Ergo skrev:
[länk]

[länk]

Både dessa ser ju väldigt smäckiga ut, söker man på den första maskinens modellbeteckning (GA9010CF) så hittar man en fin maskin som inte är det minsta lik kopian :rolleyes:
Intressant tråd. Jag började själv tänka på fenomenet när jag för några månader sedan såg att Rusta i Birsta, Sundsvall, sålde ett parti Makita vinkelslipar för nått i stil med 700kr. Något kändes som det inte riktigt stämde, kartongerna som de kom i var inte typiska kartonger med bild på produkten som de flesta märkesverktyg har, utan enkla kartonger med bara namnet Makita på sig. Har någon några bilder på kartonger till Makita verktyg? Misstänker att de kan vara ett parti kinespiratkopior.

Jag väntar bara på ett inlägg.. Å de från någon av dessa som säljer "märkes"maskiner billigt. Där de försvarar äktheten :D Kommer ju aldrig hända men hoppet är väl det sista som försvinner

Jag tror inte att rusta m fl skulle våga sälja piratkopior men ett samtal till Makitas representanter torde ge klarhet om man ser sådant.

/Kent

Det behöver inte vara kopior bara för att det inte så mycket reklam tryckt på kartongen.
De kan vara bulkade man köper dem utan emballage för att få ner priset, eller en enkelt kartong.
kan ju vara andrasortering också men då borde de säga det.

Andy78 skrev:
Det behöver inte vara kopior bara för att det inte så mycket reklam tryckt på kartongen.
De kan vara bulkade man köper dem utan emballage för att få ner priset, eller en enkelt kartong.
kan ju vara andrasortering också men då borde de säga det.
Min uppfattning är att det helt enkelt är Makitas lite enklare maskiner som kommer i en mindre färggrann kartong, inget annat.

Jo så tror jag också att det är.

Vad tror ni om den här annonsen då?
http://www.blocket.se/vasternorrland/Verktyg_28537579.htm?ca=4&w=1
"Mycket stort parti märkesverktyg mest Bacho och Makita och Dewalt,kom med bud.Jag säljer inte under 6.000kr.Snackare undanbedes. "
Vad menar han med snackare? Sådana som frågar om kvitto, eller?
Vad har vi förutom två Dewalt? Den blå skruvdragaren, är det en makita? Vad är de två övriga?

Redigerat:
Sådana där annonser vill man ju bara kräkas på..
Den blå ser ut som en gammal gammal Makita..
De värsta i verktygsannonsväg är de med 25st olika elmaskiner liggandes i hög på golvet eller liknande.. med en rörig annonstext.

Har Bahco någonsin producerat elverktyg? Makitan ska väl ha batteri med sig också, tveksamt att det fungerar om det finns, om den är så gammal.
I Sådana fall har vi egentligen en annons med två väldigt slitna professionella verktyg, som kanske funkar, eller kanske inte. Ett professionellt verktyg som med största sannolikhet inte fungerar, plus vad som verkar vara två no-name-verktyg.
Och han har mage att kräva 6000 för dem.

Redigerat:
Jag tycker inte annonsen är det minsta suspekt. Tror inte alla är medvetna om hur mycket begagnade maskiner det finns som härstammar från nerlagda firmor, stora byggföretag som säljer av avskrivna maskiner samt hyrföretag som gör det samma. Till detta kommer rena konkursutförsäljningar, det finns gott om folk som spekulationsköper verktyg och maskiner i klump och säljer av på olika vis med god avans.

Vad menas då med snackare? Snackare är sådana där nötter som ringer inte bara en utan två-tre gånger, försöker pruta innan de sett prylarna, pruta på defekter som är uppenbara osv. För att inte tala om de som ringer och avtalar tid för att kolla på det man säljer och sen inte dyker upp. Världen är full av nötter utan hyfs, sådana vill vissa säljare slippa...

Ok tack för upplysningen, men är priset vettigt?

Kan jag inte tänka mig, om det inte är mer verktyg/maskiner än på bilden.

Vad hade varit vettigt, en tusing för rubbet?

Prylarna på bilden skulle jag max ge någon hundralapp för. Jag tolkar det dock som att det finns mycket mer än det som visas på bilden...

Det mesta på bilden är ju bara gammalt skit.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.