162 446 läst · 844 svar
162k läst
844 svar
Varning för Svanströms El&VVS
Eftersom TS vägrar redogöra hela förloppet så är det svårt att gissa. Men en inhyrd person skall ju inte heller behöva förklara varje moment eller få godkänt att använda vissa verktyg. Men stoppar man ner något i bajsvatten så borde även den med extra kromosoner förstå att den måste rengöras. För inte skulle du vilja ha herr Larssons avföring på din hallmatta när din rörmokare kommer för rengöring det behövs tydligen inte/skall inte beställaren betala för iaf.S Styrman_jansson skrev:TS lyckades ju, om än med lite okonventionella metoder, förhandla bort timmen för rengöring.
(att han sedan inte nyttjade erbjudandet är en annan sak)
Sedan kan man ju fråga sig om hur kunden ska veta att rengöring av verktyg behövs, han/hon är ju lekman. Hur ska kunden veta att det inte ingår i ev. bilavgift? Eller ev. startavgift? Eller i timpenningen( den ska ju täcka mer saker än bara lön och verktyg)?
Bäst är att komma överens om innan. Då slipper man dylika diskussioner.
Hmm sant.J Johan456 skrev:
Gotha. MeJ Johan456 skrev:
Hur många ggr är bilden postad?J Jowan1 skrev:Är det rimligt att behöva betala mer än 2 timmar (inkluderat i jouravgiften) då stoppet löstes direkt med bifogad bild när man utger att resa från Sthlm city ingår.
Hur kan rengörning av ett verktyg kosta mig nästintill mer än nyinköp?
Erbjudandet om att få timmen borttagen kom efter att jag klagat officiellt.
Jag anser att Svanströms El&VVS är oseriösa då de inte kan ta hand om en reklamation på ett bra sätt. Jag har t ex begärt tidstämplar på jobbet men inte fått svar.
Jag skiter fullkomligt i vad den kostar. Om den varit i ditt avlopp så får du väl betala jourtid för att den ska rengöras. De tar betalt för tiden, ingen jobbar som sagt gratis. Om du ville köpa den så hade du väl fått fråga om det.