J Jowan1 skrev:
Japp, stackars mig. En hantverkare borde väl snarare sälja verktyget än ta betalt för rengöring som motsvarar mer än värdet?
Så efter varje jobb ska de bara resa sig och gå och lämna en hög med bajsluktande verktyg efter sig?

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
H
RoTe RoTe skrev:
Jag vidhåller att bäst är att undvika snåla svennar. Jobba mot företag istället och ditt blodtryck sjunker.
Jag pyntar gärna för yrkesstolthet.

S Styrman_jansson skrev:
TS lyckades ju, om än med lite okonventionella metoder, förhandla bort timmen för rengöring.
(att han sedan inte nyttjade erbjudandet är en annan sak)

Sedan kan man ju fråga sig om hur kunden ska veta att rengöring av verktyg behövs, han/hon är ju lekman. Hur ska kunden veta att det inte ingår i ev. bilavgift? Eller ev. startavgift? Eller i timpenningen( den ska ju täcka mer saker än bara lön och verktyg)?

Bäst är att komma överens om innan. Då slipper man dylika diskussioner.
Eftersom TS vägrar redogöra hela förloppet så är det svårt att gissa. Men en inhyrd person skall ju inte heller behöva förklara varje moment eller få godkänt att använda vissa verktyg. Men stoppar man ner något i bajsvatten så borde även den med extra kromosoner förstå att den måste rengöras. För inte skulle du vilja ha herr Larssons avföring på din hallmatta när din rörmokare kommer för rengöring det behövs tydligen inte/skall inte beställaren betala för iaf.

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Var det inte länge sedan vi fick en bild på verktyget i fråga och vad det kostar?

• Haha
  • Gilla
Roger Fundin och 25 till
  • Laddar…
Avloppspump. Svart och blå. Mobilskärmskott. Text. Onlineprodukt. Prisinformation. Sökterm: avloppsrensare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
J Johan456 skrev:
[bild]
Cp?

Oj, ja såna ord använde en del i högstadiet. En del som ofta visade sig ha en mer eller mindre svår intellektuell funktionsnedsättning

• Haha
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
S Stuff skrev:
Så efter varje jobb ska de bara resa sig och gå och lämna en hög med bajsluktande verktyg efter sig?
Om du går till tandläkaren, förväntar du dig att betala lika mycket som verktygen kostar i rengöring dessa?

• Haha
Daniel Eldstaden och 1 till
  • Laddar…
J Jowan1 skrev:
Om du går till tandläkaren, förväntar du dig att betala lika mycket som verktygen kostar i rengöring dessa?
Lägg ner nu, du är bara löjlig.

• Gilla
Roger Fundin och 18 till
  • Laddar…
Är det ens rimligt att ringa ut jouren när det bara är 800:- i böter för att bajsa på allmän plats?
Gå ut och bajsa på gatan och ring på rörmokaren på måndag istället

• Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 22 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Lägg ner nu, du är bara löjlig.
Jag förstår att du känner dig påhoppad då du förmodligen har din inkomst baserad på såna här horribla debiteringar.

• Gilla
Pel063
  • Laddar…
J Jowan1 skrev:
Jag förstår att du känner dig påhoppad då du förmodligen har din inkomst baserad på såna här horribla debiteringar.
Fel gissat!

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
J Johan456 skrev:
Oj, ja såna ord använde en del i högstadiet. En del som ofta visade sig ha en mer eller mindre svår intellektuell funktionsnedsättning
Hmm sant.
J Johan456 skrev:
Gotha. Me

J Jowan1 skrev:
Är det ens rimligt att ha tänder när det det är billigare att leva på soppa?

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Roger Fundin och 7 till
  • Laddar…
A
J Jowan1 skrev:
Är det rimligt att behöva betala mer än 2 timmar (inkluderat i jouravgiften) då stoppet löstes direkt med bifogad bild när man utger att resa från Sthlm city ingår.

Hur kan rengörning av ett verktyg kosta mig nästintill mer än nyinköp?
Erbjudandet om att få timmen borttagen kom efter att jag klagat officiellt.
Jag anser att Svanströms El&VVS är oseriösa då de inte kan ta hand om en reklamation på ett bra sätt. Jag har t ex begärt tidstämplar på jobbet men inte fått svar.
Hur många ggr är bilden postad?
Jag skiter fullkomligt i vad den kostar. Om den varit i ditt avlopp så får du väl betala jourtid för att den ska rengöras. De tar betalt för tiden, ingen jobbar som sagt gratis. Om du ville köpa den så hade du väl fått fråga om det.

• Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.