Kontaktade Tradera för några månader sen då 2 Tradera medlemmar sålt samma vara och varit med och trissat priserna åt respektive.
Både kom från samma lilla ort och hade samma annonstext mm.
Men Tradera kunde inge göra.. eller gav åtminstone inte sken av att agera.. :(

Tradera bryr sig inte så länge det får betalt för sina annonser, tyvärr men så är det.

Vilka as :(

Tradera gör inget, samma sak när folk satt hemma och printade eller Kinaimporterade vissa Disneyklassiker som gick för 500-1000:-/st på DVD.

Bra med en 24Volts maskin som kommer med en laddare som klarar max 18 Volt

Gurnett skrev:
Bra med en 24Volts maskin som kommer med en laddare som klarar max 18 Volt
Vad menar du?

Jag gjorde en anmälan till Tradera och där skrev jag att de borde ta lite allvarligare på anmälningarna och inte låta godtrogna bli lurade och inte bara bry sig om att få in pengar.
Vore kul och få ett svar, men det är väl att hopas på för mycket.

Jag skickade en fråga till säljaren var han hade köp maskinen och om det fanns kvitto.

"Hej fiskfarmen

Jag kontaktar dig beträffande objekt nr 115800145, Makita skruvdragare/borrmaskin 24VOLT Utrop 1kr.............

Länk till objektet:
http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=115800145

Var har du köp den där Makita maskinen? finns kvitto?
"

Det ända jag fick till svar:

"skickar alltid kvitto på sålda varor.
Mvh Uffe
"

Om du kollar på när bilden på laddaren så ser högst upp att det står 24 Volt, MEN tittar du längre ner så står det att sekundären är max 18 Volt (vilken av dessa är rätt?) Tvivlar på att makita skulle har gjort detta fel

Gurnett skrev:
Om du kollar på när bilden på laddaren så ser högst upp att det står 24 Volt, MEN tittar du längre ner så står det att sekundären är max 18 Volt (vilken av dessa är rätt?) Tvivlar på att makita skulle har gjort detta fel
Ja jäklar! Jag tittade inte så noga på bilderna när jag gjorde anmälan, det skulle man ju också ha påpekat för tradera som ytterligare ett "bevis" på att det är en fuling.

Definitivt ingen borrhammare.

End skrev:
Det här var lite märkligt... Säljaren är registrerad som företagare men annonserar ut en Makita "kopia", som inte ens existerar i Makitas sortiment.

[länk]

Häromdagen så stannade en mörkblå Mercedes på min uppfart. Ut hoppade en sådan kille som man med viss fördom antar kör just en sådan. Med ett inplastat ID-kort på arabiska utgav han sig för att vara Makita-ÅF och åkte runt och sålde av "... de sista exemplaren".
Just den där skrvdragaren halade han fram ur skuffen. Den är sååååå en kopia... och när jag uttryckte min misstanke så skrattade han bara, smällde igen luckan och for iväg.... Det här var i Nacka.

Du skulle sagt att du arbetade på makita.

H
Jag har fått Tradera till att stänga av en säljare. Det var inte svårt. Han använde sin kompis konto och vill ha pengarna på ett annat. Trodde att dessa kopier var borta efter polisens tillslag i Italien. Det var väl några hundra tusen kopior som de hittade.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.