakt med en extern besiktningsman. Och var öppen med de som fixar erat badrum att ni gör det.
Var stenhård med att ni ska godkänna alla avvikelser innan de görs, och de ska förklara så en femåring förstår varför de måste göra avvikelsen.
Av egen erfarenhet kan det vara svårt att byta entreprenör om inte entreprenören vill bli utbytt. De kan vifta med räkningar om utlagd tid etc, som ni kanske kan slippa betala men då måste ni vara beredda att slåss. Så ställ in er på att låta dom fortsätta är mitt tips.
Verktygstokig
· 77 inlägg
Tack för värdefulla tips!B bobobjorn skrev:Känner igen så mycket från när vi renoverade badrummet.
Jag trodde att även plattsättarna skulle ha egen behörighet och inte bara att företaget kunde leja ut det till vemsomhelst.
Vi kommer säga det till dem, om de bara kommer och pratar med oss. Vi bad arbetsledaren komma i fredags men han tyckte inte det behövdes.
Vi vill helst byta men befarar att det inte blir helt lätt att hitta någon som vill komma in i detta skedet. Men om han kan garantera att det kommer bli så som vi avtalat är han välkommen att göra klart det. Min magkänsla säger mig dock att han kommer ha svårt att lösa det. Men vi hoppas på det bästa!
Varje anställd ska ha behörigheten , gått kurserna. Kom ihåg att ni måste kalla arbetsledaren och hans firman till besiktningen i god tid så att dom för chans att säga sitt.T Tummenmittihanden80 skrev:Tack för värdefulla tips!
Jag trodde att även plattsättarna skulle ha egen behörighet och inte bara att företaget kunde leja ut det till vemsomhelst.
Vi kommer säga det till dem, om de bara kommer och pratar med oss. Vi bad arbetsledaren komma i fredags men han tyckte inte det behövdes.
Vi vill helst byta men befarar att det inte blir helt lätt att hitta någon som vill komma in i detta skedet. Men om han kan garantera att det kommer bli så som vi avtalat är han välkommen att göra klart det. Min magkänsla säger mig dock att han kommer ha svårt att lösa det. Men vi hoppas på det bästa!
Verktygstokig
· 77 inlägg
Ja men då har jag inte fått det om bakfoten. Det var någon slags snickare som även förberedde för elen och som gjort lite allt möjligt som satt tätskiktet. Vad jag kan läsa mig till ska det göras av behörig plattsättare. Har du koll på om en snickare kan få behörighet? Kan iofs ha misstolkat reglerna.Jonatan79 skrev: