RoTe RoTe skrev:
Detta är varför man inte ska jobba åt privatpersoner. Jag förväntas ge bort 15 minuter på varje jobb, höjer jag timdebiteringen väljer ni någon annan firma bara.
Det är inte hela sanningen. Du drar alla under samma kamm.
Jag betalar gärna för din yrkeserfarenhet.
Men börjar du städa efter dig. Så säger jag åt dig att lägga ner, jag fixar det. Du är här för att utöva dina färdigheter.
Har gjort samma då vi trådade om huset för att jorda samtliga grupper.
Min elektriker började städa efter sig. Vilket inte är onormalt för vissa.
Jag sa att jag inte tänker betala dig för att städa.

• Gilla
  • Haha
lidhem och 5 till
  • Laddar…
RoTe
Vill du städa mina verktyg får du glatt betala för tiden jag står och väntar Pyka.

• Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Vill du städa mina verktyg får du glatt betala för tiden jag står och väntar Pyka.
Va det ditt bästa svar?

RoTe
Men vad är problemet, mitt verktyg hallå??

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
S
P Pyka skrev:
Va det ditt bästa svar?
Det var väl ett bra svar var det inte??
Kunden får garanterat gärna tvätta verktyget men självklart ska tiden fortfarande faktureras.

• Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Svarar du mig? Är vilsen 🤔

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Det säger inte något. Jour är dyrt, det visste du om. Du betalar den anställdes lön för att den ska köra ut obekväm tid för att lossa din skit.

De erbjuder dig det mest för att du är gnällig. Det var en riktigt sjysst deal så företaget fått stå för den anställdes lön när den rengjort din skit. Men du väljer att vara trångsynt och vill inte betala för att människor ska jobba obekväm tid och lösa din skit.

Köp det verktyget själv nu och sluta vara så ohändig och lös din skit själv eftersom du inte vill betala för den du utnyttjar.
Skulle du, som yrkesman, debitera lika mycket som värdet av ett verktyg i rengöring av detta verktyg?

S SueCia skrev:
Kunden får garanterat gärna tvätta verktyget men självklart ska tiden fortfarande.
S SueCia skrev:
Kunden får garanterat gärna tvätta verktyget men självklart ska tiden fortfarande fakturer
S SueCia skrev:
Kunden får garanterat gärna tvätta verktyget men självklart ska tiden fortfarande faktureras.
Svaret. Njae.
Mot en fast kostnad. Möjligtvis högre vid jour.

R Rkarlsson skrev:
Det säger inte något. Jour är dyrt, det visste du om. Du betalar den anställdes lön för att den ska köra ut obekväm tid för att lossa din skit.

De erbjuder dig det mest för att du är gnällig. Det var en riktigt sjysst deal så företaget fått stå för den anställdes lön när den rengjort din skit. Men du väljer att vara trångsynt och vill inte betala för att människor ska jobba obekväm tid och lösa din skit.

Köp det verktyget själv nu och sluta vara så ohändig och lös din skit själv eftersom du inte vill betala för den du utnyttjar.
Absolut! Jag var medveten om kostnaderna men att jag skulle behöva samma kostnad som ett verktyg kostar som nytt är ju helt horribelt.

S
P Pyka skrev:
Nä.

Svaret. Njae.
Mot en fast kostnad. Möjligtvis högre vid jour.
Ska rörmokaren lämna ett fast pris på att kunden ska tvätta rörmokarens verktyg? Driver du?

• Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
J Jowan1 skrev:
Absolut! Jag var medveten om kostnaderna men att jag skulle behöva samma kostnad som ett verktyg kostar som nytt är ju helt horribelt.
Det är ju inte alls sammankopplat. Du betalar ett timpris för tiden. Har inget med verktyget att göra. Släpp sargen nu por favor!

• Gilla
Roger Fundin och 7 till
  • Laddar…
S
J Jowan1 skrev:
Så vänta nu lite. Menar du att om verktyget hade kostat 35 000 så hade det inte varit några problem att betala för rengöringen? 😂

• Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 7 till
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Ska rörmokaren lämna ett fast pris på att kunden ska tvätta rörmokarens verktyg? Driver du?
Nej.
Du missuppfattade mig eller så skrev jag slarvigt.
Rörmokaren bör lämna ett fast pris för rengöring såsom ex vis cramo gör för rengöring av maskinutrustnig.

J Jowan1 skrev:
Hej!
Svanströms debiterar 1280 SEK i rengöring för ett verktyg som kostar 1355 SEK i inköp för en privatperson (allt ex moms och utan rabatter som alla företag har).
Akta er för att använda Svanströms El&VVS.

Mvh
Johan With
Jo, 1280kr.... 1 timmes jobb och sedan varför klarar du det inte själv?
Sen tycker jag det är mycket olyckligt med att utpeka ett seriöst företag på det här viset.

• Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
J Jowan1 skrev:
Skulle du, som yrkesman, debitera lika mycket som värdet av ett verktyg i rengöring av detta verktyg?
Jag skulle debitera den tid jag behöver för att utföra ett jobb åt kunden, inkl diverse måsten för att utrustningen skall vara ren ja. Att du valde att ringa en JOUR gör det EXTRAdyrt.

Så ja, om jag hade haft en anställd som ska ha vanlig timlön+ob/helglön så skall ju kunden betala för tiden de är ute och gör ett jobb.

Vid beställda jobb och offert så är det ju förhoppningsvis inräknat arbete plus det som kommer omkring arbete hemma hos kunden. Det är inte en välgörenhet ett företag håller på med.

Företaget har ju varit riktigt bra i detta fallet och erbjudit sig att ge dig dera tid gratis, men du valde hellre att vara bitter och smutskasta folk som verkar ta betalt för att göra ett jobb.

Du hade inte gjort bort dig om du bitit ihop och insett att det kostar att få hem folk på jour. Och så hade du åkt in och köpt en egen pumpjäkel och lärt dig hantera den så slipper du bli chockad för att ingen jobbar gratis.

• Gilla
Roger Fundin och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.