Ronnyh skrev:
Nackdelen med att fråga här är att om den ej är fejk så kommer fler att få upp ögonen för den. :)
Är det inte bättre att kanske få betala en hundring mer och få en riktig maskin, än att betala kanske tusen spänn för skit?
 
Redigerat:
Mikael_L
Ronnyh skrev:
Nackdelen med att fråga här är att om den ej är fejk så kommer fler att få upp ögonen för den. :)
Tja, man gör ju som man vill ... :)
 
Länka fel annons. Letar efter den rätta likadan.
 
Redigerat:
Fnularn skrev:
Hitta den här Makita skruvdragarn på Tradera idag!! :O
[länk]
Vad är det som är konstigt med den? Ser helt OK tycker jag.
 
Andy78 skrev:
Här är modellen han påstår att den är.

[länk]

Den 24 voltsmaskinen som är på blocket måste ju vara så vanlig då den dyker upp hela tiden, ingen som sett den på bahaus eller liknande?
Vilken variant menar du?
 
Var en Makita-återförsäljare hemma hos mig idag och ville sälja maskiner. Han hade bilen full av makita-boxar. Exakt de som finns med på länken från matiasp här ovan. Jodå, jag skulle få skriftlig garanti också....

Köpte inga...
 
Vart får man tag på allting?
Den killen måste ju gilla begagnade verktyg, men varför inte.
Viss ordning och reda.
 
Andy78 skrev:
Vart får man tag på allting?
Den killen måste ju gilla begagnade verktyg, men varför inte.
Viss ordning och reda.
Undrar varför du tror det när han vill göra sig av med dem.
Kanske gillar han bara att använda nya.
 
raveper skrev:
Undrar varför du tror det när han vill göra sig av med dem.
Kanske gillar han bara att använda nya.

"Han"

Det är ju mer verktyg där än vad en människa kan slita ut på en livstid.
 
Milkshaken skrev:
Ok jag är med... Men hur ska en icke invigd göra då utan att bli lurad?

Hej!

Lars i Veda har lagt ut bilder på olika maskiner som är märkt med makitas logotype.

http://verktygsbolaget.se

Mvh. Lars :cool:
 
Mikael_L
Milkshaken skrev:
Ok jag är med... Men hur ska en icke invigd göra då utan att bli lurad?
Det finns några varningstecken man kan börja med.
Proffsmaskiner har aldrig en < 2 meter lång (kort) sladd av plastig typ. På laddaren till en batterimaskin är det dock vanligt. Men på 230V-proffs-maskiner är det 3-5 meter lång sladd som andas av kvalitet och av gummi (RDO, RDOE eller ev REVE på nyelektriska H07RN-F H05RN-F eller H07BB-F).

En proffsmaskin som har en massa borrar och liknande som följer med i lådan, ja det är oerhört sällsynt.
Ser jag att det t.ex. sitter några slagborrar fast i själva lådan så utgår jag direkt att det är fake. Då måste motsatsen bevisas.

Själva lådan ser också ofta rätt plastig ut, och gångjärnen är något som består av plast som böjs.
På proffsmaskinernas lådor sitter det för det mesta gångjärn som består av två delar (ofta locket och botten) och någon form av sprint som håller ihop det.
Detta är dock inget helt säkert tecken.

Bilden i inlägg 513 är väl ett bra exempel, förutom nätsladden då...
http://www.byggahus.se/forum/verkty...-varning-foer-misstaenkta-annonser-6.html#513
 
Redigerat:
mattiasp skrev:
Hur är det med blocket? Betalar man provision när varan är såld eller är det ett fast pris?
Om det är provision skulle man kunna sno bilden och skriva något i stilen "Makita maskiner, förfalskningar" och lägga upp bilder på några klassiker. Kanske med en beskrivande text.

Man skulle kunna göra samma sak i Tradera, lägga väldigt högt utropspris och/eller orimligt högt reservationspris.
Men det kanske inte är så kul om nån dåre ändå lägger bud :D Då blir man skyldig Tradera en slant...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.